عرضه پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا با تمام جزییات

با انجام مراحلی که اشاره کردیم می‌توانید به سادگی خودروی مدنظر خود را از بورس کالا بخرید و در موعد مقرر تحویل بگیرید. اگر قصد دارید از بورس کالا خودرو بخرید، می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.ime.co.ir یا درگاه‌های اطلاع‌رسانی کارگزاری آگاه، از اخبار مربوط به عرضه خودروهای مختلف مطلع شوید.

خودروهای مختلفی همچون چون شاهین، هایما، لاماری، فیدلیتی، دیگنیتی، کارا و … تا به امروز در بورس کالا عرضه و معامله شده‌اند. خودروسازان مختلف با مشاهده شفافیت بازار بورس کالا و مزایای آن از عرضه خودروهای جدید در این بازار خبر می‌دهند.

افرادی که قصد خرید خودرو از مراجع قانونی چون بورس کالا دارند، لازم است شرایط خاصی داشته باشند. معامله‌گران خودرو در بورس کالا باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم، افراد به شخصه خودرو را در این بازار معامله نمی‌کنند و باید از کارگزاری‌ها برای این معامله کمک بگیرند.

کارگزاری آگاه، به عنوان یک کارگزاری معتبر رتبه الف در کشور، در مسیر بهره‌گیری از مزایای بورس کالا در کنار شما است. برای دریافت کد معاملاتی بورس کالا و خرید خودرو می‌توانید به سامانه آگاه یا یکی از شعب کارگزاری در شهر خود مراجعه کنید.



منبع

کلام آخر

عرضه پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا

در کنار تمامی این مزایا هر دو طرف معامله می‌توانند از یک معامله هوشمند در بستر بورس کالا بهره‌مند شوند چرا که زیرساخت‌های منظم بورس کالا منجر به فاصله گرفتن معاملات از رویکردهای بازار سنتی و آسیب‌های آن می‌شود. این امکان وجود دارد که برخی از معاملات بورس کالا مشمول معافیت و بخشش مالیاتی شوند.

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

تولید واقعی سالانه پژو ۲۰۷ (ظرفیت اسمی) ۱۰۵ هزار دستگاه و تولید واقعی سالانه تارا (ظرفیت اسمی) ۶۷ هزار دستگاه اعلام شده است. (برای دریافت اطلاعات بیشتر و جزییات خرید پژو 207 و تارا در بورس کالا کلیک کنید)

به علاوه، همه معاملات بورس کالا تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شوند و این مسیر، بستری قابل اطمینان برای معامله کالاهای مختلفی چون خودرو است. اطمینان بالای معاملات در این بستر باعث می‌شود تا احتمال کلاه‌برداری در خرید و فروش خودرو و ارائه کالاهای معیوب کاهش یابد و هرگونه عدم پایبندی به معامله قابل پیگیری باشد.

چرا که خریداران با سفارش‌گذاری، خودروی مد نظر خود را با قیمتی مشخص در تاریخ تحویل معین دریافت می‌کنند و دیگر خبری از قرعه کشی‌ها و صف‌های تحویل طولانی مدت نیست. چرا که فروشندگان متعهد شده‌اند خودروها را به سرعت و در موعد مشخص به خریداران تحویل دهند.

برای معامله خودرو در بورس کالا علاوه بر کد بورسی به کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا نیاز است. شما می‌توانید با مراجعه به شعب کارگزاری آگاه یا وبسایت agah.ebgo.ir کد معاملاتی خود را دریافت کنید و وارد فرایند معامله خودروی مد نظر خود شوید برای خرید خودرو در بورس کالا پس از دریافت کد معاملاتی لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • افتتاح یک حساب وکالتی در یکی از بانک‌های منتخب اعلام شده در وبسایت بورس کالا
  • اعلام مشخصات حساب وکالتی در سامانه ebgo
  • واریز مبلغ پیش‌پرداخت خودروی انتخابی یک روز پیش از ثبت سفارش
  • ثبت درخواست خرید خودرو در سامانه‌ معاملاتی بورس کالا
  • واریز مبلغ باقی‌مانده از وجه خودروی انتخابی پس از تایید معامله
  • تعیین نمایندگی برای دریافت خودروی خریداری شده

پس از آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم در سال ۱۴۰۱، خودرو در بورس کالا عرضه شد و با گذشت زمانی کوتاه تبدیل به بازاری داغ برای معامله خودروهای مختلف شد. هدف از معامله خودرو در بورس کالا، ایجاد بازاری شفاف و کنترل نوسانات آن بود. هم اکنون روز به روز به تعداد خودروهایی که در این بازار معامله می‌شوند، افزوده می‌شود. بورس کالا با ارائه بستری امن، ریسک معاملات را نیز کاهش می‌دهد و سازوکاری منظم و سازمان‌یافته برای معاملات طرفین معامله ارائه می‌کند. رویکردهای معامله در بازار بورس کالا باعث شد تا بسیاری از چالش‌های بازار خودرو مدیریت شوند و روز به روز افراد بیشتری از این بازار خودرو بخرند.

