لوگو و سدان جدید کرمان‌ موتور رونمایی شد

وی با بیان این‌که کرمان‌موتور در سال ۱۴۰۵ به‌ارزشمندترین خودروساز خاورمیانه مبدل خواهد شد، از رشد 60 درصدی تولید سالانه در این شرکت طی سال گذشته و امسال خبر داد و گفت: «میزان تولید این شرکت در سال گذشته ۴۰ هزار دستگاه بوده که در سال جاری با ۲۰ هزار دستگاه افزایش به‌تعداد ۶۰ هزار دستگاه خواهد رسید.»

ارجمندی با بیان این‌که خودرو J7 از جدیدترین زبان‌های طراحی خودرو در جهان بهره برده است، اظهار داشت: «در جای‌جای بدنه این خودرو شاهد سبک تهاجمی و متفاوت از دیگر محصولات جک هستیم و جلوپنجره بزرگ و خاص و چراغ‌های ال‌ای‌دی پیوسته جلو و فیبرکربن به‌کاررفته روی ورودی هوا از مشخصه‌های بارز نمای جلو این خودرو است.»

لوگو و سدان جدید کرمان‌ موتور رونمایی شد

دورگه جذاب و پرقدرت آلمانی-چینی

قوای محرکه مقتدر، ایمنی بالا و امکانات ممتاز

مدیرعامل کرمان‌موتور از برنامه این شرکت برای راه‌اندازی یک مرکز تحقیق و توسعه (R&D) با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون‌دلاری خبر داد. وی تصریح کرد: «برای دستیابی به‌استقلال و توانایی تولید بدون وابستگی خارجی، علاوه‌بر تاسیس این مرکز نیازمند تکمیل زنجیره تولید و ایجاد توان طراحی خودرو بودیم.»

فیروزی ادامه داد: «تیراژ تولید این شرکت تا سال ۱۴۰۵ به ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید که شامل خودروهای داخلی با تیراژ بالا و قیمت پایین و خودروهای مونتاژی با تیراژ پایین و قیمت بالاتر خواهد بود.»

وی ابزار توسعه شرکت را حضور قوی در بازار و فروش مناسب به‌کمک نمایندگی‌ها دانست و گفت: «فروش محصول جدید ما یعنی سدان KMC J7 از روز شنبه 8 مردادماه آغاز می‌شود.»

در این مراسم همچنین شرکت کرمان‌موتور از لوگو جدید خود رونمایی کرد. این علامت تجاری توسط حسین وفایی طراحی شده که طراحی خودرو را به‌صورت آکادمیک و زیر نظر طراحان ارشد کمپانی‌های معتبر جهانی از جمله جیپ، نیسان و… به‌صورت آکادمیک در دانشگاه تورین ایتالیا آموخته است.

مدیر محصول شرکت کرمان‌موتور با اشاره به‌این‌که در کابین این خودرو نیز مانند بدنه آن شاهد طراحی اسپرت و جذاب هستیم، ادامه داد: «تعبیه مانیتور عمودی به‌نوعی است که گویی در پنلی جدا از داشبورد قرار گرفته و در ادامه به‌بخش میانی دو صندلی رسیده است. اهرم تعویض دنده هم مشابه کراس‌اوور KMC K7 است.»

این توان بالا از طریق یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک دوکلاچه به‌چرخ‌ها منتقل می‌شود که در شرایط ایده‌آل می‌تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت کمتر از ۸ ثانیه داشته باشد.

وی افزود: «در نمای عقب نیز سپر حجیم با دو مه‌شکن عمودی (هماهنگ با ورودی‌های هوا در قسمت جلو) و نیز چراغ‌های به‌هم پیوسته عقب را شاهدیم که در توازن با نمای جلوی خودرو قرار دارند.»

وی اظهار داشت: «در گذشته توان مجموعه ما صرفا در حد جوشکاری، رنگ و مونتاژ بود؛ اما امروزه امکان پرس‌شاب، تولید بدنه و تولید قطعات را داریم.»

از جمله تجهیزات ایمنی سدان جدید کرمان‌موتور نیز می‌توان به‌این موارد اشاره کرد: ۶ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و نیز به‌صورت جانبی و پرده‌ای، ABS و EBD، سیستم‌ کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA) و کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، سیستم کمکی ترمز اضطراری (BOS)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، ترمز پارک برقی (EBP)، اتوهلد، ایزوفیکس، ایموبلایزر، روشن ‌شدن اتوماتیک فلاشر با ترمز ناگهانی، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باران، قفل ایمنی کودک و قفل مرکزی اشاره کرد.

