«بارز»؛ طلایه‌دار دستیابی‌به فناوری‌ها در صنعت تایر کشور

گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی بارز درخصوص دریافت تائیدیه شرکت‌های دانش‌بنیان ازسوی کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: «این موفقیت حاصل تلاش بی‌وقفه و همت بلند مدیران و کارکنان این گروه صنعتی، برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و خودکفایی کشور است.» جمال میرزایی افزود: «گروه صنعتی بارز از معدود شرکت‌هایی است که یک برنامه‌ریزی استراتژیک بلندمدت دارد.
اقداماتی ازجمله همکاری با تایرسازان مطرح جهان، تاسیس مرکز تحقیقات و توسعه، راه‌اندازی مرکز آزمون با امکانات و تجهیزات پیشرفته و همچنین میدان تست بی‌همتای بارز در خاورمیانه، موفقیت امروز بارز را رقم‌زده‌اند.»
وی در ادامه عنوان کرد: «در سال مزین به شعار «اشتغال‌آفرین، دانش‌بنیان، تولید» به پیروی از فرمایشات مقام‌معظم رهبری، تائیدیه دانش‌بنیان ۵ تایر مختلف، در گروه محصولات رادیال سواری، شاسی‌بلند و رادیال باری-اتوبوسی به دلیل استفاده از مواد پیشرفته و محصولات مبتنی‌بر فناوری‌های شیمیایی اخذ شده است که ازاین‌جهت، بارز رتبه نخست تولید تایرهای دانش‌بنیان را در کشور داراست.»
مدیرعامل بارز توضیح داد که در مرکز تحقیقات و توسعه این شرکت، علاوه‌بر ظرفیت‌های داخلی شامل نیروهای توانمند و متخصص، برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی منسجمی از سال‌های قبل صورت گرفته است. وی ادامه داد: «‌در آخرین اقدام به‌منظور ایجاد یک شبکه قدرتمند برای حل چالش‌های سازمان، ۱۷ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های قطعات و مواد شیمیایی را به کارخانه کرمان دعوت کردیم. به‌دنبال بازدید از خطوط تولید و برگزاری پنل‌های تخصصی در عملیاتی کردن ایده‌ها و پیشنهادها این شرکت‌ها گام‌های موثری برداشته ‌شده است.»
میرزایی در پایان به کیفیت بالای تایرهای دانش‌بنیان بارز اشاره کرد و گفت: «در مباحثی ازجمله ایمنی، نرمی، دوام و کاهش مصرف سوخت، شاهد بهبود شاخص‌ها و عملکردهای فنی مثبت هستیم. از این ‌جهت این تایرها مورد رضایت مصرف‌کنندگان قرارگرفته‌اند. البته به‌زودی تعداد تایرهای دانش‌بنیان بارز به ۹حلقه افزایش می‌یابد.»



منبع