euronews اخبار بین المللی در مورد تحقیق پزشکی | دراگمد

توضیحات بیشتر در خصوص این پژوهش را می توانید در مجله Open Forum Infectious Diseases ملاحظه فرمایید. توضیحات بیشتر در خصوص این پژوهش را می توانید در مجله Molecular Psychiatry ملاحظه فرمایید. از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، تربیت ۳۹هزار و ۳۹۸ متخصص و فوق تخصص پزشکی است. محققان چندین دهه را صرف ردیابی شروع زوال عقل در میان حدود ۲۱۰۰۰ سالمند آمریکایی کردند.

میانگین سن برای جراحی تعویض مفصل زانو به دلیل چاقی کاهش یافته است

euronews اخبار بین المللی در مورد تحقیق پزشکی | دراگمد

پیوند پرخطر سلول‌های بنیادی،‌ موجب شد مردی میانسال پس از تقریبا ۹ سال درمان، از هرگونه علائم ویروس نقص ایمنی انسانی رها شود. محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن ماده ای زیستی ساخته اند که با استفاده از سلول های بنیادی می تواند فرایند تخریب (دژنراسیون) دیسک های بین مهره ای را معکوس نماید. دژنراسیون دیسک های بین مهره ای عامل کمردرد و مشکلات شناخته شده ای در ستون فقرات (از جمله تنگی کانال نخاعی) می باشد. در این روش درمانی، دانشمندان موفق شدند سلول های چند ظرفیتی بنیادی موش های آزمایشگاهی را به کندروسیت تبدیل کنند که سازنده اصلی کلاژن و حمایت کننده بافت های غضروفی می باشند. این پژوهش راه را برای کشف راه های جدیدتر و موفقیت آمیزتر برخی مشکلات رایج ستون فقرات از جمله بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای و تنگی کانال نخاعی هموار می کند.

  • گروه مدد (مجمع داوطلبان درمان‌گر) سازمان نظام پزشکی به عموم مردم که در جشن چهل و چهارمین سال‌‌روز شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر خیابان آزادی تهران راهپیمایی می کنند، در قالب متخصصين مختلف خدمات ارائه می کند.
  • پس از وقوع زلزله اخیر در شهرستان خوی؛ جامعه پزشکی به طور خودجوش مبالغی را حساب نظام پزشکی شهرستان خوی واریز نموده و مواد خوراکی و گرمایشی به زلزله اولین پایگاه انلاین اخبار پزشکی زدگان اهدا نمودند.
  • در پژوهش صورت گرفته اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی Cerner Real World Dataتاپایان جولای ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار دادند.
  • بر اساس تحقیقات جدید در چین، قرار گرفتن مادر در معرض آلودگی هوا قبل از بارداری و در سه ماهه اول بارداری ممکن است خطر نقایص قلبی را در نوزاد متولد نشده افزایش دهد.
  • مدیرعامل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام پزشکی از آغاز فرآیند ثبت نام بیمه درمان تکمیلی اعضای این سازمان خبرداد.

این مطالعه به صورت کوهورت بر اساس پایگاه داده ای BAMSE در فاصله زمانی می 2020 تا مارچ 2021 انجام پذیرفت. بانک داده ای مذکور شامل اطلاعات پزشکی بیش از 4000 نفر از ساکنین شهر استوکهلم از بدو تولد می باشد. در فاصله زمانی مذکور تست کرونا 425 نفر از شرکت کنندگان با میانگین سنی 26 سال (54% بانوان بودند) مثبت گردید. محققان در ادامه وضعیت آلاینده های هوا در روزهای منتهی به مثبت شدن تست افراد مذکور را بررسی و با گروه کنترل مقایسه کردند.

نخستین واکسن کرونا مبتنی بر mRNA دانش‌ بنیانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

در پژوهش صورت گرفته اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی Cerner Real World Dataتاپایان جولای ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار دادند. در بازه فوق ۱.۴ میلیارد مراجعه پزشکی صورت گرفته بود که محققین موارد پنومونی (ذات الریه) را که حداقل برای ۲۴ ساعت بستری شده بودند را پیگیری نمودند. از میان ۱۰۴۰۳ نفر پنومونی کووید۱۹، ۳۱۲ نفر (۳٪) بعد از بهبودی علایم دمانس را بروز دادند. اما در بین ۱۰۴۰۳ مبتلا به پنومونی غیر کرونایی، میزان بروز علایم دمانس ۲۶۳ (۲.۵٪) بود.

صادرات تایلند برای سومین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت

با این حال هوش مصنوعی که در تشخیص پزشکی به کار می‌رود «می‌تواند نتایجی براساس رویکردهای احتمالی ایجاد کند یا همراه با خطا» باشد. یک تحقیق جدید درباره عوارض جانبی احتمالی داروها نشان می‌دهد که مصرف داروهای ضدافسردگی می‌تواند باعث اختلالات عاطفی شود. همچنین وب سایت تاروت رنگی هیچ گونه فعالیتی در زمینه انجام فال های حضوری یا تلفنی ندارد. دندانه در سال ۹۵ موفق به اخذ مجوز پایگاه خبری الکترونیک از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.