فارکس چیست؟ روش های معاملاتی و چگونگی مدیریت ریسک فارکس-بروکر آمارکتس

تعدادی از این جفت ارزها حجم زیادی دارند و تعدادی دیگر نه، تعدادی مشهورتر هستند و تعدادی دیگر نه. در تحلیل تکنیکال معامله گران با بررسی رفتار قیمت در گذشته سعی در پیش بینی آینده دارند ولی معامله گرانی که با تحلیل بنیادی کار می کنند به بررسی عوامل اقتصادی بیرونی می پردازند تا آینده قیمت را حدس بزنند. معامله گران خرده پا شامل تمام افرادی است که در هر جای دنیا و به شکل انفرادی در بازار فارکس مشغول معامله اند.

برای اولین بار بازار فارکس تقریباً 500 سال پیش و در شهر آمستردام هلند تأسیس شد. این بازار با ایجاد امکان تجارت آزاد ارزها به ثبات نرخ ارز کمک می کرد. بنابراین آمستردام شهری بود که از آن معاملات فارکس برای اولین بار شکل گرفت و سپس به سایر نقاط جهان تسری یافت. هم اکنون شما هم می‌توانید به بزرگترین بازار مالی دنیا یعنی بازار مالی فارکس بپیوندید و کار خود را به عنوان یک کارآموز کاملاً مبتدی آغاز کنید. امیدوارم که این مقاله برای شما مفیده بود باشه و در کسب و کارتان و شروع انجام معاملات برای شما راهنمایی جامع بوده باشد. علاوه بر نرخ بهره و نرخ تورم، دیگر محرکه‌های اقتصادی مانند نرخ بیکاری به شدت در اقتصاد کشور و نرخ ارز در بازار فارکس تاثیرگذار است.

❓ آیا ورود به بازار فارکس مستلزم آموزش خاصی است؟

از آن جایی که اگر تاجر پول سرمایه گذار را از دست می داد، ضرر زیادی به فرد سرمایه گذار وارد می شود، مفهوم شراکت بین دو نفر از بین رفت و در عوض جای خود را به شراکت بین چندین نفر داد. تا قبل از این نوع دادوستد، مردم دارایی خود را به طلا تبدیل می کردند و در خانه خودشان نگه می داشتند و امید داشتند که در سال های آینده با کار بیشتر، طلای بیشتری به دست بیاورند. اما پس از مدتی آدم ها متوجه شدند که با این روش، ثروتمند نمی شوند.

انواع دستورهای معاملاتی یا سفارشات در بازار فارکس

معامله در فارکس اساساً خرید و فروش ارزها با هدف کسب سود است. هنگام معامله در فارکس، معامله‌گران از استراتژی‌های معاملاتی مختلفی استفاده می‌کنند تا دو ارز را که یکی در برابر دیگری معامله می‌کنند، تجزیه و تحلیل کنند. استراتژی معاملاتی فارکس را می‌توان به تحلیل‌های بنیادی یا فاندامنتال و تکنیکال یا فنی تقسیم کرد. به همین دلیل است که تجار و سازمان‌ها به تجارت ارز خارجی مشغول هستند. برخی از واحدها باید در معرض قرار گرفتن خود در برابر یک ارز خاص محافظت کنند، در حالی که برخی دیگر حدس می‌زنند که ارزش یک ارز در برابر ارز متقابل افزایش یا کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، معامله‌گران و فعالان بازار تلاش می‌کنند تا حرکت قیمت جفت ارز را پیش‌بینی کنند و از این تغییرات جزئی در قیمت ارز برای کسب سود قابل توجه استفاده کنند.

به عبارت دیگر زمانی که شما با استفاده از دستور Market Order می خواهید وارد بازار شوید، قیمت پیشنهادی بروکر در همان لحظه برای سفارش شما اعمال می شود. این سفارشات به دو صورت خرید و فروش انجام می شود و بهترین قیمت لحظه ای موجود را برای شما فراهم می کند. فرض کنید که نتیجه گرفته اید ارزش دلار آمریکا نسبت به یورو تقویت خواهد شد. به عبارت دیگر، شما یورو را فروخته و دلار خریداری کرده اید.

  • اینکه چه میزان وقت برای انجام تمرینات گذاشته شود و تا چه میزان پشتکار برای یادگیری وجود داشته باشد در هر فردی بنا به شرایط وی می تواند متفاوت باشد.
  • قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در این بازار که به سرعت تغییر می‌کند موارد مثبت و منفی زیر را در نظر بگیرید.
  • از تفاوت بین قیمت هایی که قرارداد خرید و فروش شده است سود حاصل می شود.
  • یعنی شما هم می توانید معامله فروش باز کنید و با پایین آمدن قیمت سود کنید و هم می توانید معامله خرید باز کنید و بالا رفتن قیمت به کسب سود بپردازید.
  • در معاملات بزرگ تر این هزینه گاهی به 0.07 درصد نیز می رسد.
فارکس چیست؟ روش های معاملاتی و چگونگی مدیریت ریسک فارکس-بروکر آمارکتس