مزایای معامله خودرو در بورس کالا

همان‌طور که در این مطلب اشاره کردیم، خرید خودرو از بورس کالا می‌تواند تجربه‌ای حرفه‌ای برای هر دو سمت یک معامله را رقم بزند. بستر امن و شفاف بورس کالا می‌تواند شرایط معاملات خودرو را به کلی تغییر دهد و مزایای بسیاری را به خریداران و فروشندگان ارائه کند.

خرید خودرو از بازار آزاد یا از خودروسازان همواره با مسائل گوناگونی روبرو بوده است. نوسان هرروزه قیمت خودرو، نقش پررنگ دلالان در تعیین قیمت‌ها، قرعه‌کشی، صف‌های چندماهه برای تحویل خودرو و مانند آن از آشناترین چالش‌هایی است که یک خریدار خودرو با آن‌ها مواجه می‌شود. با افزایش چشم‌گیر قیمت خودرو این چالش‌ها پررنگ‌تر شدند و شرایط معامله خودروها هر روز پیچیده‌تر از قبل شد.

اثر دیگر نظارت مراجع ذی‌صلاح بر خرید و فروس خودرو در بورس کالا، شفافیت بالای معاملات است. خریداران و فروشندگان از صحت معامله اطمینان دارند و در صورت بروز خسارت، تدابیری برای جبران آن از قبل تعریف شده است. جبران خسارت‌های وارد شده به هر طرف از معامله در بورس کالا توسط اتاق پایاپای انجام می‌شود.

در همین راستا چندی پیش ایران‌ خودرو نیز از پذیرش دو خودروی پرطرفدار خود یعنی پژو ۲۰۷ و تارا در این بازار خبر داد. با توجه به امیدنامه خودرو پژو ۲۰۷ قرار است ۵۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس کالا عرضه شود. با بررسی امیدنامه خودرو تارا نیز می‌توان گفت قرار است ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو در بورس کالا عرضه شود.

اعلام هر روزه قیمت خودرو در بورس کالا می‌تواند نوسان قیمت‌ها در بازار آزاد را نیز کنترل کند و امکان دارد این روند به مرور منجر به تک‌نرخی شدن قیمت خودروها در بازارهای مختلف شود.

عرضه پژو ۲۰۷ و تارا در بورس کالا با تمام جزییات

خرید و فروش در بازارهای مختلف بورس و اوراق بهادار نیازمند دریافت کد بورسی است. کد بورسی، شناسه‌ای منحصر به فرد برای هر شخص است که می‌تواند به وسیله آن معاملات خود را در بازارهای مالی انجام دهد. پس از دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه و انجام احراز هویت‌های مربوط به آن، چند مرحله تا معامله خودرو در بورس کالا باقی می‌ماند.

شرط بعدی معامله افتتاح حساب وکالتی در یکی از بانک‌های منتخب اعلام شده است. فرد خریدار لازم است پلاک فعال خودرویی به نام خود نداشته باشد و از آخرین اقدام موفق او برای خرید اتومبیل در بورس کالا یک سال گذشته باشد.

چه افرادی می‌توانند از بورس کالا خودرو بخرند؟

خرید و فروش خودرو در بورس کالا، برای هر دو طرف معامله مزایایی دارد. مصرف‌کنندگان با خرید خودرو از بورس کالا می‌توانند کالای مورد نظر خود را مستقیما از خودروسازان تهیه کنند. با این شرایط می‌توان اولین مزیت خرید از بورس کالا را کوتاه شدن دست دلالان از معاملات خودرو دانست. واسطه‌ها و دلالان با دخالت در معامله‌های خودرویی موجب نوسانات بالایی در قیمت نهایی آن می‌شوند در مقابل نرخ منصفانه معامله خودرو در بورس کالا یکی دیگر از مزایای این روش است.