هزینه تعمیر گیربکس جیلی | مقاله جامع و تخصصی

توجه داشته باشید که در بسیاری از مواقع که گیربکس خودرو آسیب می‌بیند، برخی قطعات نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. در نتیجه، ممکن است هزینه تعمیر جعبه‌دنده خودروی شما کمی بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، باشد. اما بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که برخی از قطعات گیربکس در صورتی خرابی، الزاما نباید تعویض شوند و با کمی تراشکاری و انجام تعمیرات کوچک دوباره از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

هزینه تعمیر برخی از مشکلات گیربکس‌های جیلی

در مواقعی تقه زدن گیربکس خودروهای جیلی به دلیل خرابی قطعات داخل گیربکس رخ می‌دهد که برای رفع آن باید هزینه زیادی را صرف کنید. البته تعمیر این گیربکس‌ها ممکن است با هزینه کمتر از X میلیون تومان رفع شود.

مشکل تعویض دنده‌ها در دورهای نامناسب در جیلی

جیلی یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروسازهای چینی است که در ایران می‌توانید سه مدل امگرند 7، امگرند ایکس 7 و آر وی 7 از این خودروساز را خریداری کنید. در صورت خرابی و نیاز به مراجعه به یک مرکز تعمیرات گیربکس مناسب، ما تعمیرکار را به شما پیشنهاد می‌کنید. این مرکز همواره به دلیل ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و رضایت‌مندی و با پایین‌ترین قیمت شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، روی لینک تعمیر گیربکس جیلی کلیک کنید.بزارک هزینه تعمیر گیربکس جیلی تصویرابزارک هزینه تعمیر گیربکس جیلی تصویرابزارک هزینه تعمیر گیربکس جیلی تصویر



منبع

هزینه تعمیر گیربکس جیلی

جیلی؛ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای چین

تعمیر گیربکس جیلی؛ نیازمند مهارت و دانش تخصصی

تقه زدن در گیربکس‌های جیلی یا به دلیل خرابی قطعات داخل گیربکس و یا به دلیل نامناسب بودن شرایط روغن گیربکس رخ می‌دهد. زمانی که سطح روغن گیربکس کم شود یا عمر مفید آن به پایان برسد، دیگر روانکاری به درستی انجام نمی‌شود. در نتیجه، اصطکاک میان قطعات بالا می‌رود و در حین شروع حرکت و همین‌طور تعویض دنده‌ها با مشکل تقه زدن گیربکس مواجه می‌شوید. تعویض روغن گیربکس اتوماتیک برای خودروهای جیلی هزینه‌ای در حدود X تومان دارد.

در ایران سه مدل خودرو با برند جیلی وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به Emgrand 7، Emgrand x7 و RV-7 اشاره کرد. دو مدل آر وی 7 و امگرند 7 از گیربکس سی وی تی 6 سرعته استفاده می‌کنند. این در حالی است که مدل امگرند ایکس 7 مجهز به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT است. توجه داشته باشید که این گیربکس‌ها در گذر زمان ممکن است خراب شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. در نتیجه، باید با برخی از هزینه‌های تعمیر آن‌ها آشنایی داشته باشید. برای این منظور، در این مطلب به بررسی هزینه‌های تعمیر گیربکس خودروی جیلی می‌پردازیم.

توصیه می‌کنیم برای بررسی دقیق توربین گیربکس خودروی جیلی، از دستگاه‌های مخصوص این کار استفاده کنید. چرا که توربین هزینه نسبتا بالایی دارد و تعویض آن در صورت عدم نیاز ممکن است چندان به صرفه نباشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، روی لینک تعمیر گیربکس جیلی کلیک کنید.

تعمیر گیربکس جیلی را به مرکز تعمیرکار بسپارید

در گیربکس‌های سی وی تی خودروهای جیلی خبری از دنده‌های واقعی نیست و تنها یک چرخ‌دنده بزرگ و شبیه به لاک خرچنگ دریایی وجود دارد که یک زنجیر حول آن می‌چرخد. زمانی که خودرو در حالت سکون قرار دارد، این زنجیر در سنگین‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهید، این زنجیر به آرامی شروع به گردش و حرکت به سمت حالت سبک می‌کند و در نتیجه ماشین شتاب می‌گیرد. این گیربکس‌ها به دلیل مکانیزم خاص خود، هزینه تعمیر به مراتب بالاتری نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک دیگر دارند.

