چرا ماشین شاسی‌بلند بخریم؟ با انواع شاسی بنلد اشنا شوید کاروکیا | besturnblog

شاسی بلند چینی SWM G01F دومین محصول ارائه شده توسط سیف خودرو از برند SWM است. این خودرو مانند نسخه اسپرت مدل G01 است، با این تفاوت که SWM G01F و SWM G01 تنها در ظاهر خود با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت بالاتر این خودرو عملاً برای یک کیت بدنه است. سیستم‌های کمکی راننده SWM G01 شامل کروز کنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری و دو حالت رانندگی اکو و اسپرت است.

  • نسخه ارزان‌تر مشابه سال‌های قبل به جعبه‌دنده CVT مجهز است؛ اما مدل جدید با جلوپنجره و ظاهر متفاوت، از جعبه‌دنده اتوماتیک پنج‌سرعته به‌همراه سیستم مدیریت تعادل اضطراری و تقسیم ترمز بهره می‌برد.
  • خودروهای شاسی بلند به محض ورود به بازار ایران با استقبال بسیار بالایی مواجه شدند و خریداران این دست خودروها روز به روز شاهد افزایش بیشتری بود.
  • امکانات ایمنی کابین این خودرو شامل 4 ایربگ، 2 ایربگ راننده و سر نشین جلو و 2 ایربگ جانبی برای سرنشینان جلو می‌شود.
  • حدود ۲ تا ۳ سال است که ایران‌خودرو تولید گرند ویتارا را متوقف کرده است؛ اما هنوز می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر یا بسیار کم‌کارکرد این کراس‌اور را در بازار ایران پیدا کرد.
  • همان‌طور که در متن اشاره شد، دو شاسی بلند 7 نفره یعنی فیدلیتی پرایم و کیا سورنتو در لیست کرایه خودرو ناواران قرار داده شده‌اند و مشتریان می‌توانند در صورت نیاز، این خودروها را از ناواران اجاره کنند.
  • فردا T5 با یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و موتورهای 1.5 توربوشارژ و 1.8 لیتری توربوشارژ خریداری می‌شود که البته موتور 1.8 لیتری، فقط برای T5L خواهد بود.

رقم تقریبا ۱۰ میلیاردی آگهی شده از سوی مجله خبری خودرو بسترن فاونده تویوتا لندکروز مدل ۲۰۱۳ براساس آمار‌های رسمی با میانگین ارزش یک آپارتمان ۱۰۵ متری در گران‌ترین بخش بازار مسکن تهران یعنی منطقه یک هم قیمت است. البته تویوتا لندکروزر تنها خودروی شاسی بلند گران قیمت بازار نمی باشد و در کنار این خودرو مدل‌هایی مثل لکسوس RX، پورشه ماکان، بی‌ام‌و X۴ و ولوو XC۹۰ به‌عنوان شاسی‌بلند‌های گران‌قیمت بازار حضور دارند. بنابراین انتظار داریم که هزینه‌های نگهداری این خودرو همچون ایکس ۲۲ کنترل شده تر باشد و تا حدی به شاسی‌بلندهای ساخت دو خودروساز اصلی نزدیک‌تر باشد. ازاین‌رو با خودرویی باکیفیت و سطح بالای آپشن‌ها و مشخصات فنی روبه‌رو هستیم که رقابت سایر گزینه‌های چینی با آن کار ساده‌ای نیست. طراحان سانگ یانگ رکستون G4 بخش عمده‌ای از فضای بار را در نسخه هفت نفره محدود کرده‌اند تا در ازای آن، سرنشینان ردیف سوم فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند.

چطور ریسک ضرر کردن در خرید یک شاسی بلند کارکرده را به صفر برسانیم؟

اکثر این خودروها , کوپه ( دو در ) هستند و کم پیدا می‌شود کروک 4 نفره باشد در اصل اصول طراحی کروک برای ماشین‌های کوپه است . ماشین کروک یا همان خودروی بدون سقف که بسیار طراحی جذابی دارد بیشتر برای جوانان و عاشقان مدل‌های اسپرت طراحی شده است . در این مقاله می‌خواهیم از تفاوت ماشین‌های شاسی بلند با ماشین‌های بدون سقف یا کروک بگوییم و البته به مزایا و معایبشان هم اشاره‌ای داشته باشیم . شتاب این خودرو در برابر رقبا کمی ضعیف است که گویا در نسخهٔ جدید آن این مشکل برطرف شده است. یکی دیگر از ایرادهایی که به سانتافه گرفته می‌شود دید محدود عقب آن و قطعات پلاستیکی درون کابیش است.

MVM X22، کراس اوور اسپرت مدیران خودرو

ماشین هیوندای توسان از نظر سواری نیز نسبت به دیگر رقبایش مثل کیا اسپورتیج و میتسوبیشی ASX یک سروگردن بالاتر است. رنو داستر به یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2.0 لیتر مجهز شده‌ است که توانایی تولید 135 اسب‌بخار قدرت و 195 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو یا هر چهار چرخ این ماشین ، توسط یک گیربکس 4 سرعته اتومات انجام می‌شود. از جمله مزایای رنو داستر، می‌توان به شاسی خیلی محکم، فضای خوب ، بزرگ و جادار کابین و قابلیت آفرود در مدل‌ های دو دیفرانسیل اشاره کرد. میتسوبیشی ASX مدل 2018، از یک پیشرانه 4 سیلندر به حجم 2 لیتر بهره می‌برد که با توجه به وزن 1360 کیلوگرمی و ابعاد کوچک خودرو، کافی به نظر می‌رسد. این پیشرانه برای میتسوبیشی ASX جدید، 148 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند.

بعضی نمونه‌های قدیمی‌ X3 به پیشرانه سه‌لیتری و سیستم دودیفرانسیل X درایو مجهزند؛ اما غالب مدل‌های واردشده در سال‌های اخیر، به‌دلیل محدودیت‌های قانونی از موتور دولیتری توربوشارژ بهره می‌برند. با بدنه‌ X3 یا X4 این خودروها ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن‌ها ۶٫۵ ثانیه و نهایت سرعتشان ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوختشان ۸ لیتر در صد کیلومتر است. نسخه‌ هیبریدی 300h به‌دلیل استفاده از قانون تخفیف عوارض گمرکی برای خودروهای هیبریدی که سال‌ها قبل وجود داشت، ارزان‌تر از 200t است. لکسوس NX300h علاوه‌بر پیشرانه ۲٫۵ لیتری تویوتا، یک موتور برقی نیز دارد و درمجموع، ۱۹۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

http://betheme.ir