نمایشگاه‌ های دوج با حضور برقی‌ ها متحول می‌ شود

اگر این نشان‌ها آشنا به‌نظر می‌رسند، به‌این دلیل است که بسیار شبیه نشان‌های قرمز و مشکی در مدل‌های SRT هلکت عمل می‌کنند. هر نشان یا در این مورد «مرحله» عملکرد خاصی را که در کدگذاری موتور و کنترلر باتری تعبیه شده است، باز می‌کند.

همچنین دارای مجموعه‌ای از چرخ‌های مفهومی 18 اینچی با قفل مرکزی است که توسط شرکت Lacks Enterprises ساخته شده است. این رینگ‌ها از لوله‌های فیبر کربنی با صفحه چرخ آلومینیومی استفاده می‌کنند که با پیچ‌های تیتانیوم به‌هم متصل می‌شوند. تایر این چرخ‌ها همچنین دارای مجموعه‌ای با عرض 305 میلی‌متری هستند که در هر چهار گوشه نصب شده‌اند.

نکته‌ای که تیم کونیسکیس «tim Kuniskis» مدیر عامل دوج آن را مورد توجه قرار داده تبدیل نمایندگی از یک مرکز نگهداری و تعمیرات به‌یک فروشگاه اصلاحات با پشتیبانی کارخانه است و دوج می‌خواهد اطمینان حاصل کند که درآمد ارائه‌کنندگان خودرو بدون نگرانی درمورد چگونگی جبران آن، ناشی از عدم نیاز به‌خدمات دوره‌ای خودروهای برقی، تامین خواهد شد و برای تحقق این امر راهکارهای مختلفی را در دستور کار خود دارد.



منبع

اگر تا به‌حال حدس نزده بودید، «340» یک جابه‌جایی موتور نیست؛ بلکه خروجی نسخه پایه به‌کیلووات است. اگر نشان Stage One را روی خودرو نصب کنید قدرت آن به 495 اسب‌بخار می‌رسد. درعین حال نشان مرحله دوم قدرت آن را به 535 اسب می‌رساند؛ به‌همین ترتیب چارچر دایتونا 440کارخانه‌ای با 590 اسب‌بخار قدرت تولید می‌شود که توان آن با نشان Stage One به 630 اسب‌بخار و با نشان Stage Two به 670 اسب‌بخار می‌رسد.

هیچ نقشه سوخت یا جدول جرقه‌زنی برای رسیدن به‌حداکثر توان عملکردی وجود ندارد و نمی‌توانید ولتاژ بسته باتری استاندارد را افزایش دهید تا موتورها سریع‌تر بچرخند. اما نگران نباشید؛ استلانتیس در حال حاضر برنامه‌ای برای رفع عطش طرفداران خود دارد تا قبل از این‌که خودرو الکتریکی عضلانی چند سال دیگر وارد نمایندگی‌ها شود، این ایده‌ها را عملیاتی کند.

این نشان‌ها به‌طور فیزیکی به‌داشبورد خودرو متصل می‌شوند و خبر خوب برای مالکان این است که این نشان‌ها می‌توانند زمانی که وسیله‌نقلیه را می‌فروشید انگیزه‌ای برای فروش با قیمت بالاتر باشند؛ زیرا به‌خودرو متصل هستند و جداشدنی نیستند.

این ذهنیت جدید فروشگاه با برنامه‌های دوج برای بازوی عملکردی خودروهای برقی اتصال مستقیم مطابقت دارد. با توجه به‌این‌که خودرو عضلانی برقی آینده آشکارا فاقد مسیرهای تیونینگ سنتی برای مالکش است، دوج می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مالکان آینده‌ این مدل خودروها می‌توانند همان بازی‌ها را انجام دهند و نتایج یکسانی بگیرند. «نشان‌های قدرت» بیانگر ارتقای عملکرد الکترونیکی است که توسط فروشندگان محلی دوج ارائه می‌شود.

با توجه به‌این‌که آینده فعالیت‌های دوج به‌سمت الکتریکی شدن پیش می‌رود، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توان چارجر دایتونا EV خود را تیونینگ کرده و ارتقا دهید و به‌یک جانور با اسب‌بخار بالا تبدیل کنید؟

میزان عملکرد بیشتر این «نشان‌ها» به‌نسخه‌ای که خریداری می‌کنید و سطح قدرت پایه موتور برقی بستگی دارد. شارژر پایه دایتونا چیزی حدود 400ولت برق از کارخانه توان برقی خود خارج می‌کند و تحت‌عنوان «340» با 455 اسب‌بخار از این سیستم برچسب‌گذاری استفاده می‌کند.

با ورود برقی‌ها، نمایندگی‌ها هم تغییر خواهند کرد

اگر تصور می‌کنید که خودروهای برقی را نمی‌توان تیونینگ کرد، سخت در اشتباه هستید؛ یا حداقل دوج قصد دارد این تفکر را تغییر دهد.

این ممکن است نقطه شروع عجیبی برای داستانی درمورد تیونینگ دوج‌های الکتریکی آینده به‌نظر برسد؛ اما لازم است صبر داشته باشید. نمایندگی محلی دوج قرار است به‌طور کامل تغییر کند.

دوج برای جبران کاهش مورد انتظار در درآمد خدمات و تزریق سرگرمی به‌محصولات آینده برنامه‌ دارد که حول محور Direct Connection یا سرویس عملکرد ارتقا یافته است که سال گذشته دوباره متولد شد؛ یا به‌تعبیر صحیح‌تر از آن برای انتقال سرویس‌های محلی به‌فروشگاه‌های عملکرد محلی بهره گرفته خواهد شد.

نشان‌های Stage برای دوج چارجر دایتونا SRT و سیستم باتری 800 ولتی آن حفظ خواهد داشت؛ اما دوج هنوز مایل به‌افشای ارقام قدرت نیست. اگرچه اشاره کرده که خروجی در هر سه سطح قابل توجه خواهد بود.

خبر بد این‌که شما این نشان‌ها را تنها از فروشنده خودرو دریافت خواهید کرد و باز هم چون به VIN و کنترل‌کننده موتور-باتری متصل هستند، نمی‌توانید نشان Stage One را با Stage Two بین دو چارجر دایتونا یا حتی نسخه‌های دیگر تعویض کنید. به‌عنوان مثال چارجر دایتونا SRT بنشیر در نمایشگاه هفته سرعت به‌نشان Stage 2 مجهز شده بود که به‌داشبورد آن متصل شده و همچنین دارای نشان‌های غیرکاربردی روی گلگیرهاست.

مسیرهای جدید در دنیای کابل‌های قرمز و مشکی

بخش فروش خودرو باقی خواهد ماند؛ اما بخش خدمات تقریبا حذف خواهد شد؛ حداقل به‌شکل فعلی باقی نخواهند ماند. با وجود خودروهای برقی، خدمات تعمیر و نگهداری (از لحاظ نظری) بسیار کاهش می‌یابد و این یک مشکل برای نمایندگی‌هایی است که از پشتیبانی پس از فروش پول زیادی کسب می‌کنند.