ویژگی‌های افزوده برای نسل جدید تایرها

به گزارش «اخبار خودرو»،میشلن، برندی است که امروزه در حوزه تولید انواع لاستیک به‌عنوان اولین و بهترین برند لاستیک خارجی در سراسر دنیا شناخته می‌شود و بسیار محبوب است. این برند در سال ۱۸۸۹ تاسیس شد و طی این سال‌ها با تولید تایرهای باکیفیت و همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا در ساخت انواع تایر توانسته جایگاه ویژه‌ای در این صنعت کسب کند. میشلن علاوه‌بر تولید لاستیک انواع خودروهای سواری، شاسی‌بلند، لاستیک موتور، لاستیک دوچرخه، لاستیک ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، با همراهی و همکاری متخصصان و بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز توانسته است همچون گذشته محصولاتی را طراحی و تولید کند که در زندگی و تجارت تاثیر بسزایی خواهند گذاشت. در ادامه به یکی از تایرهای میشلن که سال گذشته از آن رونمایی کرد، خواهیم پرداخت.
لاستیک CrossClimate 2 میشلن که از خانواده تایرهای CrossClimate است با تغییراتی در عملکرد وارد بازار شد. میشلن باعرضه لاستیک CrossClimate 2 به دنبال افزایش شهرت خود برای ارائه لاستیک‌هایی است که می‌توانند بهترین مسافت پیموده‌شده‌ را در اختیار رانندگان بگذارند. همچنین سطوح بالای عملکرد از اولین تا آخرین مایل (تا عمق ۱.۶میلی‌متری آج قانونی) در این تایرها حفظ خواهد شد. به‌طورکلی می‌توان گفت تایر CrossClimate ۲ میشلن که برای موفقیت CrossClimate+ طراحی و تولیدشده ، به‌گونه‌ای توسعه‌یافته است که برخی جدیدترین فن‌آوری‌های آج را برای ارائه عملکردی بالا در تمام فصول در خود جای می‌دهد. الگوی آج Vشکل لاستیک که یادآور CrossClimate+ است، امکان تخلیه سریع و موثر آب را هنگام رانندگی در جاده‌های خیس و بارانی فراهم می‌کند.
تخلیه آب از لاستیک به‌طور قابل‌توجهی خطر لغزش تایر در آب‌های سطحی هنگام رانندگی را کاهش می‌دهد. آج لاستیک CrossClimate 2 دارای یک ترکیب تطبیقی حرارتی است. این نسل جدید ترکیب حاوی چگالی بالایی از سیلیکا و کربن سیاه است که به لاستیک اجازه می‌دهد تا با تغییر دما در جاده سازگار شود و به چسبندگی خوب در شرایط خشک، مرطوب یا برفی نیز کمک می‌کند. میشلن لاستیک CrossClimate 2 را برای تمام فصول طراحی کرده است، به‌همین‌دلیل از مسافت پیموده‌شده بیشتر و طول عمر خوبی نیز برخوردار است. دیواره جانبی مستحکم در لاستیک باعث می‌شود ترمزگیری به‌ویژه در پیچ‌ها به خوبی صورت گیرد که این موضوع نیز به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.
علاوه‌بر این، طراحی منحصربه‌فرد آج لاستیک باعث شده است نیروهای شتاب و ترمز به‌طور یکنواخت توزیع شوند که همین امر موجب افزایش طول عمر آج لاستیک خواهد شد، زیرا تایر در طول عمر خود به‌طور یکنواخت
فرسوده می‌شود.
این طرح گل پرفروش تایر میشلن از سایز رینگ ۱۵ تا ۲۰ اینچ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. البته میشلن اعلام کرده که طیف وسیعی از محبوب‌ترین سایزهای تایر صنعت خودرو را پوشش خواهد داد.
جالب است بدانید این لاستیک میشلن به‌عنوان تایر اصلی «OEM» خودروهایی همچون ولوو Volvo XC90، ولوو Volvo XC60، ولوو Volvo XC40 و DS 4 Crossback استفاده می‌شود.



منبع