بهترین ماشین های شاسی بلند ایران از کراس اورهای چینی تا مدل های ژاپنی و آلمانی زومیت | besturnblog

مجله خبری خودرو بسترن فاو 6 سرعته تیوولی از نوع تیپ‌ترونیک بوده و ساخت شرکت ژاپنی AISIN است که عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، حدود 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده ‌است که برای خودرویی با وزن 1300 کیلوگرم، مصرف مناسبی به نظر می‌رسد. قلب تپنده راوفور، یک پیشرانه 2.5 لیتری است که می‌تواند 177 اسب‌.بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 233 نیوتن‌متر گشتاور را در 4100 دور در دقیقه تولید کند. از نقاط ضعف راوفور نیز، می‌توان به گیربکس 6 سرعته این خودرو اشاره کرد که قدرتپیشرانه را به‌خوبی به چرخ‌های جلو وصل نمی‌کند.

  • تیگو ۷ شاسی بلند موفق چینی است که نسبت به سایر هم وطنانش مدرن‌تر و کیفیت بهتری دارد.
  • فراوانی انواع این خودروها در خیابان‌ها و کمتر شدن استقبال از خرید سدان، موید این مطلب است.
  • شاسی بلند چینی پرسروصدا و تازه وارد بازار ایران یعنی دانگ فنگ دیگنیتی از آخر سال 1399 فرآیند تولید خود را در ایران آغاز کرد و اولین مدل سال آن نیز در سال 1400 به بازار عرضه شد.
  • عدم وجود شاسی بلندهای ایرانی در بازار باعث شده تا کراس اوورهای چینی به عنوان شاسی بلند ارزان جایگاه مناسبی در بازار به دست آورند.
  • مدل فیس لیفت ایکس 55 شرکت ام وی ام، خودرویی به نام X55 پرو است که ظاهری جذاب‌تر و البته جوان‌پسندتر پیدا کرده است.
  • فعلا در کنار «تامین خودرو» باشید تا به بررسی ۹ گزینه اصلی این بازه قیمتی بپردازیم، پس‌ازآن درصورتی‌که تمایل داشتید می‌توانید برای خرید هرکدام از بازار خودرو، نسبت به استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل «تامین خودرو» استفاده کنید.

مدل دیگری از طراحی خودرو های شاسی بلند ، کراس اور ها هستند که از نظر قدرت موتور کمی ضعیف تر و از نظر ابعاد کمی کوچکتر هستند ، مدتی است این نوع خودرو ها برای مصارف شهری و بین شهری طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده است. هنگامی که با یک خودرو شاسی بلند یا کراس اور رانندگی می کنید درست است که در ابتدا شاید لذت بخش تر از خودرو های سواری به نظر بیاید اما باید اصول ایمنی را بیشتر رعایت کنید. بازار خرید نیسان ایکس تریل به‌عنوان یک کراس‌اوور شهری، توانسته است به‌خوبی از رقبای کره‌ایی و فرانسوی خود پیشی بگیرد. ماشین شاسی بلند ASX، کراس‌اوور شهری میتسوبیشی ژاپن است که از جدیدترین زبان طراحی کمپانی میتسوبیشی نیز بهره می‌برد.

سیستم های کمکی و امکانات رفاهی ام وی ام x55

این خودروها شاسی مشابهی دارند؛ اما از‌نظر ظاهر بیرونی و طراحی کابین، کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسند. در بازار جهانی، کیفیت فنی و امکانات لکسوس NX با بی‌ام‌و X3 مقایسه می‌شود؛ درحالی‌که قیمت ارزان‌تر و هزینه نگه‌داری به‌صرفه‌تر دارد. نیسان جوک، یکی از متفاوت‌ترین کراس‌اوورهای کوچک شهری دنیا محسوب می‌شود که از سال 2010 تا به امروز، در دو نسل مختلف بر روی خط تولید کمپانی نیسان ژاپن قرار گرفته است. به‌واسطه فعالیت‌های شرکت جهان نوین آریا، نسل اول این خودرو در سال 2016 راهی بازار کشور شد و به دلیل طراحی منحصربه‌فرد، امکانات متنوع و کیفیت ساخت بالا، خیلی سریع‌تر از آنچه تصور می‌شد، توانست به موفقیت‌های چشم‌گیری دست پیدا کند. نمای ظاهری کیا سورنتو نسل سوم، بر اساس زبان طراحی جدید کیا شکل گرفته که باعث شده است طراحی این خودرو، شکیل و عامه‌پسند باشد.

جک خودروهای شاسی بلند

فروش این خودرو به‌تازگی از سوی مکث موتور آغاز شده است و انتظار می‌رود در شرایط فعلی بازار، استقبال مناسبی از مکث تیارا ترتیب داده شود. اغلب تویوتا لندکروزهای جی ۲۰۰ موجود در بازار ما از پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری به قدرت ۲۷۱ اسب‌بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن‌متر برخوردار هستند و این میزان نیرو توسط گیربکس ۵ دنده اتوماتیک به تمامی چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی ۲۴۵۰ کیلوگرمی حدود ۱۱ ثانیه ارزیابی شده و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

شاسی بلند های ارزان ایران

اما ارزان ترین خودروهای شاسی بلند بازار کشور کدامند؟ در ادامه با چند مدل شاسی بلند ارزان موجود در بازار ایران آشنا می شویم. یکی از بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران همین تیگو 5 است که با پیشرانه دو لیتری و قدرت 136 اسب بخار عرضه شده و دو نوع دنده اتوماتیک و دستی دارد. خودروی تیگو 5 از شکل ظاهری خوبی برخوردار است و مخصوصا از نمای جلو، چهره مناسبی دارد. از نمای پهلو هم با خودروی شکیل و زیبایی مواجه هستیم که شاید طراحی‌ آن با تقلید از خودروهای ژاپنی (مخصوصا برخی از مدل‌های تویوتا) انجام شده، اما بسیار چشم‌نواز است. گرند ویتارا از کمپانی سوزوکی، اولین شاسی بلندی بود که به‌صورت رسمی در کشور تولید شد. در آن زمان شاسی بلندهای زیادی در جاده‌های ایران دیده نمی‌شدند و گرند ویتارا یکی از جدیدترین شاسی بلندهای ایرانی بود.

http://betheme.ir