مقایسه مرسدس‌بنز E350 کبریولت با ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه در بازه 3 میلیارد و 400 میلیون‌تومان

آشنایی با سری 4 گرن‌کوپه و E کلاس کبریولت
خودرو E کلاس یکی از مدل‌های سایز متوسط مرسدس‌بنز بوده که از سال 1993 تاکنون با این نام عرضه می‌شود. پیش از آن E کلاس با نام دیگری تولید می‌شد و سدان و استیشن پای ثابت مدل‌های E کلاس در طول این 29 سال گذشته بوده؛ اما در برخی نسل‌ها شامل تولید نسخه‌های بیشتر از آن همچون کوپه و کانورتیبل نیز بوده‌ایم. نخستین E کلاس کبریولت یا همان کانورتیبل در بازه زمانی 1993 تا 1997 به‌مدت 4 سال بر اساس نسل یک تولید شد. بعد از آن در نسل‌های دوم و سوم دیگر خبری از نسخه کانورتیبل نبود تا این‌که بالاخره در نسل چهارم بار دیگر شاهد عرضه E کلاس کبریولت توسط مرسدس‌بنز بودیم. تولید E کلاس کبریولت در نسل چهارم در بازه زمانی 2010 تا 2016 انجام شد و از سال 2017 تاکنون هم جدیدترین نسل آن بر اساس Eکلاس نسل پنجم تولید می‌شود. در مقابل سری 4 تاریخچه شسته‌رفته‌تری دارد. این خودرو سایز کامپکت ذاتا یک مدل اسپرت بوده که از سال 2014 به‌جمع محصولات ب‌ام‌و پیوسته است. شاید تاریخچه 8 ساله سری 4 آن را جزو خودروهای نوپا و تازه‌وارد قرار دهد، اما در اصل باید گفت سری 4 ادامه‌دهنده راه مدل‌های اسپرت سری 3 بود که پیش از آن در بازه زمانی 1975 تا 2013 طی 5 نسل بی‌وقفه تولید شده‌اند. نسل اول سری 4 در 3 نسخه کوپه، کانورتیبل و گرن‌کوپه عرضه شد که مدل گرن‌کوپه در کلاس فست‌بک‌ها قرار می‌گرفت. فست‌بک یک کلاس خودرویی جدید بوده که از ادغام سدان و کوپه به‌وجود آمده و به آن کوپه چهار در یا سدان اسپرت نیز می‌گویند. از سال 2020 تاکنون نسل دوم این خودرو اسپرت سایز کامپکت پرمیوم در همان 3 نسخه عرضه می‌شود.

امکانات 428i بیشتر است یا E350؟
درپاسخ به‌این سوال باید گفت هر دو خودرو با دریایی از امکانات رفاهی و آپشن‌های مدرن از سرنشینان استقبال می‌کنند. شاید میان سطح آپشن 428i گرن‌کوپه و E350 کبریولت اختلاف‌های جزئی وجود داشته باشد، اما در نهایت هر دو جزو خودروهای خوش‌آپشن بازار به‌شمار می‌روند. 428i گرن‌کوپه در ایران با امکاناتی از قبیل کروزکنترل هوشمند، کنترل کشش و پایداری، اتو پارک، رانندگی 4 حالته شامل اکو، کامفورت، اسپرت و اسپرت‌پلاس، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه‌کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، کمکی و اضطراری، ترمز پارک برقی، بازیابی انرژی ترمز، کنترل ترمزها در پیچ، دی‌لایت، اتولایت، نوربالای اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ جلو LED، نورپردازی داخلی، فرمان مجهز به‌نیروی کمکی برقی با تنظیم موقعیت 4 حالته، روکش چرم، دکمه‌های کنترلی، پدال شیفتر، گرمکن و حساس به‌سرعت، سیستم صوتی هارمن کاردن مجهز به 9 اسپیکر 600 واتی و هندزفری، مانیتور 6.5 اینچی با کنترلر، نویگیشن، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین 360، قابلیت پشتیبانی از USB، CD، MP3 و AUX، اپل‌کارپلی، وای‌فای هات اسپات، بلوتوث، نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان، ایربگ‌ها 8 عدد، پشت‌سری فعال، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌ راننده 10 حالته برقی با مموری، صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی، صندلی عقب تاشو سه‌تکه، گرمکن صندلی جلو، روکش‌صندلی چرم داکوتا، ایزوفیکس صندلی، خروجی 12 ولت، صندوق‌پران هوشمند، تریم چوب و آلومینیومی براق، شارژر وایرلس، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی، گرمکن و مموری، سانروف و … عرضه شده است. در آن سوی میدان هم E350 کبریولت را داریم که در بازار ایران با امکاناتی همچون کروزکنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، تعلیق هوشمند، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، رادار نقطه‌کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو و عقب، رادار تابلوخوان، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل، کمکی و اضطراری، ترمز پارک برقی، دی‌لایت، اتولایت، نوربالای اتوماتیک، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ چرخشی، چراغ‌شور، چراغ جلو بای‌زنون، نورپردازی داخلی، فرمان مجهز به‌نیروی کمکی برقی با تنظیم موقعیت 4 حالته، روکش چرم، دکمه‌های کنترلی، پدال شیفتر، گرمکن حساس به‌سرعت، سیستم صوتی هارمن کاردن مجهز به 12 اسپیکر 450 واتی، سیستم تشخیص صدا و هندزفری، مانیتور 7 اینچی با کنترلر، نویگیشن، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین 360، قابلیت پشتیبانی از USB، MP3، iPod،SD و AUX، بلوتوث، نمایشگر صفحه‌کیلومتر، ایربگ‌ها 9 عدد، پشت‌سری فعال، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌ راننده و سرنشین جلو 14 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر و مموری، صندلی عقب تاشو دوتکه، گرمکن صندلی جلو، سردکن صندلی جلو، ماساژور صندلی جلو، روکش‌صندلی چرم ناپا، ایزوفیکس صندلی، خروجی 12 ولت، صندوق برقی با جک، صندوق‌پران هوشمند، تریم چوب، ساعت آنالوگ، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی و گرمکن، سقف پانوراما، سانروف، شیشه دودی، پرده برقی عقب، سقف سافت‌تاپ جمع‌شونده برقی و … به‌فروش رسیده است.

