پژوپارس با پیشرانه TU۵ گران شد، مدل دوگانه‌ سوز آن ارزان!

بازار خودرو در روز گذشته به‌واسطه افزایش رسمی نرخ محصولات ایران‌خودرو با نوسان شدید قیمت در برخی خودروها همراه بود. جایی که بهای پارس TU۵ موتور جدید با ۷ میلیون‌تومان افزایش به ۴۶۳ میلیون‌تومان و پژو پارس دوگانه با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش به ۴۳۰ میلیون‌تومان رسید. این درحالی است که به‌تازگی مجوز افزایش نرخ محصولات ایران‌خودرو توسط کارخانه صادر شده و این شرکت در روز گذشته قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد. اتفاقی که سبب شد بازار خودرو تحت تاثیر قرار بگیرد.

بازار خودرو در رابطه با واردات هنوز در بلاتکلیفی است و با وجود این‌که قرار بود واردات خودرو انجام شود، اما در حالی که در فصل سوم سال قرار داریم، هنوز واردات خودرو محقق نشده است.

همچنین علاوه‌بر پژو پارس دوگانه که کاهش قیمت ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کرد، تارا اتومات نیز با ۴ میلیون‌تومان کاهش بها ۵۹۱ میلیون‌تومان معامله شد تا بیشترین تغییر را در بازار آزاد خودروهای داخلی به‌نام خود ثبت کند.

همچنین در خودروهای خارجی لوکس نیز شاهد افزایش قیمت ۳۰ و ۵۰ میلیون‌تومانی در برخی از مدل‌ها بودیم. روز گذشته با توجه به‌روند نوسانی نرخ ارز و افزایش بهای خودرو در کارخانه، شاهد چالش قیمتی در بازار خودرو بودیم.

همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد افزایش بهای یک تا ۱۰ میلیون‌تومانی در اغلب خودروهای این گروه بودیم. اما دیگنیتی گروه بهمن تنها خودرویی بود که در این گروه کاهش قیمت را تجربه کرد.

از طرف دیگر از عوامل افزایش قیمت بیشتر خودروها در بازار آزاد، بلاتکلیفی بحث واردات خودرو است. وارداتی که هر روز برای آن یک آیین‌نامه جدید اعلام می‌شود.

در خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد افزایش قیمت ۱۰ تا ۴۰ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که هیوندای الانترا با ۴۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت یک‌میلیارد و ۹۲۰ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۱۷۵ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش ۳ میلیارد و ۹۵ میلیون‌تومان و کیا اپتیما هیبرید با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان معامله شدند.

این خودرو با ۱۰ میلیون‌تومان کاهش بها یک‌میلیارد و ۳۷۵ میلیون‌تومان معامله شد. همچنین قیمت فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به یک‌میلیارد و ۳۶۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو پریمیوم با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۸۷۰ میلیون‌تومان، هایما S۷ پلاس با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۹۹۰ میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ ۱) پنج‌نفره با ۸ میلیون‌تومان افزایش به یک‌میلیارد و ۲۲۸ میلیون‌تومان و هایما S۵ جدید با ۷ میلیون‌تومان افزایش به ۸۹۲ میلیون‌تومان رسید.

نرخ ارز در بازار روز دوشنبه با ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد و در یک روند نزولی به ۳۲ هزار و ۶۲۰ تومان رسید و در ادامه با قیمت ۳۲ هزار و ۷۵۰ تومان به‌کار خود پایان داد.



منبع

در این میان خودروهای داخلی افزایش قیمت یک تا ۷ میلیون‌تومانی و افت بهای ۲ تا ۱۰ میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که علاوه‌بر پژو پارس TU۵ موتور جدید که ۷ میلیون‌تومان افزایش قیمت را تجربه کرد، پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز با ۵ میلیون‌تومان رشد بها ۳۸۵ میلیون‌تومان معامله شد.