راه‌اندازی مرکز R&D با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون‌ دلاری

گفتنی است در خودروهای فست‌بک، سقف با شیب ملایم و پیوسته به‌سمت عقب خودرو پایین می‌آید؛ به‌طوری‌ که سقف و صندوق‌عقب دو جزء متمایز به‌شمار نیایند. این درحالی است که در خودروهای لیفت‌بک، صندوق‌عقب در ظاهر مجزا بوده و صرفا موقع باز شدن درِ صندوق مشخص می‌شود که مشابه خودروهای هاچ‌بک، شیشه عقب با صندوق‌عقب پیوسته است.

لوگو و سدان جدید کرمان‌ موتور رونمایی شد

مدیرعامل کرمان‌موتور با بیان این‌که پس از سال‌های سخت ۹۸ و ۹۹، قدم‌های بزرگی در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ برداشتیم، افزود: «سومین گام ما پس از ایجاد R&D برای خلق و خرید فناوری و تولید درمقیاس اقتصادی، ارتقای سطح فنی، مهارتی و دانشی تمام ذینفعان خود اعم از سهامدار، دولت، نمایندگی‌ها و مشتریان خواهد بود.»

فیروزی با اشاره به‌ضرورت تولید در تیراژ و مقیاس اقتصادی مناسب اظهار داشت: «از آن‌جا که نمایندگان ما شرکای تجاری ما محسوب می‌شوند، اصلاح ساختار کمیسیون‌های فروش و حمایت از نمایندگی‌ها و ‌اصلاح اجرت خدمات از دیگر اقدامات کرمان‌موتور بوده است.»

لوگو و سدان جدید کرمان‌ موتور رونمایی شد

گرچه رونمایی از سدان به‌روز، جذاب و قدرتمند KMC J7 به‌خودی خود انگیزه بزرگی برای برگزاری یک مراسم باشکوه بود، اما کرمان‌موتور با انبوهی از اخباری که می‌توان آن‌ها را در شمار توفیقات ملی به‌شمار آورد، مخاطبان این مراسم را غافلگیر کرد.

به‌گفته ارجمندی، خودرو J7 به‌پیشرانه ۱.۵ لیتری TGDi (توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت) مجهز است. این موتور یورو ۵، 4 سیلندر و ۱۶ سوپاپ، ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت (در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه) را با گشتاور ۳۰۰ نیوتون‌متر (در ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور بر دقیقه) تولید می‌کند.

این خودرو همچنین از فرمان برقی، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون-عقب مولتی‌لینک (چنداتصالی)، حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت و رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی بهره می‌برد. ابعاد این خودرو شامل ۱۴۹۲ میلی‌متر ارتفاع، ۱۸۲۰ میلی‌متر عرض، ۴۷۸۰ میلی‌متر طول و ۲۷۷۰ میلی‌متر فاصله محوری است. وزن خالص ۱۴۸۵ کیلویی، مخزن سوخت ۵۵ لیتری و حداقل فاصله ۱۴۵ میلی‌متری از سطح زمین، از دیگر مشخصات فنی J7 است.

سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان‌موتور درمراسم رونمایی از لوگو و محصول جدید این شرکت، درخصوص هدف‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت این شرکت اعلام کرد: «در سال ۱۴۰۰ موفق به‌تولید محصولی بدون لایسنس و وابستگی به‌خارج براساس پلت‌فرم PS1 شدیم که در ماه‌های آینده رونمایی خواهد شد.»

لوگو و سدان جدید کرمان‌ موتور رونمایی شد

تجهیزات و امکانات رفاهی این خودرو شامل سانروف پانوراما، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، پاورویندوز، آینه‌های جانبی برقی و نیز تاشونده به‌صورت برقی همراه با گرمکن، روشن ‌شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو همراه با سیستم مشایعت تا درِ منزل، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ مه‌شکن عقب، صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی راننده، پوشش چرمی فرمان، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان، پشت‌آمپر (کلاستر) تمام‌دیجیتال ۷ اینچی، کامپیوتر سفری، گرمکن شیشه عقب، کروزکنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، دریچه‌های تهویه‌مطبوع برای سرنشینان عقب، فیلتر تسویه هوا، سیستم پخش MP۵ با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، بلوتوث، ۸ بلندگو، عایق درِ موتور، خروجی برق ۱۲ ولت ردیف جلو، ورودی‌های USB ردیف جلو و عقب، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق‌عقب، شارژر وایرلس، صندوق‌عقب برقی، آنتن کوسه‌ای، کنسول جلو و زیرآرنجی ردیف عقب است.



منبع

سدان KMC J7 حاصل همکاری جک و فولکس‌واگن است که در بازارهای جهانی از جمله روسیه و آمریکای‌جنوبی نیز حضور دارد. نیما ارجمندی، مدیر محصول شرکت کرمان‌موتور در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: «این سدان را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین خودروهای بازار به‌لحاظ سبک طراحی دانست؛ چراکه این خودرو دارای حالت فست‌بک است.»