« تسلا» نیمی از شبکه شارژ سریع جهان را می‌سازد

بعد از بحران کرونا و مشکلات ناشی از تولید محصولات تسلا درچین و ظهور چند برند نوپا و البته قدرتمند چینی درحوزه خودروهای برقی، تسلا به‌دنبال سیطره بر شبکه شارژ سریع خودروهای برقی در دنیا و همچنین افزایش تولید و عرضه محصولاتی است که در سال‌های اخیر با کندی همراه بوده است.

در اوایل ژوئن، این شرکت اعلام کرد که تعداد غرفه‌ها به ۳۵ هزار غرفه افزایش یافته است. انتظار می‌رود در ایالات‌متحده برنامه آزمایشی شبکه شارژ برای خودروهایی غیر از تسلا در سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

درمقایسه با سطح ۱۰۰۰ ایستگاه و ۷۶۰۰ غرفه اعلام‌شده در ۲۲ اکتبر ۲۰۲۱، این شرکت بیش از ۲۰۰ ایستگاه جدید (و تقریبا ۱۱۰۰ غرفه) را در حدود هشت ماه نصب کرده است.

این شرکت اخیرا در نمایه Weibo خود در چین (از طریق CnEVPost) اعلام کرد که این شبکه به ۱۲۰۰ ایستگاه سوپرشارژ با ۸۷۰۰ غرفه جداگانه و ۷۰۰ ایستگاه شارژ مقصد (با ۱۸۰۰ غرفه) گسترش یافته است که بیش از ۳۷۰ شهر و منطقه را پوشش می‌دهد.

نکته دیگر این‌که مشخص نیست آیا میانگین تعداد خودروها در هر ایستگاه همچنان افزایش خواهد یافت یا خیر. اما در پایان سه‌ماهه اول، بیش از ۷۰۰ خودرو در هر ایستگاه و تقریبا ۸۰ خودرو در هر غرفه قابل رصد بود.

شبکه شارژ سریع Supercharging تسلا به‌سرعت درحال گسترش درسراسر جهان است و به‌نقاط عطف جدیدی می‌رسد.

تسلا همچنین از اوایل جولای، ۸۰۰ ایستگاه سوپرشارژ در ۳۰ کشور نصب کرده است. تا پایان سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، تسلا در سراسر جهان بیش از ۳۷۰۰ ایستگاه سوپرشارژ و بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۰ غرفه جداگانه نصب خواهد کرد.

این رقم تقریبا نیمی از کل شبکه شارژ سریع خودروهای برقی در جهان خواهد بود. هم‌اکنون برنامه راه‌اندازی ۴ هزار ایستگاه شارژ درجهان وجود دارد که تسلا نیمی از آن را برعهده دارد.

این بزرگ‌ترین شبکه شارژ سریع خودروهای برقی درجهان است. با این حال، باید توجه داشته باشیم که بسته به‌بازار، حداقل سه‌نسخه فیزیکی از کانکتور (انحصاری در آمریکای‌شمالی و برخی بازارهای دیگر، سازگار با CCS۲ در اروپا وجود دارد.)

حداکثر قدرت شارژ سوپرشارژرهای تسلا ۲۵۰ کیلووات (نسخه V۳) و ۱۵۰ کیلووات (نسخه V۲) است، اما برنامه‌هایی برای رسیدن به ۳۰۰ کیلووات و سطوح بالاتر حداقل از سال ۲۰۲۱ وجود داشت.



منبع

جالب اینجاست که چین اکنون حدود ۵۰ درصد بیشتر از اروپا سوپرشارژر دارد.