بهترین ماشین های شاسی بلند در ایران که سواری عالی دارند بلاگ دیوار | besturnblog

برای مثال، مدل ۲۰۱۰ با کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر حدود ۳ میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ اما قیمت متوسط برای لندکروزر مدل ۲۰۱۵ با شرایط مناسب و کارکرد کم‌ ۵ میلیارد تومان است. در بازار پایتخت، اندک نمونه‌های صفرکیلومتر این خودرو نیز با قیمت ۸ تا ۹ میلیارد تومان دیده می‌شوند. حدود ۲ تا ۳ سال است که ایران‌خودرو تولید گرند ویتارا را متوقف کرده است؛ اما هنوز می‌توان نمونه‌های صفرکیلومتر یا بسیار کم‌کارکرد این کراس‌اور را در بازار ایران پیدا کرد. اگر یک نمونه قبراق و سالم از این خودرو را یافتید، گزینه خوبی برای استفاده طولانی‌مدت است. این خودرو مانند همه محصولات ژاپنی دوام بالا و استهلاک پایینی دارد اما نمی‌توانید توقع یک تویوتا را از آن داشته باشید. بازار خرید و فروش دست دوم این خودرو هم متوسط است و برای فروش آن باید کمی صبور باشید، هر چند مشتری برای این خودرو مانند مدل‌هایی مثل ام‌جی جی‌اس نایاب هم نیست.

  • موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی این خودرو با قدرت ۱۴۷ اسب‌بخار شاید ضعیف نباشد اما به نظر برای خودرویی با ابعاد تیگو ۷ خیلی مناسب نیست.
  • پس از دید طراحان حرفه‌ای خودرو , هزینه تعمیرات ماشین‌های کروک بسیار پایین‌تر است .
  • مکث تیارا همانند فیدلیتی یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل شهری است و قابلیت آفرود ندارد.
  • این خودرو مشخصات بسیاری دارد که می‌تواند آن را برای بازار ایران نسبت به رقبای خودش جذاب‌تر کند.

با توقف شدن تولید جک S7 فیس لیفت سنگینی بر روی این خودرو انجام شد که نتیجه آن محصول جدیدی به نام جک X7 بود. اما کرمان موتور تصمیم گرفت تا این خودرو را با نام KMC K7 و در اواسط سال 1400 وارد بازار ایران کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر است و با توجه به باک 45 لیتری آن مسافتی که فردا SX5 می‌تواند با هر باک پر طی کند، 620 کیلومتر است.

سیستم‌های کمکی و امکانات رفاهی دایون Y5

شرکت سایپا به‌منظور حفظ رقابت با سایر خودروسازان، وارد عرصه تولید خودروهای SUV شده و در حال حاضر یک مدل خودروی شاسی بلند چینی را مونتاژ می‌کند. ولوو XC90 یک شاسی ‌بلند 7 نفره‌ لوکس است که بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کمپانی سوئدی ولوو نیز به حساب می‌آید. این خودرو در سال ۲۰۱۶ و در سه تیپ Momentum، R-Design و Inscription وارد بازار ایران شد و توانست در ابتدای ورود خود به بازار داخلی فروش نسبتا موفقی را تجربه کند. این خودرو جدید، از همان موتور 1.5 لیتری سابق استفاده می‌کند که برای چین، در دو مدل قابل سفارش است.

شاسی بلند هیوندا سانتافه

مصرف سوخت تیگو 7 به صورت متوسط 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است که با توجه به ظرفیت 57 لیتری باک برد این خودرو با هر باک پر حدود 850 کیلومتر است. قیمت مدل اتوماتیک سال 1400 این خودرو در زمان انتشار این مطلب در حدود 1,050 میلیون تومان است. امکانات رفاهی فیدلیتی نیز شامل ورود بدون کلید، کیلس استارت، سیستم تهویه دیجیتال با دریچه تهویه عقب، صندلی‌های برقی سرنشینان جلو، گرمکن صندلی جلو، صندلی‌های عقب تاشو، ایزوفیکس صندلی، صندوق پران هوشمند، پد شارژ وایرلس و چرم دو رنگ می‌شود. قیمت این خودرو در بازار در زمان انتشار این مطلب در حدود 1.330 میلیون تومان است. رنو داستر یا داچیا داستر، اولینماشین شاسی ‌بلند مشترک بین رومانیایی‌ها و فرانسوی‌ها است که روی پلتفرم رنو تندر 90 شکل گرفته ‌است و نسل یکم آن نیز، اولین بار در سال 2010 به بازارهای جهان عرضه شد. همانطور که گفته شد آمار محبوبیت خودروهای شاسی بلند بسیار بیشتر از خودروهای بدون سقف کروک است .

در تصادفات رانندگی کدام نوع بهتر عمل می‌کند؟

تمامی مجله خبری خودرو بسترن فاوهایی که تاکنون در لیست بهترین شاسی‌بلندهای 7 نفره بازار مورد بررسی قرار گرفتند، خودروهای شهری محسوب می‌شوند. هیوندای سانتافه و کیا سورنتو چندان برای آفرود قابل اعتماد نیستند و فیدلیتی نیز یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد. در نتیجه برای مشتریانی که به دنبال یک شاسی بلند 7 نفره آفرودی هستند، گزینه‌ای بهتر از سانگ یانگ رکستون G4 وجود ندارد. شاسی بلند 7 نفره خودرویی است که عمدتا برای پاسخگویی به نیازهای خانواده‌های پرجمعیت طراحی و تولید شده است. یک شاسی بلند هفت نفره ظرفیت پنج سرنشین بزرگسال، دو سرنشین خردسال و چمدان‌های آن‌ها را دارد.

http://betheme.ir