مقایسه ب‌ام‌و X5 با ب‌ام‌و X6 کارکرده در محدوده‌قیمت 4 میلیارد و 600 میلیون‌تومان

امکانات X5 بیشتر است یا X6؟
شاید خیلی‌ها بر این باور باشند که امکانات X5 بیشتر است؛ اما باید گفت در کابین X6 از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید شد. البته اختلاف میان آپشن‌های این دو خودرو بسیار کم است و هر دو دریایی از امکانات را عرضه می‌کنند. X6 مجهز به‌امکاناتی همچون: کروزکنترل هوشمند، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق هوشمند، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل و کمکی، ترمز پارک برقی، بازیابی انرژی ترمز، اتولایت، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ مه‌شکن جلو، چراغ چرخشی، چراغ‌شور، چراغ جلو بای‌زنون، چراغ خوش‌آمدگویی و بدرقه، نورپردازی داخلی، فرمان مجهز به‌نیروی کمکی برقی با تنظیم موقعیت 4 حالته، روکش چرم، دکمه‌های کنترلی، پدال شیفتر، گرمکن، مموری و حساس به‌سرعت، سیستم صوتی با 10 اسپیکر 205 واتی، آمپلی‌فایر و هندزفری، مانیتور 8 اینچی لمسی با کنترلر، مانیتور ردیف عقب، نویگیشن، هدآپ دیسپلی، دوربین عقب، جانبی و 360 درجه، قابلیت پشتیبانی از USB، CD، DVD، MP3، MP4، iPod و AUX، بلوتوث، مجموع ایربگ‌ها 6 عدد، پشت‌سری فعال، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌اتوماتیک چهارگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌ راننده 10 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر و مموری، صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر، صندلی عقب تاشو دوتکه، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، روکش‌صندلی چرم نوادا، ایزوفیکس صندلی، خروجی 12 ولت، صندوق برقی با جک، دسترسی به‌صندوق از کابین، وکیوم درها، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی، گرمکن و مموری، سانروف، شیشه‌دودی عقب، شیشه بالابر آنتی‌ترپ، پرده جانبی عقب و … بوده و X5 هم با آپشن‌هایی از قبیل کروزکنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سیستم تعلیق هوشمند، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، توزیع نیروی ترمز، ترمز ضدقفل و کمکی، ترمز پارک برقی، بازیابی انرژی ترمز، اتولایت، ارتفاع نور اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ‌شور، چراغ جلو بای‌زنون، چراغ خوش‌آمدگویی، نورپردازی داخلی، فرمان مجهز به‌نیروی کمکی برقی با تنظیم موقعیت 4 حالته، روکش چرم، دکمه‌های کنترلی، پدال شیفتر، مموری و حساس به‌سرعت، سیستم صوتی با 10 اسپیکر 205 واتی، آمپلی‌فایر، قابلیت تشخیص صدا و هندزفری، مانیتور 8 اینچی لمسی با کنترلر، نویگیشن، قابلیت پشتیبانی از USB، CD، DVD، MP3، MP4، iPod و AUX، بلوتوث، مجموع ایربگ‌ها 6 عدد، پشت‌سری فعال، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه‌اتوماتیک دوگانه با دریچه تهویه عقب، صندلی‌ راننده 10 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر و مموری، صندلی سرنشین جلو 10 حالته برقی با تنظیم برقی گودی کمر، صندلی عقب تاشو دوتکه، گرمکن صندلی جلو، روکش‌صندلی چرم نوادا، ایزوفیکس صندلی، خروجی 12 ولت، صندوق برقی با جک، تریم چوب، دسترسی به‌صندوق از کابین، وکیوم درها، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشو با تنظیم برقی، گرمکن و مموری، سقف پانوراما، سانروف، شیشه‌دودی عقب، شیشه‌بالابر آنتی‌ترپ، پرده جانبی عقب و … از شما پذیرایی می‌کند.

مقایسه ب‌ام‌و X5 با ب‌ام‌و X6 کارکرده در محدوده‌قیمت 4 میلیارد و 600 میلیون‌تومان

اختلاف در حد 0.1 ثانیه
در بخش فنی نیز همه‌چیز برابر است؛ پلت‌فرم، موتور و گیربکس مورد استفاده در هر دو خودرو کاملا یکسان بوده و از این نظر، هیچ تفاوتی با هم ندارند. از میزان قدرت و گشتاور تولیدی گرفته تا مصرف سوخت و سرعت، شرایط X5 xDrive50i و X6 xDrive50i کاملا یکسان است. البته تنها در یک بخش X6 با یک اختلاف جزئی برتر از X5 عمل می‌کند و آن شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت است. از آن‌جا که X6 با 75 کیلوگرم اختلاف سبک‌تر از X5 است، همین امر سبب شده است شتاب آن فقط و فقط با 0.1 ثانیه اختلاف بهتر باشد. همچنین جالب است بدانید X6 از نظر طول و عرض به‌ترتیب 21 و 51 میلی‌متر بزرگ‌تر از X5 بوده و به‌دلیل طراحی اسپرت از نظر ارتفاع 87 میلی‌متر کوتاه‌تر است. درنهایت باید اشاره کرد که X5 به‌دلیل واردات بسیار محدود اکنون خودرو نایابی در بازار ایران بوده؛ اما X6 راحت‌تر از آن یافت می‌شود.



