بهترین ماشین شاسی بلند برای اجاره | besturnblog

طراحی ظاهری کیا اسپورتیج نسبتاً جذاب و عملکرد این خودرو نیز خوب ارزیابی شده است. موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری این خودرو قدرتی معادل ۱۸۵ اسب‌بخار تولید می‌کند که در کنار مصرف سوخت ۹.۲ لیتری، به عنوان یک شاسی بلند محبوب و ایمن، خوب خودش را نشان داده است. بهترین ماشین های شاسی بلند بازار ایران کدامند؟ در این مطلب راهنمای خرید ماشین شاسی بلند قصد داریم بهترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

  • تیپ اسکای‌پک نیسان جوک، از موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد که توانایی تولید 117 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
  • اجاره انواع خودرو شاسی بلند به صورت روزانه و هفتگی و حتی ماهیانه با پوشش کامل بیمه بدنه در سعادت رنت امکان پذیر است.
  • در ضمن این خودرو به‌خاطر قیمت مناسبی که دارد، یکی از انتخاب‌های اصلی برای افرادی است که می‌خواهند SUV بخرند.
  • این خودروی ژاپنی با موتور دو لیتری، در گذشته یکی از پرفروش‌ترین خودروهای لوکس داخلی بود، اما رفته رفته از محبوبیت آن کاسته شد و امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد شاسی بلند بخرد و به دنبال گرند ویتارا باشد.
  • ام وی ام تیگو 8 پرچمدار و لوکس ترین سری خودروهای شاسی بلند چینی چری است و این خودرو نسل دوم تیگو 8 است.

اگر از مشتریان مجله خبری خودرو بسترن فاوی بخواهید که یک شاسی بلند 7 نفره را نام ببرند، بسیاری از آن‌ها به هیوندای سانتافه اشاره خواهند کرد. نسل سوم هیوندای سانتافه که با کد DM‌ شناخته می‌شود، خودرویی محبوب و پرفروش در بازار ایران است. شرکت‌های کرمان موتور و آسان موتور، واردات و عرضه هیوندای سانتافه به بازار ایران را بر عهده داشتند. لاماری ایما اولین خودرو تولید داخل خود بعد از واردات میتسوبیشی و DS در ایران است که مانند اکثر دیگر خودروهای شاسی بلند چینی یک کراس‌اور توربوشارژ با موتور 1.5 لیتری است. هیوندای سانتافه با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری خود با قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار، و مصرف سوخت ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی پرقدرت و کم مصرف است.

معروف‌ترین شاسی بلند 7 نفره بازار، هیوندای سانتافه

پیشرانه دولیتری تنفس‌طبیعی با ۱۳۴ اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده CVT نیاز خانواده را به کراس‌اور مناسب رانندگی روزانه و سفرهای بین‌شهری پاسخ می‌دهد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت X33 حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه و میانگین مصرف سوختش ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است. مدل جدید X33 با جعبه‌دنده اتوماتیک پنج‌سرعته شتاب‌گیری بهتری از مدل CVT دارد؛ اما کمی افزایش مصرف سوخت به مالک تحمیل می‌کند.

حداکثر کیلومتر

جدیدترین شاسی بلند ام وی ام در بازار داخلی با نام X55 عرضه شده است که دو تیپ به نام‌های اکسلنت و اکسلنت اسپرت دارد. این شاسی بلند، به وضوح در رده بالاتری نسبت به X22 و X33 قرار می‌گیرد و با توجه به موتور قدرتمند و امکانات خوبی که دارد، یکی از بهترین خودروهای ایرانی شاسی بلند به شمار می‌رود. با داشتن گیربکس دوکلاچه، امکان تعویض دنده‌ها با سرعت بیشتر وجود دارد و این موضوع باعث می‌شود که وقتی دنده‌های X55 را عوض می‌کنید، دور موتور افت کمتری داشته باشد.

این موتور تنها 121 اسب بخار قدرت و 151 نیوتن‌متر گشتاور دارد و با توجه به این که زمان شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو به صورت رسمی ذکر نشده است، اما انتظار نمی‌رود که این زمان کمتر از 13 ثانیه باشد. ریگان خودرو جی ام سی S350 یکی دیگر از شاسی بلندهای چینی بازار ایران است که توسط کرمان موتور و در سال 1399 در ایران عرضه شد. سیستم‌های کمکی راننده بورگوارد BX5 شامل کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش، کنترل پایداری و دو حالت رانندگی اکو و اسپرت است. فیدلیتی دومین خودرو شاسی‌بلند چینی بهمن خودرو با برند اختصاصی است که درواقع جتور X70S است که در سال 2018 توسط چری به بازار چین عرضه شده بود و در سال 1400 توسط گروه بهمن خودرو وارد بازار ایران نیز شد.

http://betheme.ir