مرسدس قوی‌تر، ب‌ام‌و سریع‌تر
در نگاه نخست مرسدس‌بنز برنده اصلی بازی در بخش مشخصات فنی است؛ اما اگر کمی بیشتر مقایسه کنید، نظرتان عوض خواهد شد. از آنجایی که برچسب E350 روی E کلاس کبریولت مورد نظر چسبانده شده، خبر از وجود یک خودرو با موتور بزرگ‌تر و حجیم‌تر می‌دهد که پیش از ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی وارد کشور شده و برچسب 428i روی سری 4 گرن‌کوپه مورد نظر هم خبر از یک موتور کوچک‌تر با حجم کمتر دارد که بعد از آن ممنوعیت عجیب و غریب به‌ایران آمده است. اما زود قضاوت نکنید. با این‌که E350 در عمل 54 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتون‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند، اما 428i مزین به‌توربوشارژ، گیربکس با یک دنده بیشتر و بهتر و همچنین وزن کمتر، 0.3 ثانیه سریع‌تر بوده و 1.5 لیتر بنزین نیز کمتر مصرف می‌کند.



منبع

مقایسه مرسدس‌بنز E350 کبریولت با ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه در بازه 3 میلیارد و 400 میلیون‌تومان

به گزارش «اخبار خودرو»،امروز در «شاخ‌به‌شاخ» روزنامه «دنیای‌خودرو» به‌سراغ دو خودرو کوپه رفته‌ایم که کوپه نیستند! جمله قبل اشتباه تایپی ندارد و آقای خیابانی هم آن را نگفته است. ماجرا از این قرار است که این روزها شما با بودجه 3 تا 4 میلیاردتومانی اگر قصد خرید یک خودرو اسپرت را داشته باشید با گزینه‌هایی از دو رقیب دیرینه آلمانی مواجه خواهید شد. گزینه اول مرسدس‌بنز E350 کبریولت مدل 2012 است که ذاتا یک خودرو کوپه بوده و در اصل نسخه سقف متحرک از E کلاس کوپه است و دومین مورد ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه بوده که در اصل نسخه چهار در از همان سری 4 کوپه است. دو خودرو در دو کلاس کاملا متفاوت هستند که ریشه هر دوی آن‌ها به‌خودرو کوپه بازمی‌گردد. حال انتخاب شما از میان این دو خودرو اسپرت کدام خواهد بود؟ برای آشنایی بیشتر و مقایسه E350 کبریولت با 428i گرن‌کوپه در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید.

هر دو زیبا
شما دو خودرو اسپرت و جذاب را مشاهده می‌کنید که توسط دو غول خودروسازی آلمانی ساخته شده‌اند. دو خودروسازی که اکثر ساخته‌هایشان تبدیل به‌طراحی‌های ماندگاری شده که هرگز فراموش نمی‌شوند. سری 4 و E کلاس مورد نظر هم از این قاعده مستثنا نبوده و باید آن‌ها را جزو زیباترین خودروهای اسپرت در جهان بدانیم. با این حال اگر جدیدتر بودن خودرو برایتان مهم است باید گفت این نسل از E کلاس کبریولت یک بار در سال 2013 دستخوش فیس‌لیفت قرار گرفت و مدل مورد نظر ما مربوط به‌نسخه قبل از فیس‌لیفت بوده و در اصل 13 سال از این سبک طراحی مرسدس‌بنز می‌گذرد. اما در مقابل ب‌ام‌و سری 4 گرن کابریو مورد نظر حدود 5 سال جدیدتر از E کلاس بوده و تنها 8 سال از طراحی‌اش می‌گذرد و ب‌ام‌و تنها 2 سال است که نسل جدید را با سبک جدید طراحی جایگزین آن کرده است. در بخش کابین هم هر دو از طراحی زیبا و متریال با کیفیت برخوردارند که انتخاب از میانشان امری سلیقه‌ای است. سقف متحرک پارچه‌ای مرسدس‌بنز یکی از برگ برنده‌های اصلی آن در برابر ب‌ام‌و بوده؛ اما اگر بیش از 2 نفر از خودرو استفاده خواهید کرد بهتر است سری 4 را انتخاب کنید.

مقایسه مرسدس‌بنز E350 کبریولت با ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه در بازه 3 میلیارد و 400 میلیون‌تومان

مقایسه مرسدس‌بنز E350 کبریولت با ب‌ام‌و 428i گرن‌کوپه در بازه 3 میلیارد و 400 میلیون‌تومان