بررسی کلی هزینه تعمیر گیربکس خودروهای جیلی

جیلی یکی از بهترین خودروسازهای چینی است که در ایران این برند را با سه مدل امگرند 7، آر وی 7 و امگرند ایکس 7 می‌شناسیم. این سه خودرو در مقایسه با رقبای خود از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار هستند. همچنین گیربکس‌های به کار رفته در این خودروها ساخت برندهای معتبری مانند پاورتک، زد اف و آیسین هستند که نشان از مهندسی دقیق آن‌ها دارد.

خودروهای جیلی‌ داخل ایران از چه گیربکسی استفاده می‌کنند

خودروهای جیلی که در ایران حضور دارند، در دو مدل از گیربکس سی وی تی 6 سرعته و در یک مدل از جعبه‌دنده AT شش سرعته استفاده می‌کنند. شاید به ظاهر تصور کنید این دنده‌ها به دلیل یکسان بودن تعداد دنده تفاوت چندانی با هم ندارند. این در حالی است که گیربکس‌های CVT مکانیزمی به کلی متفاوت از گیربکس‌های AT دارند.

مشکل سوزاندن گیربکس در خودروهای جیلی به مراتب کمتر از خودروهایی مانند چری و ام وی ام رخ می‌دهد. معمولا هم گیربکس سوخته امکان تعمیر ندارد و کل مجموعه گیربکس باید تعویض شود که هزینه بسیار بالایی دارد.

هزینه رفع مشکل تقه زدن در گیربکس‌های جیلی

هزینه تعمیر گیربکس جیلی | مقاله جامع و تخصصی

هزینه تعمیر گیربکس جیلی | مقاله جامع و تخصصی

در برخی مواقع ممکن است با مشکل تعویض دنده در دورهای نامناسب در جیلی مواجه شوید. این مشکل به دلیل خرابی توربین گیربکس رخ می‌دهد. توربین گیربکس در بسیاری از مواقع قابل تعمیر است و همچنین پیش از تعمیر امکان بررسی سلامت آن وجود دارد. به طور کلی، بررسی سلامت، تعمیر یا تعویض توربین گیربکس خودروی جیلی هزینه‌ای در حدود X میلیون تومان دارد.

گیربکس‌های اتوماتیک خودروی جیلی در گذر زمان ممکن است با مشکلات مختلفی از جمله سوزاندن گیربکس، روغن‌ریزی، خرخر در حین تعویض دنده، تقه زدن گیربکس، شنیدن صدای ناهنجار، تعویض دنده‌های اشتباه و تعویض دنده در دورهای نامناسب مواجه شوند. هرکدام از این مشکلات دلایل مخصوص خود را دارند که در ادامه با هزینه رفع آن‌ها آشنا می‌شویم.

هزینه رفع مشکل سوزاندن گیربکس در خودروهای جیلی

به طور کلی، هزینه تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک نسبت به دنده‌ای بیشتر است. در ایران هم تمام جیلی‌های عرضه شده مجهز به جعبه‌دنده اتوماتیک هستند که در نتیجه، هزینه تعمیر بالاتری نسبت به گیربکس‌های دنده‌ای یا حتی اتوماتیک خودروهای داخلی دارند.

خودروهای جیلی در گذر زمان ممکن است با مشکلاتی مانند سوزاندن گیربکس مواجه شوند. این مشکل بیشتر در جیلی‌های مجهز به گیربکس سی وی تی رخ می‌دهد. اگر وقتی که خودروی شما در سرازیری قرار دارد و بخواهید به سمت بالا دنده عقب بگیرید، گیربکس سی وی تی تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرد. این به این دلیل است که گیربکس‌های سی وی تی در شروع حرکت بسیار کند عمل می‌کنند و در حین دنده عقب گرفتن مخصوصا به سمت بالا، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. این باعث می‌شود که گیربکس به شدت داغ شود و به اصطلاح بسوزد.