چراغ سبز ژاپنی‌ها به‌سایپا برای همکاری‌های پساتحریمی

شرکت‌های حاضر از گروه خودرو سازی سایپا دراین نمایشگاه شامل سایپا، زامیاد، پارس‌خودرو، سایپادیزل، سایپایدک، سازه‌گستر، رینگ سایپا، پلاسکوکار، سایپا آذین، مرکز امور مشتریان، همراه‌خودرو سایپا، امدادخودرو سایپا، طیف سایپا، شرکت خدمات فنی رنا، ایران‌کاوه سایپا، قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا، سایپا شیشه، سایپاپرس، ایدکوپرس، ایندامین سایپا، رادیاتور ایران،‌ فنرسازی زر، سنان شیمی و سایپا آذربایجان و 12 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش سایپا از شهر مقدس مشهد هستند که آخرین تکنولوژی و دستاوردهای تولیدی و خدماتی خود را در معرض دید علاقه‌مندان صنعت‌خودرو قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: «با توجه به‌تمام محدودیت‌هایی که صنعت‌خودرو ایران با آن مواجه بوده، بسیار خوشحال‌کننده است که درچنین شرایطی صنعت‌خودرو ایران توانسته به‌چنین پیشرفت‌هایی دست یابد.»

به گزارش «اخبار خودرو»،در نمایشگاه تحول صنعت‌خودرو که طی روزهای گذشته درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، برخی سفرای خارجی و رایزنان اقتصادی و تجاری سفارتخانه‌ها نیز به‌بازدید از دستاوردهای صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی ایران از جمله پلت‌فرم‌ها و پروتوتایپ‌های به‌نمایش درآمده از گروه خودروسازی سایپا پرداختند. از جمله این بازدیدکنندگان می‌توان به‌کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن، گاتام واهی رایزن اقتصادی و تجاری هند، ایساک لنین براووجین سفیر جمهوری نیکاراگوئه و… اشاره کرد.

وی با بیان اینکه همکاری‌های مختصری در گذشته بین خودروسازان دو کشور وجود داشته است، گفت: «برخی از قطعات خودرو از زنجیره‌تامین را می‌توان از هند تامین کرد تا به‌این شکل واردات این قطعات به‌ایران تسهیل شود.»

رایزن اقتصادی و تجاری هند نیز گفت: «در بازدید از نمایشگاه تحول صنعت‌خودرو به این نتیجه رسیدم که فرصت بسیار خوبی برای همکاری بین صنعت‌خودرو هند با ایران فراهم است.»

رایزن اقتصادی و تجاری هند افزود: «اقتصاد ایران به‌دلیل تحریم‌ها، با چالش‌های زیادی روبه‌رو است؛ اما با این شرایط اقتصاد ایران توانسته خیلی خوب عمل کند و امیدوارم به‌زودی این تحریم‌ها برداشته شود تا پیشرفت‌های بیشتر حاصل شود. البته که تاکنون هم کار بزرگی انجام شده است.»

گاتام واهی با بیان مطلب فوق افزود: «همان‌طور که می‌دانید کشور هندوستان هم پیشرفت‌های زیادی در این صنعت داشته است و هر دو کشور می‌توانند از همکاری دوجانبه بهره ببرند.»

این نمایشگاه تا 12 شهریورماه درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد از ساعت ۱6 تا ۲2 برگزار می‌شود و گروه خودروسازی سایپا در سالن عطار پذیرای بازدیدکنندگان است.



منبع

سایپا که پیش از نمایشگاه تحول صنعت‌خودرو در نمایشگاه اتومبیلیتی 2022 مسکو روسیه حضور یافته بود، از امروز (9 شهریورماه) در بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد حضور دارد.

وی با بیان اینکه دامنه و تنوع خودروهای سایپا در حد قابل قبولی است، گفت: «با خودروهای سایپا تا حدودی آشنا هستم؛ تنوع خودروهای این گروه خودروسازی نسبتا بالا و شامل خودروهای کلاس‌های مختلف است.»

 

در این نمایشگاه به‌منظور آشنایی بیش‌تر علاقه‌مندان به‌خودرو، تست خودرو محصولات شاهین و کوییک.آر اتوماتیک برگزار می‌شود. همچنین به‌منظور دریافت نقطه نظرات مشتریان درخصوص محصولات گروه سایپا، کارگاه مدیریت تجربه مشتریان به‌صورت مستقیم و چهره به‌چهره برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه 17 محصول جدید و متنوع از گروه خودروسازی سایپا با نام شاهین CVT، آریا اسپرت، کوییک اسپرت، کوییک.آر اتوماتیک، سه‌دستگاه شاهین با رنگ‌های متنوع جدید، دو دستگاه ۱۵۱ کانوپی، وانت کارون، پادرا پلاس اسپرت، پادرا پلاس یخچال‌دار و پادرا پلاس دوگانه‌سوز و خودروهای تجاری شامل کامیون کشنده KX و کامیونت باری فوتون M4 و دو اتوبوس شهری در دو مدل برقی و دیزلی در حضور علاقه‌مندان صنعت‌خودرو به‌نمایش درآمده است.

واهی تصریح کرد: «در زمینه ساخت قطعات خودرو، هندوستان پیشرفت خوبی داشته و به‌دانش خوبی دست یافته است. بر این اساس هند می‌تواند در زنجیره‌تامین صنعت‌خودرو هرقطعه مورد نیازی را تولید کند. همچنین می‌توانیم با رد و بدل کردن اطلاعات، ارتباط و همکاری را به‌سطح بالاتری برسانیم.»

وی بازار ایران را بازار بزرگی دانست و گفت: «در بازار ایران فرصت‌های زیادی برای تمام خودروسازان دنیا وجود دارد و این بازار بسیار نویدبخش است.» سفیر ژاپن تصریح کرد: «برداشته‌شدن تحریم‌ها برای خودروسازان ایرانی فرصت‌های زیادی ایجاد خواهد کرد و امیدوارم به‌زودی تحریم‌ها علیه ایران برداشته شود.»

این گروه خودروسازی با هدف معرفی و ارائه دستاوردهای خود در حوزه محصول، قطعه‌سازی، بازاریابی و توسعه بازارهای هدف در مساحتی بالغ بر 4500 مترمربع در این نمایشگاه شرکت جسته و آخرین توانمندی‌های خود را درمعرض نمایش گذاشته است.

فرصت‌های جدید همکاری خودروسازی ایران و ژاپن با رفع تحریم

سفیر ژاپن درحاشیه بازدید خود گفت: «سابقه طولانی و ارتباط خوبی بین خودروسازی نیسان ژاپن با سایپا وجود داشته که تحریم‌ها سبب شده است شدت همکاری‌های دو کشور کم شود. اما با توجه به‌روابط بسیار حسنه‌ای که خودروسازان ژاپنی با خودروسازان ایرانی داشته‌اند، اگر تحریم‌ها برداشته شوند، فرصت‌های جدیدی برای این همکاری‌ها به‌وجود خواهد آمد.

ظرفیت‌های تعامل دوجانبه بین صنعت‌خودرو ایران و هند

کازو توشی آیکاوا درخصوص بازدیدی که از نمایشگاه تحول صنعت‌خودرو داشت، اظهار داشت: «در این نمایشگاه با پیشرفت‌های بازار ایران آشنا شدم؛ به‌ویژه تحولاتی که در صنعت‌خودرو این کشور اتفاق افتاده و خودروهای برقی و وانت‌های جدیدی که به‌نمایش درآمده است. تلاش‌هایی که در این زمینه‌ شده قابل تحسین است.»

از مسکو تا تهران؛ از تهران تا مشهد