نیمی از خودروهای سنگاپور از سوخت هیدروژن استفاده خواهند کرد

هدف جدید محیط‌زیستی سنگاپور براساس گزارش اخیر کمیته انرژی و براساس برنامه 2050 پاریس است که نشان می‌دهد سنگاپور از نظر فنی می‌تواند به انتشار صفر خالص کربن‌ها تا سال 2050 دست یابد و در عین حال امنیت تامین انرژی و مقرون به صرفه بودن را نیز حفظ کند.

توسعه زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از هیدروژن

سنگاپور براساس مشارکت ملی تعیین‌شده (NDC) خود تا سال 2030 حدود 60 میلیون تن دی اکسید کربن (MtCO2e) کاهش خواهد داد که ۵۰‌درصد کمتر از هدف فعلی است. این هدف‌گذاری برای به نصف رساندن اوج انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) در سال 2030 تا سال 2050 با هدف دستیابی به انتشار صفر خالص کربن تا اواسط قرن یا زمانی در همان حدود پیروی می‌کند.

سنگاپور اقداماتی را برای آماده شدن برای استقرار هیدروژن در کشور انجام خواهد داد و با شرکای خود برای ایجاد زنجیره تامین هیدروژن در آسیا همکاری خواهد کرد.

سنگاپور از نزدیک با صنعت و شرکای بین‌المللی خود برای پیشبرد توسعه هیدروژن کم‌کربن همکاری خواهد کرد. این سیاست‌ها شامل روش‌های صدور گواهینامه تضمین مبداست که توسط سایر حوزه‌های قضایی به رسمیت شناخته شده‌اند و یک اکوسیستم مالی برای تسهیل تجارت بین‌المللی هیدروژن کم‌کربن ایجاد می‌کند.

وانگ گفت: «سنگاپور به طور رسمی آخرین اهداف آب‌وهوایی خود را به کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد (UNFCCC) در بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد (COP27) از 6 تا 18 نوامبر 2022 در شرم‌الشیخ مصر ارائه خواهد کرد.»

او فاش کرد انتظار می‌رود اولین نیروگاه هیدروژنی را تا نیمه اول سال 2026 احداث کنند. وانگ در سخنرانی خود از یک هدف جدید و جاه‌طلبانه اقلیمی برای سنگاپور و یک استراتژی ملی برای استفاده از هیدروژن، در میان سایر سوخت‌ها پرده‌ برداشت.

لارنس وانگ طی سخنرانی اصلی خود در 25 اکتبر در هفته بین المللی انرژی سنگاپور (SIEW 2022) اعلام کرد دولت این کشور قصد دارد تا سال 2050؛ 50درصد انرژی موردنیاز خود را با هیدروژن تامین کند.

علاوه‌بر این، دولت سنگاپور برنامه‌های بلندمدت عمرانی و زیرساختی برای آماده‌سازی استقرار ایستگاه‌های شارژ هیدروژن در مقیاس بزرگ و در زمان مناسب خواهد داشت.



منبع

برنامه تولید هیدروژن کم‌کربن

همچنین این کشور با شرکای صنعتی، اتحادیه‌ها و سیستم آموزشی برای حمایت از توسعه نیروی کار و حمایت از رشد اقتصاد هیدروژن‌محور داخلی، همکاری خواهد کرد تا سنگاپوری‌ها را قادر کند از فرصت‌های جدید ایجادشده به واسطه استفاده از این سوخت بهره ببرند.

هیدروژن این پتانسیل را دارد که تا سال 2050 نیمی از ترکیب تولید برق سنگاپور را نیز تامین کند. این هدف‌گذاری به دنبال پیگری مسیرهای پیشنهادی گزارش کمیته انرژی 2050 برای عبور از ابهامات آینده است، که در آن هیدروژن کم کربن می‌تواند حدود 10 تا 60درصد از ترکیب تامین انرژی سنگاپور را تامین کند.