پاگانی «یوتوپیا» تایر «کورسا» پیرلی را انتخاب کرد

فرآیند تحقیق‌ توسعه پیشرفته منجر به صرفه‌جویی در زمان و مواد شد. این تایرها در ابعاد ۲۶۵/۳۵ZR۲۱ برای محورجلو و ۳۲۵/۳۰ZR۲۲ برای محور عقب طراحی شده‌اند. البته انواع زمستانی پی‌زیرو سفارشی را می‌توان برای این خودرو در شرایطی که رطوبت هوا افزایش پیدا کند، انتخاب کرد.

این خودرو که قبلا با نام C۱۰ شناخته می‌شد، از مشخصات چشمگیری برخوردار است. ظاهر یوتوپیا که سازنده ایتالیایی ادعا می‌کند طراحی آن شش سال طول کشیده است، با ویژگی‌هایی مثل سر اگزوزهای مرکزی مشابه بوستر موشک و چهار چراغ جلو، فورا به‌عنوان یک پاگانی قابل‌تشخیص خواهد بود. بااین‌حال، ظاهر کلی خودرو آرام‌تر بوده و ویژگی‌های جدیدی مثل چراغ‌های عقبی در آن دیده می‌شود که از توربین‌های جت الهام گرفته‌اند و گویی در هوا معلق هستند.

در داخل نیز عناصر آشنای بسیاری مثل دو آمپر دایره‌ای و چهار دریچه تهویه جت‌مانند در بالای داشبورد به چشم می‌خورند اما بااین‌حال پاگانی در کابین یوتوپیا تغییرات کافی را ایجاد کرده تا احساس متفاوتی نسبت به هوآیرا داشته باشد.

در سینه یوتوپیا همان نیروگاه دوست‌داشتنی ۶لیتری V۱۲ تویین‌توربو مرسدس AMG قرار دارد که حالا ۸۶۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰‌نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

هایپرکار ایتالیایی طی رویدادی در موزه علم و فناوری لئوناردو داوینچی در میلان ایتالیا معرفی شد. این خودرو مجموعه‌ای از تایرهای سفارشی را به همراه خواهد داشت که به طور خاص برای این محصول و با هدف اطمینان از راحتی و ارائه سطح بالای عملکرد در شرایط مختلف طراحی شده‌اند. البته تایرساز ایتالیایی سعی کرده است از تجربیات خود در موتوراسپرت بهره ببرد به‌همین‌دلیل سری «پی زیرو کورسا» را با کامپوند و الگوی آج اختصاصی طراحی کرده است که می‌تواند قدرت و گشتاور بالای یوتوپیا را کنترل کند.

به‌گفته پاگانی، به لطف تغییرات در سوپاپ‌ها، این موتور می‌تواند تا ۶۷۰۰rpm دور بگیرد. همچنین گفته شده یوتوپیا با تمام مقررات جهانی آلایندگی ازجمله قوانین سختگیرانه کالیفرنیا مطابقت دارد.

به‌عنوان‌مثال، این شرکت نمایشگر لمسی مرکزی هایپرکار قدیمی خود را کنار گذاشته و آن را با نمایشگر دیجیتالی بزرگ‌تری بین سرعت‌سنج و دورسنج موتور جایگزین کرده است.

این سیستم تعلیق از طریق رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری‌شده ۲۱اینچی در جلو و ۲۲اینچی در عقب که با تایرهای پیرلی پی‌زیرو کورسا پوشیده شده‌اند، به سطح مسیر متصل می‌شود. البته همان‌طور اشاره کردیم، برای این خودرو تایرهای زمستانی پیرلی StttoZero هم قابل‌سفارش خواهند بود. پاگانی یوتوپیا ۲.۱۷میلیون یورو قیمت دارد.



منبع

پیرلی این تایرها را برای راحتی بیشتر هنگام رانندگی با هایپرکار توسعه داده است. در مرحله تحقیق و توسعه، پیرلی از فناوری مجازی برای تولید یک مدل دیجیتال از تایر استفاده کرد. سپس این تایر با دقت کالیبره و آزمایش شد تا اطمینان حاصل شود برای خودرو مذکور برای ارائه عملکرد بالا، حتی قبل از ساخته شدن نمونه اولیه فیزیکی نیز مناسب است.