لیست ماشین های شاسی بلند داخلی و خارجی مشخصات و بررسی در رنتجو | besturnblog

مکث تیارا همانند فیدلیتی یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل شهری است و قابلیت آفرود ندارد. نکته مثبت طراحی این خودرو، وجود پنجره کوچکی روی ستون C‌ خودرو است که امکان برقراری ارتباط با محیط بیرون را برای سرنشینان ردیف سوم مهیا می‌کند. مکث تیارا از نظر امکانات رفاهی و ایمنی به خوبی مجهز شده است، در نتیجه ارزش خرید بالایی از نظر کاربران خواهد داشت. مکث تیارا همچون بسیاری دیگر از خودروهای چینی، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده است.

  • ماشین هیوندای توسان از نظر سواری نیز نسبت به دیگر رقبایش مثل کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX یک سروگردن بالاتر است.
  • میتسوبیشی ASX، در مجموع یک ماشین شاسی‌‌بلند کوچک شهری است که طراحی اسپرت دارد؛ اما این اسپرت‌بودن، فقط در ظاهر خودرو قابل‌رویت است و در بخش فنی، هیچ نشانی از چالاکی و شتاب به چشم نمی‌خورد.
  • قیمت خودروی فردا تی 5 در مرداد 1401 در بازار 1,130 میلیارد تومان می‌باشد و تفاوت حدود 100 میلیونی با قیمت کارخانه دارد.
  • البته تویوتا لندکروزر تنها خودروی شاسی بلند گران قیمت بازار نمی باشد و در کنار این خودرو مدل‌هایی مثل لکسوس RX، پورشه ماکان، بی‌ام‌و X۴ و ولوو XC۹۰ به‌عنوان شاسی‌بلند‌های گران‌قیمت بازار حضور دارند.
  • رنو داستر به یک پیشرانه چهارسیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر مجهز شده‌ است که توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
  • ماشین های شاسی بلند سعادت رنت در سه نوع ماشین عروس، ماشین بدون راننده و ماشین همراه با راننده رنت داده می شود.

تویوتا لندکروزر یکی دیگر از خودروهای بسیار محبوب موجود در لیست بهترین شاسی بلند 7 نفره بازار است که از توانایی‌های آفرودی بسیار مطلوبی بهره می‌برد. این شاسی بلند ژاپنی که در میان علاقه‌مندان خود با نام «حضرت» شناخته می‌شود، از بازار دست دوم بسیار پررونق، کیفیت ساخت بالا، کابین جادار و سیستم تعلیق کارآمدی برخوردار است و یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت مسافرت‌های خانوادگی به شمار می‌رود. فضای کابین XC90 بسیار لوکس بوده و از متریالی همچون چرم ناپا و چوب گردو طبیعی برای ساخت اجزای داخلی آن استفاده شده است. البته در نسخه R-Design، برای اینکه حال و هوای اسپرت‌تری در کابین ایجاد شود از فیبر کربن و آلومینیوم پولیش‌شده‌ استفاده شده است که بسیار هم جذاب است.

شاسی‌بلند اندازه بزرگ (Full Size SUV)[ویرایش]

مجله خبری خودرو بسترن فاو تنفس طبیعی این مدل که با موتور چری Arizo5 خودمان یکسان است و می‌توان آن را با گیربکس پنج دنده دستی یا گیربکس CVT با 9 دنده مجازی سفارش داد، قدرتی حدود 116 اسب بخار و گشتاوری حدود 143 نیوتن متر دارد. 2 کیسه هوا، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری از امکانات خوب تیگارد x35 محسوب می‌شوند. از امکانات رفاهی این شاسی بلند می‌توان به سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر، تریم چرمی، سانروف، کروز کنترل، دوربین 360 درجه و آینه تاشو برقی اشاره نمود که از این نظر رقیب خوبی برای هم‌رده‌های خود است. هن تنگ X7 پرچمدار شاسی بلندهای چینی هن تنگ در ایران و برادر بزرگ‌تر هن تنگ X5 است. هن تنگ X7 در سال 2016 در چین با دو موتور 1.5 لیتری و 2 لیتری که هر دو توربو شارژ هستند و نسخه 1.5 لیتری این موتور در پلتفرم Zoty T600 بود عرضه شد. متأسفانه با تمام ویژگی‌های مثبت این موتور مدل تنفس طبیعی آن قدرت کافی برای حرکت دادن راحت فردا SX5 را ندارد.

۱ – هیوندای سانتافه

رنو داستر یک شاسی بلند مشترک بین دو خودروساز بزرگ رنو و داچیا است که به عنوان یکی از محبوبترین شاسی بلند در ایران شناخته می شود. چندسالی است که رنو داستر به بازار ایران وارد شده است و در تیپ‌های PE و SE به‌صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به فروش می‌رسد. شاسی محکم، فضای جادار کابین، قابلیت آفرود و قیمت مناسب از جمله مزایای رنو داستر به شمار می آید. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر برخوردار است که توانایی تولید 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارا می باشد.

در مورد خرید خودرو سانتافه، می‌توان ساعت‌ها بحث کرد؛ اما باید گفت کیفیت بالا، استهلاک کم، مجهزبودن به امکانات روز دنیا و از همه مهم‌تر، ایمنی بالا، تنها تعدادی از خصوصیات منحصربه‌فرد هیوندای سانتافه 2017 هستند. در کنار زیبایی کیفیت ساخت بسیار خوب این خودرو، ایمنی منحصر به فرد، استهلاک پایین و امکانات بسیار خوبش آن را در زمره بهترین‌های این کلاس قرار داده است. کابین ویتارا و ظاهر بیرونی‌اش کاملا قدیمی و دور از استانداردهای روز دنیا به‌نظر می‌رسد؛ اما به‌دلیل بهره‌گیری از پیشرانه و تجهیزات فنی ساخت ژاپن، هواداران بسیاری دارد. ویتارا از موتور ۲٫۴ لیتری تنفس‌طبیعی استفاده می‌کند که برای کراس‌اوری ۱۵۰۰ کیلوگرمی، شتاب‌گیری و قدرت بسیار مناسبی فراهم می‌کند.

http://betheme.ir