5 شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران | besturnblog

فردا T5 با یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و موتورهای 1.5 توربوشارژ و 1.8 لیتری توربوشارژ خریداری می‌شود که البته موتور 1.8 لیتری، فقط برای T5L خواهد بود. بهتر است بدانید که موتورهای 1.6 و 1.8 لیتری آن نیز فقط با گیربکس‌های دستی همراه می‌شوند. مصرف متوسط KMC K7 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ظرفیت باک 64 لیتری آن مسافت 750 کیلومتر را با هر باک پر طی می‌کند. نسل اول SX5 طراحی بین کراس‌اورها و ون‌ها را داشت و به همین دلیل در دسته‌بندی خودروهای MPV قرار می‌گرفت، اما در نسل دوم آن فردا SX5 یک خودرو کاملاً کراس‌اور بود. صندلی‌های عقب هایما S7 توربوشارژ دو تکه تاشو است و گرمکن صندلی این خودرو محدود به صندلی‌های جلو آن است.

  • به علاوه این شاسی بلند چینی از سیستم دو دیفرانسیل و 4WD پارت تایم ساخت Borgwarner دارد استفاده می‌کند که در 3 حالت دو چرخ سبک ، چهار چرخ سبک و چهار چرخ سنگین قابلیت کار دارد.
  • مصرف سوخت این خودرو به صورت متوسط 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک آن 55 لیتر است که به صورت متوسط باید قادر باشید تا با هر باک پر 730 کیلومتر را طی کنید.
  • این خودروها شاسی مشابهی دارند؛ اما از‌نظر ظاهر بیرونی و طراحی کابین، کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسند.
  • رنو داستر یا داچیا داستر، اولینماشین شاسی ‌بلند مشترک بین رومانیایی‌ها و فرانسوی‌ها است که روی پلتفرم رنو تندر 90 شکل گرفته ‌است و نسل یکم آن نیز، اولین بار در سال 2010 به بازارهای جهان عرضه شد.
  • این خودروها با فیس‌لیفت جدید مدل ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، ۱۷۶ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که در ۹٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اکثر مجله خبری خودرو بسترن فاو‌های وارد شده از سانتافه در ایران به موتور MPi‌ یا تزریق غیرمستقیم سوخت مجهز هستند. در سوی دیگر کیا سورنتو از موتور GDi یا تزریق مستقیم بهره می‌برد که راندمان بالاتری نسبت به حالت عادی دارد اما در سوی دیگر برای سوخت آن بایستی از بنزین سوپر استفاده کنید. ام وی ام x55 یک خودرو شاسی بلند چینی دیفرانسیل جلو با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و قدرت 147 اسب بخار است که به کمک یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه این خودرو را از حالت ثابت در زمان 10.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

بررسی مشخصات SWM G01F

این مدل به پیشرانه چهارلیتری شش‌سیلندر مجهز است که ۲۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۶ نیوتن‌متر گشتاور می‌کند. وزن خالص لندکروزر GXR نزدیک به ۲٫۵ تن است؛ اما در ۹٫۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعتش ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این مدل با بنزین معمول در ایران، ۱۴ لیتر در صد کیلومتر است. ماشین شاسی بلند هیوندای توسان، یکی از پرطرف‌دارترین ماشین‌های شاسی‌بلند بازار کشور است که تاکنون، در سه نسل مختلف راهی بازار داخلی شده ‌است. هیوندای توسان از لحاظ طراحی داخلی و ظاهری، بسیار جذاب و مدرن است و با تکیه ‌بر همین توانایی، موفق شده است طیف کثیری از جوانان را به سوی خرید توسان جذب کند. از لحاظ آپشن و تجهیزات رفاهی نیز توسان کم و کاستی ندارد و جزو بهترین‌های بازار محسوب می‌شود.

معرفی و بررسی ها

کروک بسیار سبک‌تر از شاسی بلند است و همینطور فشار کمتری روی قطعات ماشین وارد می‌شود . پس از دید طراحان حرفه‌ای خودرو , هزینه تعمیرات ماشین‌های کروک بسیار پایین‌تر است . این مدل از خودروها به دلیل جاداری بسیار زیاد برای خانواده ها بسیار مناسب می باشد زیرا با داشتن فضای بسیار بیشتر , سرنشینان می‌توانند به راحتی در این خودرو نشسته و از مسافرت و رفت و آمدها لذت ببرند . با مطالعه این مقاله متوجه می‌شوید که کدام خودرو بهتر است و می‌توانید برای خود چه مدلی را در لیست خریدتان قرار دهید . این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.

با اینکه در کشور تولیدکنندگان معتبر و مطرح خودرو وجود دارند و حجم بالایی از تقاضای خرید خودرو را پوشش می دهند، اما بااینحال صنعت خودرو ایران اتکای بسیار زیادی به خودروهای وارداتی دارد. عدم وجود شاسی بلندهای ایرانی در بازار باعث شده تا کراس اوورهای چینی به عنوان شاسی بلند ارزان جایگاه مناسبی در بازار به دست آورند. در ادامه با بررسی ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران در سپندخودرو همراه ما باشید.

http://betheme.ir