۱۵۷۲ ایستگاه شارژ سریع برای خودرو «توگ» ایجاد می‌شود

گران بودن سوخت در این کشور و مسائل زیست‌محیطی سبب شده است این کشور به‌دنبال توسعه خودروهای برقی باشد. در این زمینه سرمایه‌گذاری سنگینی هم درحوزه زیرساخت خودروهای برقی انجام خواهد داد.

با اجرای این پروژه یک‌هزار و 572 ایستگاه با حداقل قابلیت شارژ سریع 90 کیلووات-ساعتی نصب می‌شود.

دولت ترکیه اعلام کرده تنها ۲۰ شرکت حق دریافت سرمایه‌ دارند. همچنین وزارت صنعت و فناوری این کشور حدود ۱۵۰ میلیون لیر برای این سرمایه‌گذاری‌ها تامین خواهد کرد. مابقی این سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد لیری توسط بخش‌خصوصی تامین می‌شود.

در چارچوب این برنامه، ایستگاه‌های شارژ سریع باید تا 15 آوریل 2023 ایجاد شود و با این حال طبق برآوردها این ایستگاه‌ها بسیار سریع‌تر نصب می‌شود.

درمجموع قرار است بیش از 180 مگاوات برق به‌این بخش منتقل شود. با این برنامه ایستگاه‌های شارژ سریع دربسیاری از نقاط ترکیه نصب خواهد شد. به‌این ترتیب انتظار می‌رود نیازی که با راه‌اندازی خودرو TOGG به‌وجود می‌آید، به‌راحتی رفع شود.



منبع

ترکیه یکی از کشورهایی است که طی سال‌های اخیر محل تولید قطعه و خودرو برای بسیاری از کشورها به‌ویژه‌ کشورهای اروپایی بوده است. سالانه میلیاردها دلار قطعه و خودرو از این کشور به‌سایر کشورها صادر می‌شود. خودروسازان بزرگ آمریکایی و اروپایی درترکیه خط تولید دارند و از امکانات این کشور به‌منظور تولید و صادرات خودرو استفاده می‌کنند.

به‌گفته فعالان صنعت ترکیه با گسترش خودروهای برقی و راه‌اندازی خودرو داخلی TOGG، ایستگاه‌های شارژ سریع اهمیت زیادی پیدا کردند.

طی سال‌های اخیر ترکیه‌ای‌ها هم به‌فکر تولید خودرو به‌ویژه خودرو برقی افتادند و محصول توگ را رونمایی کردند.

ترکیه‌ای‌ها درفناوری‌های شارژ سریع که زمان شارژ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد سرمایه‌گذاری خواهند کرد. از این رو وزارت صنعت و فناوری این کشور «برنامه پشتیبانی ایستگاه‌های شارژ سریع خودروهای برقی» را در ماه‌های گذشته اعلام کرد.

برای این سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰۰ سرمایه‌گذار و در قالب ۳۵۵ پروژه و در ۴۶ زمینه مختلف درخواست داده‌اند.