اینگونه است که مسابقات خودرویی برای شرکتها جواب میدهد و بهعبارت دیگر شیوه «یکشنبه پیروز شو و دوشنبه بفروش!» را در اینگونه موارد میبینیم. زیرا در مسابقات امسال فرمولیک بهجای چرخهای ۱۳اینچی از نمونههای ۱۸اینچی استفاده شده بنابراین پیرلی بیشاز پیش به دادههای مشابه خودروهای جادهای نزدیک میشود اما همان لاستیکهای ۱۳اینچی نیز در دهه قبل فواید زیادی برای پیرلی داشتهاند.
ایزولا میگوید: «همیشه از فرمولیک برای یاد گرفتن و بهدست آوردن دادههایی به منظور تست لاستیکهای خود در سختترین شرایط استفاده میکنیم تا بتوانیم از این تکنولوژی در لاستیکهای جادهای سود ببریم.»
البته این نوشته درباره لاستیکهای مسابقهای نیست بلکه ما میخواهیم نگاهی به حضور پیرلی در فرمول یک و استفاده از این رشته ورزشی برای بهبود لاستیکهای جادهای آن بیندازیم.
مدیر این شرکت میگوید: «با وجود چرخهای ۱۳اینچی سایز لاستیکها نسبتبه نمونههای عادی بسیار فرق میکرد، میتوانستیم تجربه خوبی در مدلسازی مجازی بهدست آوریم، زمانی که تکنولوژی مدلسازی مجازی را داشته باشید، میتوانید از آن برای لاستیکهای جادهای استفاده کنید. ما هماکنون شبیهسازهایی را در میلان داریم و از همان روش برای تمام لاستیکها استفاده میکنیم تا آنها را در شبیهساز بررسی کنیم تا از تعداد نمونههای پیشتولیدی بکاهیم.»