کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

حضور پیکاپT8 ، بدون رنگ‌های جذاب!

یکی از ویژگی‌های خوب پیکاپ T8 تنوع رنگ‌های جذاب آن بوده که شامل رنگ‌هایی همچون قرمز، زرد، سبز، آبی و … است. اما بسیار عجیب بود که کرمان‌موتور این خودرو را با رنگ سفید به‌نمایشگاه خودرو مشهد آورده بود. با این حال پیکاپ T8 به‌عنوان نخستین محصول تحت‌عنوان KMC که از سال 1399 عرضه می‌شود، به‌قدری زیبا و جذاب است که می‌تواند با رنگ سفید هم توجه بازدیدکنندگان را به‌خود جلب کند. این پیکاپ با ابعاد بزرگش در غرفه شرکت کرمان‌موتور در نمایشگاه خودرو مشهد از دور توجه همه را به‌خود جلب می‌کرد. اما جذاب‌تر از آن، یک پیکاپ T8 دیگر بود که در گوشه دیگری از غرفه حضور داشت.

کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

K7 مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت

از آن‌جا که هنوز پای J7 به‌خیابان‌های کشور باز نشده، K7 را باید جدیدترین محصول کرمان‌موتور تحت‌عنوان KMC در بازار بدانیم. KMC K7 از سال گذشته به‌سبد محصولات شرکت کرمان‌موتور اضافه شده و رقابت کراس‌اوورهای فعلی بازار را جذاب‌تر کرده است. شلوغ‌ترین بخش غرفه کرمان‌موتور همان قسمتی بود که K7 در کنار یکی از J7 ها قرار گرفته بود. K7 مورد نظر به‌رنگ نوک‌مدادی مزین بود که این رنگ، یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمایش عمومی است. این شاسی‌بلند شهری مزین به‌یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو بوده که 171 اسب‌بخار قدرت و 251 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. در سال 1400 هم‌زمان با عرضه K7، کرمان‌موتور فیس‌لیفت S5 را هم با همین موتور 251 اسب‌بخاری عرضه کرد و در اصل K7 و S5 فیس‌لیفت، از نظر موتور و همچنین گیربکس مشترک هستند و هر دو از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره می‌برند. K7 پیش از این هم با فروش خوبی که تجربه کرده، موفقیتش را ثابت کرده و درحال حاضر با وجود این‌که حدود یک سال از عرضه‌اش به‌بازار می‌گذرد، همچنان با استقبال پرشور مردم در نمایشگاه خودرو مشهد مواجه است.

کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

J4؛ ارزان‌ترین سدان کرمانی‌ها

جک J4 یکی دیگر از محصولات کرمان‌موتور بود که در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت. این سدان اقتصادی که درحال حاضر ارزان‌ترین محصول کرمان‌موتور نیز به‌حساب می‌آید، از سال 1397 به‌بازار عرضه می‌شود. J4 هم مشتریان خاص خود را داشته و در این نمایشگاه نیز بازدیدکننده کمی نداشت. هرچند استقبال از آن به‌اندازه دیگر محصولات کرمان‌موتور نبود. جالب است بدانید این سدان از نظر پلت‌فرم با جک S3، دیگر محصول کرمان‌موتور در کلاس کراس‌اوورها مشترک بوده و برخی ویژگی‌های فنی‌شان نیز با هم مشترک است.

کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

پیکاپ T8 با چاشنی آفرود

در گوشه دیگری از نمایشگاه، یک پیکات T8 دیگر با رنگ مشکی حضور دارد که بیشتر از T8 سفید مورد استقبال قرار گرفته؛ اما علت این محبوبیت بیشتر، فقط رنگ مشکی آن نیست. این پیکاپ T8 مشکی با تغییرات اساسی نسبت به‌نمونه معمولی به‌تجهیزات کامل آفرود مجهز شده و اصل نسخه تیونینگ‌شده از T8 به‌حساب می‌آید که آماده سفرهای سخت آفرود است. پیکاپ T8 پیش از این هم مورد استقبال آفرودسواران قرار گرفته بود و اگر این نسخه تیونینگ‌شده هم از سوی کرمان‌موتور عرضه شود بیش از پیش به‌عنوان یک پیکاپ بیراهه‌نورد مطرح خواهد شد. البته این T8 یک محصول صرفا نمایشی بود تا قابلیت‌های تبدیل شدن T8 به‌خودرو آفرود را به‌رخ بکشد.

کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

دلبری J7 در میان جمعیت

تنها خودرو کرمان‌موتور که دو دستگاه از آن با رنگ‌های متفاوت در نمایشگاه خودرو مشهد حضور داشت، جدیدترین محصول این شرکت یعنی J7 بود. J7 که به‌تازگی تحت‌برند KMC یعنی کرمان‌موتورکمپانی رونمایی شده برای نخستین‌بار به‌شهر مشهد آمد تا مشهدی‌ها آن را از نزدیک ملاقات کنند. با وجود این‌که کرمان‌موتور پیش‌بینی درستی از استقبال بسیار زیاد بازدیدکنندگان از محصول جدیدش داشت و دو دستگاه J7 با خود به‌نمایشگاه آورده بود، اما همچنان برای بازدید از آن باید مدت‌زمان زیادی صبر می‌کردید تا از میان ازدحام جمعیت بتوانید این خودرو را از نزدیک ببینید. J7 یک لیفت‌بک با طراحی اسپرت و جوان‌پسند است که بسیاری موفقیت آن را در بازار کشور پیش‌بینی کرده‌اند. با وجود این‌که این لیفت‌بک رنگ‌های جیغ و جذابی همچون نارنجی، قرمز و … نیز دارد، اما کرمان‌موتور تصمیم گرفت با دو رنگ نسبتا سنگین این خودرو را در مشهد به‌نمایش بگذارد. با وجود این‌که J7 با رنگ‌های جیغ، ظاهر اسپرت‌تری به‌خود می‌گیرد، اما انصافا با رنگ‌های سنگین هم همچنان جذاب است. ظاهر اسپرت J7 را موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با بازده بالا تکمیل می‌کند. موتوری که 172 اسب‌بخار نیرو و 300 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند که برای یک لیفت‌بک 4.78 متری کافی به‌نظر می‌رسد. با وجود این‌که کرمان‌موتور شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو را هنوز اعلام نکرده اما با توجه به‌وزن کمتر از 1.5 تن، انتظار شتابی مناسب از J7 را داریم تا این خودرو تبدیل به‌سریع‌ترین خودرو حال حاضر این شرکت شود و حتی باید آن را یکی از سریع‌ترین خودروهای سواری هم‌رده خود در کشور بدانیم. البته گفته می‌شود شتاب J7 کمتر از 8 ثانیه است که اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید گفت شتاب آن در این کلاس خودرویی واقعا خوب محسوب می‌شود. درکنار موتور توربو، شاهد استفاده از گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه در J7 هستیم که نیرو را به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. J7 از امکانات رفاهی و آپشن‌های زیادی هم بهره‌مند است که در این‌جا فضای کافی برای پرداختن به‌آن‌ها نیست. این لیفت‌بک فعلا به‌عنوان محصول آینده شرکت کرمان‌موتور معرفی می‌شود و فروش آن آغاز نشده است.

کرمانی‌ها با تمام قوا به خراسان رفتند!

S5 هم آمده بود

جک S5 کراس‌اوور نام آشنایی است که سابقه حضور آن در بازار به یک دهه می‌رسد. البته شرکت کرمان‌موتور سال گذشته دستی به‌سر و روی این مدل پرفروش کشید و آن را از نظر فنی و ظاهری به‌روزرسانی کرد. با وجود این‌که تغییرات بصری اعمال‌شده در فیس‌لیفت S5 بسیار مختصر بوده و ماهیت کلی طراحی اولیه آن همچنان حفظ شده است، اما در بخش فنی این خودرو با تغییرات بیشتری مواجهیم.

کرمان‌موتور از موتور جدیدی برای به‌حرکت در آوردن S5 فیس‌لیفت استفاده کرده و همان‌طور که گفتیم این موتور با KMC K7 مشترک است. با این حال به‌دلیل برخی به‌روزرسانی‌ها، کرمان‌موتور ترجیح داده بود S5 را هم به‌نمایشگاه خودرو مشهد بیاورد.

S3؛ قدیمی‌ترین محصول کرمان

درنهایت می‌رسیم به‌آخرین محصول از شرکت کرمان‌موتور که راهی نمایشگاه خودرو مشهد شده بود. هفتمین و آخرین خودرویی که کرمانی‌ها در مشهد به‌نمایش گذاشتند یک دستگاه جک S3 با رنگ آبی است. جک S3 قدیمی‌ترین محصول حال حاضر کرمان‌موتور به‌حساب می‌آید و 5 سال تجربه حضور در بازار خودرویی کشور را دارد. S3 از سال 1396 وارد خط‌تولید کرمان‌موتور شد و در حال حاضر نیز همچنان شاهد عرضه آن بدون هیچ تغییر اساسی نسبت به‌گذشته هستیم. S3 در اصل کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور حال حاضر کرمان‌موتور در بازار است.



منبع

به گزارش «اخبار خودرو»،بعد از وقفه چندساله دربرگزاری بیست‌ودومین نمایشگاه خودرو مشهد بالاخره از نهم تا دوازدهم شهریورماه شاهد برپایی دوباره آن بودیم. این گردهمایی خودرویی درمحل دائمی نمایشگاه بین‌المللی شهر مشهد برگزار شد و شرکت‌های خودرویی در آن حضور پرشوری داشتند. یکی از بزرگ‌ترین و شاید زیباترین غرفه‌ها در نمایشگاه مشهد متعلق به‌شرکت کرمان‌موتور بود. غرفه‌ای بزرگ با طراحی زیبا که هفت دستگاه خودرو را در خود جای داده بود و فضاهای تفکیک‌شده زیادی برای پاسخگویی به‌بازدیدکنندگان و همچنین پذیرایی از میهمانان داشت. کرمانی‌ها گل سرسبد محصولاتشان را به‌نمایشگاه خودرو مشهد آورده بودند که شامل 3 مدل از محصولات جدید برند KMC به‌نام‌های J7، K7، T8 و همچنین 3 محصول از برند جک همچون S3، J4 و S5 بود. البته کرمان‌موتور در کنار 6 مدل خودرو قابل عرضه به‌بازار، یک نسخه تا دندان‌ مسلح از T8 را هم که برای سفرهای سخت آفرود تجهیز شده بود با خود به‌نمایشگاه خودرو مشهد آورده‌ بود. از دیگر نکات قابل توجه استفاده از لوگوی جدید شرکت کرمان‌موتور روی خودروها و همچنین در و دیوار غرفه بود که انصافا لوگوی زیبایی است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به‌تمام مدل‌های کرمان‌موتور که در این چند روز در نمایشگاه خودرو مشهد به‌نمایش درآمدند.