گارانتی بی‌ قید و شرط در عرضه لنت ترمز

در حوزه همکاری با دانشگاه‌ها چه‌اقداماتی انجام داده‌اید؟

این‌که گفته می‌شود برخی تولیدکنندگان ایرانی صرفا به‌دنبال کسب سود هستند و کیفیت در اولویت آن‌ها نیست را چقدر صحیح می‌دانید؟

آیا شرکت پیشرو قدرت آریا با خودروسازان هم همکاری دارد؟

با وجود تامین نیاز بازار ایران به لنت توسط شرکت‌های داخلی شاهد باز شدن درهای واردات هستیم. این مساله را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

پیشنهاداتی از سوی خودروسازان برای همکاری وجود داشته؛ اما سیاست شرکت همکاری از طریق نمایندگان رسمی در کشور است. اصولا تمرکز ما روی افترمارکت است و تامین لنت‌ترمز برای انواع خودرو با کیفیت بالا و قیمت مناسب هدف اصلی محصولات امکــو بوده است. بنابراین ما به‌دنبال تقویت نمایندگان خود و تامین نیاز بازار هستیم.

تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی از اولویت‌های شرکت پیشروقدرت آریا با نام تجاری امکـــو به‌شمار می‌رود. آخرین همکاری در راستای تولید قطعه‌ای به‌نام شیم لنت‌ترمز بوده که دارای دانش خاصی است و تولید داخلی ندارد. با دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برای تولید این قطعه مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم این محصول را داخلی‌سازی کنیم. از ابتدا هدف ما این بوده که محصولی را تولید کنیم که نمونه آن در ایران وجود نداشته باشد و شرکت‌ها به‌آن نیاز داشته باشند. اگر این محصول تولید شود ۵۰ درصد معضل ما و بسیاری از کارخانه‌های لنت‌ترمز در کشور حل می‌شود.

امروزه لنت‌ترمز مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود. در این راستا شرکت‌های بسیاری در این حوزه فعال هستند و با عرضه لنت‌ترمز بخش عمده‌ای از بازار را در دست گرفته‌اند. یکی از شرکت‌هایی که سعی کرده با عرضه لنت با کیفیت و با قیمت مناسب بازار خوبی به‌دست آورد شرکت پیشرو قدرت آریاست. این شرکت محصولات خود را با نشان تجاری امکـــو به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در راستای تولید لنت به‌تازگی آزمایشگاه مجهزی در کنار واحد تحقیق و توسعه خود راه‌اندازی کرده است. این اقدام شرکت به‌منظور تولید محصولاتی با کیفیت و نظارت مستمر بر تولیدات انواع لنت انجام شده است. تقریبا تمام مواداولیه مورد نیاز برای تولید محصولات امکو از مواد باکیفیت وارداتی هستند و کیفیت بالای مواداولیه این شرکت و آزمایش‌های مستمر لنت‌های تولیدی سبب شده است محصولات این شرکت‌ علاوه‌بر قرارگرفتن بر مدار کیفی، در جلب رضایت مشتریان موفقیت درخشانی را به‌دست آورد. این شرکت‌ برای بالا بردن رضایت مشتریان خود برای انواع محصولاتی که عرضه می‌کند گارانتی بدون قید و شرط در نظر گرفته است و با توجه به‌درخشش محصولات امکو و حضور فعال این شرکت در بازار لوازم‌یدکی کشور، با مهندس رحیم محمدی مدیرعامل شرکت پیشرو قدرت آریا با نام تجاری امکو به‌گفت‌وگو پرداختیم.

تمام تلاش ما این است که محصولاتی با کیفیت از طریق نمایندگان به‌دست مصرف‌کننده برسانیم و تمام محصولات ما دارای گارانتی بی‌قید و شرط هستند. سعی بر این است که محصولات امکو رضایت مشتریان را جلب کند و درصورت بروز هرگونه مشکلی در کنار مشتری باشیم و بتوانیم مشکل را رفع و مشتری را ازهر لحاظ راضی نگه‌ داریم. لازم به‌توضیح است که به‌رغم گارانتی بی‌قید و شرط، مرجوعی‌های ما بسیار اندک است.