منبع

دوقلوهای باواریایی
جالب است بدانید که طراحی نمای جلو نسل‌های مختلف X5 کاملا مشابه با X6 های هم‌عصر خود است. یعنی درحال حاضر نمای جلو X5 مورد نظر ما در این نوشتار کاملا شبیه به X6 مورد بحث است. این شباهت بسیار زیاد به‌طراحی داشبورد نیز سرایت کرده و شاهد طراحی یکسان برای داشبورد هر دو خودرو هستیم. بنابراین مقایسه X5 و X6 در این بخش‌ها کار بی‌فایده‌ای است و گزینه برتر یا بدتری وجود ندارد. اما وقتی به‌نمای عقب و جانبی می‌رسیم، تفاوت‌ها خودشان را نشان می‌دهند. طراحی X6 در بخش جانبی و عقب کاملا اسپرت بوده و همچون خودروهای کوپه با شیب تند سقف همراه است. این درحالی است که X5 دارای طراحی عادی همچون دیگر شاسی‌بلندهاست. شاید در نگاه نخست X6 جذاب‌تر از X5 به‌نظر برسد، اما قبل از این‌که زود تصمیم بگیرید باید شما را با معایب X6 نیز آشنا کنیم. طراحان ب‌ام‌و فضای سرنشینان عقب به‌خصوص در قسمت سر و همچنین فضای صندوق بار را فدای طراحی اسپرت X6 کرده‌اند و بنابراین، این خودرو برای استفاده خانوادگی در مسافرت‌های طولانی، گزینه ایده‌آلی نخواهد بود.

مقایسه ب‌ام‌و X5 با ب‌ام‌و X6 کارکرده در محدوده‌قیمت 4 میلیارد و 600 میلیون‌تومان

به گزارش «اخبار خودرو»،با بودجه 4 تا 5 میلیاردتومان کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ ب‌ام‌و X5 xDrive50i مدل 2013 یا ب‌ام‌و X6 xDrive50i مدل 2013؟ امروز دربخش «شاخ‌به‌شاخ» روزنامه «دنیای‌خودرو» با دو خودرو طرف هستیم که اختلافشان در نامگذاری و حتی مدل خودرو فقط یک عدد است. البته همین اختلاف کوچک بین عدد 5 و 6 سبب شده است این دو خودرو در دو کلاس خودرویی متفاوت قرار بگیرند و طبق رسم همیشگی، تنها دلیلی که هم‌اکنون رو در روی هم قرار گرفته‌اند، محدوده‌قیمت مشترکشان است. همان‌طور که در همین ابتدای کار متوجه شدید هر دو خودرو متعلق به‌برند ب‌ام‌و هستند و عبارت xDrive50i در انتهای نام هر دو خودرو، خبر از مشخصات فنی مشترک دارد و از سوی دیگر هر دو مدل اکنون خودروهایی 9 ساله به‌حساب می‌آیند. البته قرار نیست همه‌چیز میان این دو خودرو مشترک باشد. چراکه X5 در کلاس شاسی‌بلندهای سایز متوسط لوکس عرضه می‌شود که بیشتر مناسب خانواده‌ها بوده و فرم و شکل ظاهری آن به‌همان سبک نرمال شاسی‌بلندهاست. در مقابل X6 با وجود این‌که همچون X5 از نظر ابعاد یک شاسی‌بلند سایز متوسط لوکس به‌حساب می‌آید اما در کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت سایز متوسط دسته‌بندی می‌شود. فرم طراحی این خودرو تلفیقی از شاسی‌بلند و کوپه بوده که آن را به‌یک خودرو ایده‌آل برای جوانان بدل می‌کند. در ادامه قصد داریم ضمن آشنایی با X5 و X6 ارزش خرید آن‌ها را در شرایط فعلی بازار بررسی کنیم.
نخستین‌ها

مقایسه ب‌ام‌و X5 با ب‌ام‌و X6 کارکرده در محدوده‌قیمت 4 میلیارد و 600 میلیون‌تومان

ب‌ام‌و X5 و X6 هر دو به‌نوعی نخستین به‌حساب می‌آیند. X5 اولین شاسی‌بلند ساخته‌شده توسط ب‌ام‌و بود که از سال 1999 عرضه شد و X6 هم نخستین شاسی‌بلند اسپرت جهان بود که در سال 2007 تولید شد و در اصل باید آن را پایه‌گذار کلاس شاسی‌بلندهای اسپرت دانست. ماجرا از این قرار است که ابتدا ب‌ام‌و در سال 1999 نخستین شاسی‌بلند خود را با نام X5 روانه بازار کرد که در کلاس شاسی‌بلندهای متوسط قرار می‌گرفت و یک سال بعد از عرضه نسل دوم X5 در سال 2006، شاهد رونمایی از یک شاسی‌بلند جدید دیگر از ب‌ام‌و بودیم که با نمای جلو کاملا شبیه به X5 اما در کلاس کاملا متفاوت شاسی‌بلندهای اسپرت و با نام X6 معرفی شد. X6 در اصل نخستین شاسی‌بلند جهان به‌حساب می‌آمد که طراحی آن مرز بین شاسی‌بلندها و خودروهای اسپرت است. یعنی نیم‌تنه بالای خودرو همچون مدل‌های کوپه بوده و دارای شیب تند در قسمت انتهایی سقف است؛ اما پایین‌تنه آن همچون یک شاسی‌بلند عادی است. در سال‌های 2013 و 2014 به‌ترتیب نسل سوم X5 و سپس نسل دوم X6 رونمایی شدند و درحال حاضر نیز نسل چهارم X5 و نسل سوم X6 به‌ترتیب از سال های 2018 و 2019 تاکنون در حال تولید هستند. با این حساب X5 مورد نظر ما در این نوشتار متعلق به‌نسل دوم بوده و X6 نیز به‌نسل اول تعلق دارد.