عرضه پیکاپ کی‌ام‌سی اتوماتیک در تابستان 1402

به گزارش «اخبار خودرو»،در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور؛ سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان‌موتور خبر از عرضه پیکاپ کی‌ام‌سی T8 با گیربکس اتوماتیک در تابستان سال آینده را داد. پیکاپ KMC T8 جدیدترین مدل پیکاپ شرکت کرمان‌موتور است که سال 1400 وارد بازار کشور شد. این خودرو خوش‌چهره از یک موتور 2لیتری توربوشارژ، حداکثر قدرت 174اسب‌بخار در دور موتور 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 290نیوتون‌متر در 1800 تا 4000 دور در دقیقه را تولید و یک گیربکس 6 سرعته دستی قدرت را به چرخ‌های عقب یا هر چهارچرخ منتقل کند.
گشتاور بالا در دور موتور پایین، استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت کمتر نسبت‌به رقبای دیگر مجهز به موتور تنفس‌طبیعی از مزایای این پیشرانه خودرو پیکاپ KMC T8 است. نکته مهم حساسیت موتورهای توربوشارژ نسبت‌به کیفیت سوخت و همچنین شرایط نگهداری خاص آن‌هاست.
سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو سیستم تعلیق مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ و در محور عقب به صورت غیرمستقل از نوع فنر تخت است و زاویه حمله 30.9 و فرار 23.3 درجه را در این خودرو طراحی شده، در بخش امکانات ایمنی و فنی خودرو پیکاپ KMC T8 از لیست مناسبی از امکانات بهره می‌برد. ترمزهای چهار چرخ دیسک خودروی KMC T8 مجهز به ABS, EBD, BOSهستند، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی یاHAC به این پیکاپ در شروع حرکت در سربالایی کمک می‌کند، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکیHBA ، کنترل کشش TCS و پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل دینامیکی خودرو VDC از دیگر موارد به‌کاررفته در بخش فنی و ایمنی این پیکاپ کرمان‌موتور است. قفل دیفرانسیل برقی عقب و امکان انتخاب حالت‌های مختلف انتقال قدرت شامل دیفرانسیل عقب 2H، دو دیفرانسیل سبک 4H و دو دیفرانسیل سنگین 4L به پیکاپ کی‌ام‌سی T8 برای حرکت روی جاده و بیرون از آن یاری می‌رساند.



منبع