نخستین بررسی ب‌ام‌و X4 نسل 2 در تهران

نسل دوم پشت درهای بسته
ب‌ام‌و در سال 2018 نسل اول X4 را سه سال زودتر از موعد مقرر بازنشسته کرد تا نسل جدید آن را به‌عنوان فرزند شش‌ماهه زودرس، خیلی زود به‌بازار جهانی عرضه کند. X4 نسل دوم با تحولاتی که کاملا از چهره‌اش مشخص بود، روانه بازار شد تا گوی سبقت را به‌حریفان خود که اکنون بیشتر از قبل شده بودند، نبازد. باز هم شاهد طراحی کاملا مشابه، میان نسل‌های جدید X3 و X4 بودیم. در سال 2017 عرضه X4 در ایران مانند چند خودرو خارجی دیگر به‌دلیل مونتاژ در خط تولید آمریکا متوقف شد و یک سال بعد از آن نیز واردات هر نوع خودرو خارجی به‌کشور ممنوع شد. قانونی که تا به‌امروز پابرجا بوده و نگذاشته چشم‌مان به‌جمال نسل جدید X4 روشن شود. یکی از اتفاقات مهم در نسل دوم X4 عرضه نسخه X4 M با 503 اسب‌بخار قدرت بود تا بتوان آن را یک خودرو اسپرت کامل و بی‌نقص دانست. با وجود این‌که X4 جدید امکان حضور دائمی در خیابان‌های ایران را ندارد، اما گفته می‌شود تاکنون دو دستگاه از آن توسط سفارتخانه‌ها که می‌توانند فارغ از قوانین کلی واردات خودرو عمل کنند، با پلاک دیپلمات وارد کشور شده‌اند.

فقط 2 میلیاردتومان
جالب است بدانید شما این روزها می‌توانید نسخه xDrive30i از نسل جدید X4 را با قیمت پایه 60 هزار یورو خریداری کنید. البته به‌شرطی که امکانات سفارشی خاصی انتخاب نکنید. با توجه به‌نرخ امروز یورو این X4 حدود 2 میلیارد و 50 میلیون‌تومان برایتان آب می‌خورد؛ یعنی به‌قیمت خودروهای به‌ظاهر شاسی‌بلند اما تو خالی چینی که واژه لوکس را به‌زور تبلیغات با خود یدک می‌کشند. حال قیمت X4 قدیمی در بازار ایران چقدر است؟ باید گفت الان X4 نسل اول بسته به‌مدل، میزان کارکرد و سلامت خودرو قیمتی در بازه 3 میلیارد و 250 تا 5 میلیارد و 850 میلیون‌تومان دارد!



منبع به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو X4 یکی از شناخته‌شده‌ترین محصولات خودروساز آلمانی ب‌ام‌و نزد ایرانی‌ها بوده و باید آن را یکی از پرفروش‌ترین باواریایی‌های چند سال اخیر کشور بدانیم. در دنیای خودرو باواریایی به‌انواع مدل‌های ب‌ام‌و اطلاق می‌شود و دفتر مرکزی ب‌ام‌و به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین خودروسازان جهان در ایالت باواریا و شهر مونیخ آلمان واقع شده و از این رو به‌ساخته‌های این شرکت باواریایی گفته می‌شود. X4 به‌دلیل طراحی خاص، قدرت و سرعت خوب و از همه مهم‌تر در غیاب مدل‌های رده‌بالا و گران‌تر، توانست توجه جوانان ثروتمند را به‌خود جلب کند و به‌تبع آن فروش بالایی را تجربه کرد و این فروش بالا آن را نزد علاقه‌مندان خودرویی که توان خرید آن را نیز نداشتند هم به‌شهرت چشمگیری رساند. یک خودرو معروف در چنین جایگاهی هرگز از نگاه نشریات خودرویی دور نمی‌ماند و تاکنون روزنامه «دنیای‌خودرو» بارها و بارها به‌بهانه‌های مختلف به‌معرفی X4 پرداخته است. اما داستان امروز کاملا با دفعات گذشته متفاوت است. این بار ما فرصت ملاقات با یک X4 را به‌دست آورده‌ایم که اصلا شبیه دیگر X4 های مقیم ایران نیست.

