قرارداد دایهاتسو و CATL برای برقی‌ سازی محصولات این شرکت

اطلاعاتی درمورد نوع باتری وجود ندارد؛ اما دایهاتسو به‌طور خاص به‌سیستم‌های باتری سلول به بسته (CTP) CATL ) و همچنین BMS) علاقه‌مند است که در آخرین نسخه 3، امکان دستیابی به‌چگالی انرژی (درسطح بسته) را فراهم می‌کند.

وسایل نقلیه الکتریکی کوچک یک برنامه عالی برای خودروهای برقی هستند و معمولا به‌مسافت رانندگی طولانی نیاز ندارند.

دایهاتسو با باتری‌های پیشرفته CATL می‌تواند تولید خودروهای برقی با کیفیت و مقرون به‌صرفه را نه تنها در ژاپن بلکه در بازارهای نوظهور افزایش دهد.

به‌نظر می‌رسد دایهاتسو درنهایت به‌سمت خودروهای کوچک تمام‌الکتریکی خواهد رفت و شاید به‌همین دلیل است که نیسان-میتسوبیشی درحال حاضر به‌شدت در این بخش تلاش می‌کند.

این بدان معناست که همکاری تویوتا و CATL درمسیر گسترش تدریجی جهانی است و به‌احتمال زیاد شاهد بسیاری از خودروهای برقی تویوتای جدید با سلول‌های باتری CATL خواهیم بود.



منبع به‌لطف قابلیت‌های شارژ سریع بهبودیافته، این محدوده نیز مشکل کمتری دارد (جدیدترین سیستم‌های CATL می‌توانند به‌طور بالقوه از 10 تا 80 درصد حالت شارژ را در 10 دقیقه شارژ کنند).

شرکت دایهاتسو موتور که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه تویوتاست در زمینه وسایل نقلیه کوچک فعالیت می‌کند و CATL به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری خودرو، یک تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک در زمینه تامین باتری و فناوری‌های باتری منعقد کردند.

براساس این قرارداد، CATL تامین پایدار باتری‌های لیتیوم-یونی EV را برای خودروهای الکتریکی دایهاتسو که در ژاپن و همچنین در بازارهای نوظهور عرضه خواهند شد، فراهم خواهد کرد.

تویوتا درحال حاضر از باتری 72.8 کیلووات-ساعتی در یکی از نسخه‌های تویوتا bZ4X استفاده می‌کند (نسخه دیگر به باتری 71.4 کیلووات-ساعتی شرکت Prime Planet Energy & Solutions پاناسونیک مجهز شده است).

انتخاب CATL به‌عنوان شریک باتری دایهاتسو نیز تعجب‌آور نیست؛ چراکه این شرکت بزرگ‌ترین تامین‌کننده باتری EV در سراسر جهان و همچنین شریک تویوتا حداقل از سال 2019 است.