هفت کاری که باعث میشود از پروازتان جا بمانید!

هنگام سفر با هواپیما نمی توانید اسپری، ژل های آرایشی و بهداشتی، ادکلن و … را در کیف همراه خود داشته باشید، تنها می توانید مایعات را در ظرف هایی با حجم کمتر از 100 میلی لیتر همراه خود ببرید. البته اگر اسپری تنفسی و یا مایعات دارویی همراه خود دارید، می توانید با همراه داشتم نسخه با مهر و امضای پزشک و تایید ماموران امنیتی، دارو را با خود به داخل هواپیما ببرید.

جر و بحث کردن با ماموران امنیتی بزرگترین اشتباهی است که باعث می شود شما پروازتان را از دست بدهید، عاقبت بحث کردن با ماموران امنیتی بردن شما به اتاق امنیتی فرودگاه است و زمان زیادی را می گیرد. پس بهتر است درخواست ماموران امنیتی را با آرامش اجرا کرده و از جر و بحث پرهیز کنید.

به همراه داشتن تفنگ های شکاری، قمه و ساطور در هنگام پرواز ممنوع است اما شاید تعجب کنید اگر حتی یک چاقوی جیبی ، فندک یا پیج گوشتی همراه خود داشته باشید، برایتان مشکل ساز می شود و زمان بسیار زیادی را برای قانع کردن ماموران امنیتی از دست می دهید. پس یادتان باشد به هیچ وجه این وسایل را در جیب و ساک دستی خود قرار ندهید.

جر و بحث با ماموران امنیتی، ممنوع

به موقع به فرودگاه بروید

در این مطلب ما لیست 7 کاری که باعث می شود از پروازتان جا بمانید را آورده ایم تا پیش از رفتن به فرودگاه آن را مرور کنید تا به موقع به پرواز برسید و خاطره خوبی از اولین پروازتان داشته باشید.

قبل از ورود به فرودگاه و گذشتن از چک امنیتی فرودگاه، چمدان های خود را بسته بندی نکنید چون اگر مامور امنیتی بخواهد چمدانتان را بازرسی کند، زمان زیادی را برای باز کردن چمدان هایتان از دست می دهید.

در صورت همراه داشتن مایعات غیرضروری باید ساک خود را باز کرده و تمام آن را از ساک خود دور بیاندازید که این کار خود فرآیندی زمان بر است و شما را با خطر از دست دادن پروازتان روبرو می کند.

کودکان زیر 12 سال نمی توانند بدون حضور یکی از والدین خود سفر کنند و باید فرم “کودک بدون همراه” را پر کرده و وکالت قانونی از والدین به همراه داشته باشید. این فرم و مدارم موردنیاز را در دسترس قرار دهید تا در هنگام درخواست ماموران امنیتی و یا خدمه پرواز آن ها را نشان دهید و به دردسر نیافتید.

هفت کاری که باعث میشود از پروازتان جا بمانید!

بسته بندی کیف و چمدان همراه تان اشتباه بزرگی است، چراکه تا قبل از سوارشدن به هواپیما شما از چندین چک امنیتی می گذرید و بسته بندی آن ها باعث می شود زمان زیادی را صرف کنید. شما باید لوازم همراه خود را در دسترس و آماده بگذارید تا مامور امنیتی بتواند آن را به راحتی بررسی کند.

اگر برای اولین بار است که می خواهید با هواپیما سفر بروید، قطعا نمی خواهید اولین خاطره تان جا ماندن از پرواز باشد! پس بهتر است بعد از خرید بلیط هواپیما ارزان قوانین ایرلاین، فرودگاه مبدا و مقصد را به دقت بخوانید تا به مشکل نخورید.

هفت کاری که باعث میشود از پروازتان جا بمانید!

برای حضور در فرودگاه لباس نامتعارف نپوشید و از پوشیدن لباس هایی که در طراحی و دوخت آن فلز به کار رفته است، خودداری کنید. لباس های خیلی گشاد نپوشید و کفش هایی ساده به پا کنید تا مجبور نباشید مدتی طولاتی را صرف درآوردن لباس ها و کفش هایتان کنید تا بتوانید از چک امنیتی گذر کنید و کارت پروازتان را دریافت کنید.

اگر کودکی همراه دارید، تکمیل فرم یادتان نرود

مراقب پاسپورت و مدارک سفرتان باشید

با اسلحه به فرودگاه نروید

مایعات غیرضروری را دور بریزید

اگر مدت زمان طولانی در در عبور از گیت امنیتی از دست بدهید، ممکن است در رسیدن به موقع به پروازتان به مشکل بخورید.

لباس نامتعارف را فراموش کنید

در فرودگاه ها همواره گزارش هایی درباره گم شدن و یا به سرقت رفتن پاسپورت وجود دارد، گاهی نیز افراد در کافی شاپ یا اتاق استراحت مدارک اشتباهی را با خود می برد و این می تواند مدتی طولانی و گاهی ساعت ها وقتتان را بگیرد و پروازتان را از دست بدهید.

اولین اقدام برای جا نماندن از پرواز این است که برای پروازهای خارجی حداقل 3 ساعت و برای پروازهای داخلی حداقل 2 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه باشید تا مراحل چک‌این (Check in) را در زمان مقرر و به راحتی انجام دهید. اما برای اینکه بخاطر مشکلات در چک امنیتی و یا دریافت کارت پرواز، از پروازتان جا نمانید، این 7 کار را انجام ندهید!

چمدانتان را بسته بندی نکنید

سفر با هواپیما آسان است اما مراحل چک‌این در فرودگاه زمان بر است و گاهی بی دقتی هایی کوچک باعث می شود تا شما از پرواز جا بمانید، حال که در این مقاله 7 کاری که باعث میشود از پروازتان جا بمانید را مطالعه کردید، کافی است تا با مراجعه به سایت علی بابا بلیط هواپیما ارزان تهیه کرده و به سفر بروید.



منبع

هفت کاری که باعث میشود از پروازتان جا بمانید!