لوکس‌های میلیاردی؛ با ثبات‌ترین خودروها در بازار بی‌ثبات!

به گزارش «اخبار خودرو»،خودروهای داخلی در روز گذشته بازار پرنوسانی را سپری کردند. اتفاقی که متاسفانه هر روز شاهد آن هستیم، نوسان زیاد و الاکلنگ‌بازی قیمت خودروها در بازاری است که تحت‌تاثیر تغییرات در بازار ارز و خبرهای خوب و بد داخلی و خارجی قرار دارد.
این درحالی است که قیمت خودروهای داخلی هیچ‌گاه در دو روز پیاپی به‌طور کامل ثابت نبوده و بازار خودرو هر روز با تغییرات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند. البته باید گفت متاسفانه در خودروهای داخلی، شاهد افزایش قیمت زیاد و در برخی روزها، کاهش بهای جزئی در بازار هستیم.
اتفاقی که می‌توان گفت در مواقعی کاملا بی‌دلیل و بدون هیچ توجیهی در بازار رخ می‌دهد. اما در طرف دیگر بازار خودروهای خارجی لوکس قرار دارند که شاید تغییرات قیمت در آن‌ها درنهایت ماهی یک بار رخ می‌دهد. با این تفاصیل روز گذشته خودروهای داخلی علاوه‌بر ثبات قیمت، افزایش یک تا 3 میلیون‌تومانی و کاهش بهای یک تا 2 میلیون‌تومانی را نیز دربازار تجربه کردند.
خودروهای چینی نیز اغلب با ثبات قیمت همراه بودند و تنها دو خودرو جک J4 با 2 میلیون‌تومان و دیگنیتی با 3 میلیون‌تومان افزایش قیمت همراه بودند. همچنین دو مدل خودرو فیدلیتی پنج‌نفره و هایما S7 پلاس به‌ترتیب با کاهش قیمت 5 و 3 میلیون‌تومانی در بازار به‌کار خود ادامه دادند. خودروهای خارجی پریمیوم نیز در کنار ثبات قیمت، در دو مدل خودرو هیوندای سانتافه و هیوندای آزرا به‌ترتیب 50 و 30 میلیون‌تومان افزایش بها را تجربه کردند و در دو مدل خودرو کیا سراتو مونتاژ و سیتروئن C3 نیز به‌ترتیب 10 و 5 میلیون‌تومان کاهش قیمت داشتند. از طرفی باید لقب باثبات‌ترین خودروهای بازار را به‌مدل‌های خارجی لوکس داد. لوکس‌هایی که میلیاردرهای بازار خودرو هستند و درنهایت ماهی یک بار در بازار دستخوش تغییرات قیمتی می‌شوند.
دلیل این نوسان و بالا و پایین شدن قیمت خودرو، تغییرات نرخ ارز در بازار است؛ جایی که همچنان نرخ ارز نوسان زیادی را تجربه کرده و با یک رفت و برگشت کاملا عادی در روز گذشته به‌کانال 30 هزارتومان رفت و دوباره به‌کمتر از 30 هزارتومان بازگشت. این درحالی است که روز گذشته بازار ارز با 30 هزار و 150 تومان کار خود را آغاز کرده و در سقف 30 هزار و 160 تومان متوقف شد و دوباره روند نزولی را در پیش گرفت تا در نرخ 29 هزار و 800 تومان به‌کمترین مقدار خود برسد. درنهایت در ساعات پایانی معاملات، ارز در بازار آزاد با قیمت 29 هزار و 940 تومان به‌کار خود ‌پایان داد. این اتفاقات درحالی در بازار ارز رخ می‌دهد که در بازار خودرو نیز در طول روز شاهد تغییرات قیمتی زیادی بودیم که متاسفانه بخش زیادی از آن ناشی از تغییرات نرخ ارز در بازار است.



منبع