وقتی X4 متولد شد
ب‌ام‌و همیشه با نوآوری‌های خود در دنیای خودروهای اسپرت معروف است و یکی از نوآوری‌های مهم این کمپانی در سال 2007 در قالب یک خودرو کانسپت به‌نام X6 به‌نمایش در آمد. X6 تلفیقی از یک خودرو اسپرت و شاسی‌بلند بود که یک سال بعد نسخه تولید انبوه آن با همین نام روانه بازار جهانی شد و کلاس جدیدی را به‌نام شاسی‌بلندهای اسپرت بنا نهاد. شاید امروزه طراحی شاسی‌بلندهای اسپرت برایمان عادی به‌نظر برسد؛ اما 15 سال پیش اصلا این‌طور نبود و کسی باور نمی‌کرد این ایده جامه عمل به‌تن کند. پس از استقبال خوبی که از X6 به‌عمل آمد، دیگر خودروسازان رقیب به‌فکر ساخت خودرویی در این کلاس افتادند و در همان زمان ب‌ام‌و هم در تدارک ساخت یک شاسی‌بلند اسپرت دیگر این بار با ابعاد کوچک‌تر و قیمت ارزان‌تری بود. نتیجه این پروژه X4 نام گرفت که در سال 2014 روانه خط‌تولید شد. از آنجا که X6 به‌دلیل طراحی خاصش کرگدن لقب گرفت، به X4 هم به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر لقب بچه‌کرگدن را دادند.

محبوب در بازار ایران
X4 هرگز در آلمان مونتاژ نشد و برنامه مونتاژ آن به‌خط‌تولید ب‌ام‌و در 6 کشور روسیه، مصر، مالزی، تایلند، برزیل و ایالات‌متحده آمریکا سپرده شد. در همان نخستین سال عرضه به‌بازار جهانی، شاهد حضور X4 در بازار خودرو کشورمان بودیم. X4 مورد نظر تقریبا هم‌زمان با فیس‌لیفت نسل دوم X3 عرضه شد که از نظر طراحی شباهت‌ بسیاری به‌هم داشتند. در اصل X3 و X4 یک روح بودند در دو بدن. X3 روی کلاسیک این خودرو بود و X4 روی اسپرت آن. باید خیلی حرفه‌ای باشید تا از نمای جلو تفاوت این دو شاسی‌بلند را تشخیص دهید. تمام اختلافات این دو خودرو مربوط به‌نیمه انتهایی خودرو است. جایی که شیب تند X4 آن را شبیه کوپه‌های اسپرت اما بلندقامت کرده بود. همین طراحی عجیب سبب شد X4 گوی سبقت را در فروش از X3 برباید. X4 های عرضه‌شده در کشورمان همگی از نوع xDrive28i هستند که قدرتمندترین نسخه بنزین‌سوز زیر 2500 سی‌سی است.

نخستین بررسی ب‌ام‌و X4 نسل 2 در تهران

تعریف جدید جذابیت
خودرویی که پیش روی ماست، یکی از دو دستگاه X4 نسل دوم موجود در کشور است. فرصت کوتاهی دست داد تا برای نخستین‌بار در کشور آن را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم. ب‌ام‌و X4 مورد نظر ما از نوع xDrive30i بوده و از نظر بصری به‌کیت M اسپرت پکیج مزین شده است. مشتریان ایرانی عاشق نسخه M اسپرت پکیج هستند و تقریبا می‌توان گفت به‌جز تعداد محدودی، مابقی X4 های نسل اول به‌فروش‌رفته در بازار ایران همگی از این نسخه هستند.
X4 مورد نظر به‌لطف این پکیج، دارای سپرهای جلو، عقب، رکاب‌ها و … متمایز با دیگر نسخه‌ها بوده و از رینگ‌های بزرگ 20 اینچی پنج پر دوبل سود می‌برد که کلیپرهای آبی رنگ پشت آن جلب توجه می‌کنند.
با توجه به‌ویژگی‌های نامبرده، باید گفت X4 مورد نظر دقیقا همان چیزی است که مشتری ایرانی می‌پسندد. نشان M از کلیپر ترمز و رینگ‌ها گرفته تا روی بدنه خودرو همه جا به‌چشم می‌خورد تا هر بیننده‌ای را به‌وجد آورد.

کابین غرق در تکنولوژی
طراحی X4 جدید، چه در نمای بیرونی که چهره‌ای جسورتر از قبل به‌خود گرفته و چه در بخش کابین که به‌صفحه‌نمایشگرهای دیجیتال بزرگ‌تر مزین شده، همگی گواه مدرن بودن این باواریایی است. همان‌طور که در نمای بیرونی نشان‌های M جلب‌توجه می‌کند، در بخش کابین نیز نشان‌های X حک‌شده روی تودری‌ها و … سبب جلب‌توجه سرنشینان می‌شود. تلفیق M و X یعنی خودرو مورد نظر معجونی از دنیای خودروهای اسپرت و شاسی‌بلندهاست که لذت سواری متفاوتی را برایتان به‌ارمغان می‌آورد. کابین X4 مورد نظر ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی بوده و صندلی‌های قرمزرنگ اسپرت آن به‌زیبایی تمام طراحی شده‌اند. راستش را بخواهید این بهترین انتخاب رنگ برای کابین خودرویی همچون X4 است. این X4 از نظر تکنولوژی و امکانات قابل مقایسه با نسل‌های پیشین نبوده و پیشرفت‌ قابل توجهی داشته است.

نخستین بررسی ب‌ام‌و X4 نسل 2 در تهران

نخستین بررسی ب‌ام‌و X4 نسل 2 در تهران