عرضه روغن موتور به بازار قطره چکانی شد/ افزایش ۳۵ درصدی قیمتها

وی با اعلام اینکه نکته قابل توجه اینجاست کارخانجات فروش اجباری کالاها را در کنار روغن موتور به مصرف کننده اعلام می کنند، افزود: به عنوان نمونه درصورت خرید روغن موتور باید یک ضدیخ یا واسکازین نیز خریداری شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران با اشاره به اینکه فروش اجباری کالا ممنوع است و نباید از سوی واحدهای تولیدی صورت گیرد، گفت: با کمبود عرضه روغن در بازار سوءاستفاده کنندگان روغن های تقلبی را به وفور در بازار عرضه کرده و آنها را با قیمتهای ارزان به فروش می رسانند. استفاده از روغن های تقلبی و فاقد استاندارد آسیب های جدی را به خودروها وارد می کند که مصرف کننده به دلیل ارزان بودن آنها ترجیح به خرید این کالاها دارد.

نیک آیین اضافه کرد: درحال حاضر بازار با روغن های تقلبی و فاقد استاندارد اشباع شده، از آن طرف تولیدکننده نیز تمایلی به عرضه کافی ندارد. همین موضوع عاملی شده تا بازار به هم ریخته و هیچ مدیریتی در آن اعمال نگردد.



منبع

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،علیرضا نیک آیین با انتقاد از عرضه قطره چکانی روغن موتور در بازار، گفت: کارخانجات به دلیل آنکه نتوانسته اند مجور افزایش قیمت ها را دریافت کنند نیاز بازار را تامین نکرده همین موضوع باعث افزایش 35 درصدی قیمت روغن موتور شده است.