3 ویژگی خودروهای برقی جدید ب‌ام‌و چه خواهد بود؟

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت ب‌ام‌و کانسپت جدید خود را درحالی رونمایی خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود تحول چشم‌گیری درحوزه تولید خودروهای برقی این شرکت به‌وجود آورد. انتظار می‌رود مدل تولیدی براساس پلت‌فرم جدید خودروهای برقی در سال 2025 تولید شود.
استراتژی BMW برای آینده شامل بسیاری از وسایل نقلیه الکتریکی جدید است. این شرکت باواریایی درحال حاضر دارای یک سبد خودروهای برقی قوی است؛ اما قرار است محصولات بیشتری در چند سال آینده وارد بازار کند. اکثر (اگر نه همه) آن‌ها بر اساس پلت‌فرم جدید شرکت است که بر برقی‌سازی تمرکز دارد و اکنون می‌دانیم که این کانسپت پیش‌نمایش فناوری‌های جدید را به‌زودی ارائه می‌کند.

3 ویژگی خودروهای برقی جدید ب‌ام‌و چه خواهد بود؟

گروه BMW نتایج مالی خود را در سه فصل اول سال 2022 مورد بحث و بررسی قرار داد و نیکلاس پیتر، یکی از اعضای هیات‌مدیره شرکت که مسئول امور مالی است، سخنرانی طولانی داشت و خلاصه دستاوردهای این خودروساز را در این دوره ارائه کرد. پیتر همچنین به‌طور خلاصه به‌یک خودرو مفهومی جدید اشاره کرد که در ژانویه سال آینده رونمایی خواهد شد و نسل بعدی خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و را به‌نمایش خواهد گذاشت.
وی گفت: «نقطه برجسته بعدی در مسیر ما به‌سمت Neue Klasse در ژانویه 2023 خواهد بود. در نمایشگاه CES در لاس‌وگاس، ما از خودرو Vision پرده‌برداری خواهیم کرد که زیربنای تخصص دیجیتالی ما خواهد بود.» نیکلاس پیتر گفت: «آینده گروه BMW الکتریکی و دیجیتالی است.»
مشخص نیست که محصول جدید چه‌اندازه و شکلی خواهد داشت؛ اما بدیهی است که نیروی آن توسط یک سیستم کاملا الکتریکی تامین می‌شود. بسیار جالب است که ببینیم آیا این کانسپت دارای باتری‌های جدید BMW با سلول‌های گرد خواهد بود که نویدبخش افزایش عمده در چگالی انرژی 20 درصدی، افزایش 30 درصدی برد و 30 درصد سرعت شارژ سریع‌تر درمقایسه با خودروهای برقی فعلی این شرکت خواهد بود یا نه.
انتظار می‌رود نخستین خودرو الکتریکی تولیدی مبتنی بر خانواده فناوری‌های Neue Klasse یک سدان برقی جمع‌وجور باشد. این محصول کاملا جدید در اواسط دهه جاری وارد بازار خواهد شد و درحال حاضر به‌عنوان جایگزینی تمام‌الکتریکی برای سدان سری 3 شناخته شده است. مدت کوتاهی پس از آن، یک شاسی‌بلند تمام‌برقی جمع‌وجور بر اساس همان معماری دنبال خواهد شد.
درنهایت BMW خانواده خودروهای برقی خود را با مدل‌های متنوع «از بخش پرحجم تا مدل‌های انحصاری با عملکرد بالا» رشد خواهد داد.



منبع