«گودیر» لاستیک OTR پایدار تولید کرد

به گزارش «اخبار خودرو»،گودیر اقدام به رونمایی از نمونه نمایشی یک تایر کامیونی در نمایشگاه IAA Transportation کرده که با استفاده از 63درصد مواد پایدار تولید شده است. این تایر دارای 15ماده پایدار است که برای 20 جزو لاستیک استفاده شده و شامل چهار رنگ مختلف کربن سیاه و با استفاده از روغن گیاهی، روغن پیرولیز لاستیک بازیافتی، جذب و تبدیل دی اکسید کربن و یک ماده کم مصرف تولید
شده است.
فرآیند پیرولیز متان کربن برای تقویت ترکیب و افزایش عمر آج به‌کار گرفته شده برای افزایش افزایش پایداری تایر و حفاظت از محیط‌زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازسوی‌دیگر روغن‌های پایه نفتی با روغن‌های کلزا جایگزین شده‌اند.
این ترکیب به انعطاف‌پذیری ترکیب لاستیکی تایر هنگام قرار گرفتن در معرض تغییرات دمایی مختلف کمک می‌کند. علاوه‌بر این، سیلیس تولیدشده از خاکستر پوسته برنج (محصول جانبی فرآوری برنج) به بهبود سطح چسبندگی و کاهش مصرف سوخت
کمک می‌کند.
پلی‌استر حاصل از ضایعات پلاستیکی نیز به موادشیمیایی پایه خود بازگردانده و به پلی استر درجه فنی بالا تبدیل شده است تا در تِرد تایر استفاده شود و قابلیت بازیافت مجدد را فراهم کند. گودیر می‌گوید در آینده این تایر نمایشی می‌تواند برای نظارت بر چند پارامتر هماهنگ شود.
این روند به تعیین زمان نیاز به تعویض یا روکش کردن تایر و همچنین به بازگشت‌پذیر بودن کمک می‌کند. علاوه‌بر این، تایر ساخته‌شده از درجه A برای بهره‌وری سوخت بهره می‌برد که با راندمان تایرهای کامیون موجود کنونی سازنده مطابقت دارد.
گرگوری بوچارلات، معاون تجاری اروپا، اظهار کرد: «توسعه ارائه یکپارچه محصولات و راه‌حل‌های حمل‌ونقل تحت چتر Goodyear Total Mobility می‌تواند بیشتر مشتریان ما را در بازار پر تقاضای حمل‌ونقل حمایت و به آنها در دستیابی به اهداف پایداری خود کمک کند.» گودیر متعهد به توسعه محصولات و راه‌حل‌هایی است که به حمایت از جاه‌طلبی‌ها و اهداف شرکای تجاری ما برای رقابتی‌تر، کارآمدتر و پایدارتر شدن کمک می‌کند.»



منبع