تقریبا تمام مواداولیه مورد استفاده ما وارداتی و از مواداولیه با کیفیت بالا تامین می‌شود. بخشی از محصولات برند امکو هم در داخل زیر نظر متخصصان مونتاژ می‌شود. اما به‌طور کلی با توجه به‌نوسان نرخ ارز قیمت مواداولیه هم درحال تغییر است. این روند روی تولید تاثیرگذار بوده است. درمجموع اقداماتی انجام داده‌ایم تا محصولاتی با کیفیت به‌بازار عرضه کنیم. بعضی از لنت‌های موجود در بازار برای برخی خودروها مانند تیبا دچار مشکل هستند. در این راستا با توجه به‌تلاش واحد تحقیق و توسعه و آزمایشگاه‌های مجهز تخصصی و استفاده از مواداولیه مناسب توانسته‌ایم لنتی تولید کنیم که ترمزگیری بالا و صدا نداشته باشد.

باید توجه داشت که در عرصه رقابت، کیفیت رمز اصلی ماندگاری در بازار محسوب می‌شود . چراکه تولیدکننده درصورتی که محصول باکیفیت عرضه کند، می‌تواند سود بالایی به‌دست آورد. عرضه محصول بی‌کیفیت سبب از دست رفتن بازار برای تولیدکننده می‌شود و اگر هم مشاهده می‌شود که برخی مواقع محصول بی‌کیفیت وارد بازار شده است، به بی‌کیفیت بودن مواداولیه آن بازمی‌گردد.

چه خدماتی از سوی امکو به‌مشتریان داده می‌شود که نمونه آن در دیگر شرکت‌ها کمتر به‌چشم می‌خورد؟

وضعیت تامین مواداولیه در حوزه لنت را چگونه می‌بینید و در این بخش با چه‌مشکلاتی مواجه هستید؟

شرکت پیشرو قدرت آریا «امکو» چه‌برنامه‌هایی در حوزه تحقیق و توسعه و راه‌اندازی آزمایشگاه تست محصولات دارد؟

شرکت درحوزه تخصصی لنت‌ترمز و مسائل مربوط به‌آزمایشات و تحقیق و توسعه در این بخش برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند و به‌روزترین دستگاه تست کیفی موجود در ایران برای تست انواع لنت‌ترمز در اختیار این شرکت است تا محصولاتی بسیار مدرن، با ثبات کیفی و در شأن مشتریان به‌بازار عرضه کنیم. این دستگاه انواع آزمایشات مقاومتی، برشی سایشی و… را انجام می‌دهد. آزمایشگاه مجهزی در کرج ایجاد کردیم و قرار است محصولات امکـــو در این آزمایشگاه تست شوند. همچنین واحد تحقیق و توسعه شرکت نیز در کرج قرار دارد.

بدون تردید درشرایطی که تولیدکنندگان داخلی لنت‌ترمز به‌رغم برخورداری از توانایی تولید محصولات با کیفیت و با قیمت پایین‌تر، به‌خاطر مشکلات مختلف برای ادامه تولید با انواع چالش‌ها مواجه هستند، گشایش واردات اقدام نادرستی است . با توجه به‌میزان عرضه و تقاضا ی موجود و تامین نیاز کشور به‌انواع لنت‌ترمز توسط شرکت‌های داخلی، درچنین شرایطی واردات سم مهلکی برای این صنعت به‌شمار می‌رود. به‌خصوص درشرایط موجود که تولیدکنندگان برای سرپا ماندن و تعطیل نشدن کارخانه‌ها در تکاپو و تلاش هستند، واردات لنت خودرو نه تنها سبب نابودی کارخانه‌های لنت‌ترمز می‌شود، بلکه به‌سهم خود به‌اشتغالزایی نیز آسیب وارد می‌کند.

تجمیع این دو بخش سبب شده است محصولات با کیفیت‌تری به‌بازار عرضه کنیم. شرکت پیشرو قدرت آریا با نام تجاری امکو به‌منظور ارتباط بیشتر با مشتریان و نمایندگان و همچنین عرضه محصولات جدید خود در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که از ۹ آبان آغاز می‌شود، حضور فعالی خواهد داشت. در این نمایشگاه به‌دنبال شناساندن بیشتر محصولات با کیفیت امکو درحوزه لنت‌ترمز و دیسک و صفحه‌کلاچ و سایر قطعات خودرو خواهیم بود.



منبع