موتورسیکلت 180 سی‌سی مدل 95 دارم و حدود 10 روز است در زمان راندن آن، تعویض دنده از 3 به 4 یا از 4 به 5 همراه با فشار است

موتورسیکلت 180 سی‌سی مدل 95 دارم و حدود 10 روز است در زمان راندن آن، تعویض دنده از 3 به 4 یا از 4 به 5 همراه با فشار است. همچنین سه‌روز قبل چراغ‌های‌ جلو و عقب موتورسیکلتم را تعویض کردم؛ اما مجددا لامپ آن‌ها معیوب شد و بعد از مدت کوتاهی دیگر روشن نمی‌شوند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل سه‌علت عمده دارد که باید هر سه پارامتر بررسی شود.
باتوجه به‌این‌که در موتورسیکلت به‌دلیل محدودیت طراحی، پیشرانه و گیربکس در یک مجموعه قرار گرفته‌اند و هر دو قطعه از یک محفظه برای روانکاری بهره می‌گیرند، ممکن است سطح روغن‌موتور کاهش یابد و دنده‌ها هنگام تعویض به‌سختی جا بروند.
مجموعه کلاچ خودرو با مشکل مواجه شده است. یعنی صفحات کلاچ بیش از حد ساییدگی پیدا کرده‌اند که باید تعویض شوند.
از آنجا که شما مشکل بد جا رفتن دنده را تنها در دنده‌های 2 و 3 اعلام کردید، باید دنده‌برنجی و همچنین مکانیزم تعویض دنده بین این دو دنده را بررسی کنید که احتمال دارد معیوب یا ساییده شده باشد. برای رفع مشکل باید گیربکس باز شده و این قطعات تعویض شوند. از سوی دیگر مشکل روشن نشدن چراغ‌های جلو و عقب به‌سیم‌کشی و همچنین محل نصب لامپ مربوط می‌شود. چراکه اگر سیم‌کشی مدار مربوطه با اتصالی مواجه شده باشد یا این‌که محل نصب لامپ یا همان کانکتور لامپ معیوب شده باشد، این خرابی‌ها سبب سوختن لامپ می‌شود. بنابراین باید مدار مربوطه و همچنین کانکتورهای آن بررسی شود تا درصورت نیاز تعویض یا اتصالی آن رفع شود.



منبع