طراحی داخلی ویلا مدرن و کلاسیک

در گام بعدی و بعد از این که نقشه های ابتدایی را بر اساس مقررات ملی مربوط به ساختمان سازی مورد بررسی دقیقی قرار دادیم، وارد فاز دوم برای طراحی یک ویلای مدرن می شویم. بعد از این مرحله کف سازی ویلا که شامل نصب سرامیک ، سنگ ، یا لمینت و یا پارکت که نوع مصالح استفاده شده در کف ویلا بستگی به سلیقه کارفرما دارد. طراحی فضای داخلی ویلاها باید طبق نظر کارفرما و با در نظر گرفتن سبک زندگی و علاقهمندیهای او باشد. معمولا ویلا به بناهایی گفته میشود که از چهار طرف به فضای بیرونی نما داشته و وابسته به ساختمان دیگر نیست؛ همچنین معمولا در اطراف شهر و درطبیعت ساخته میشوند. یکی از مواردی که در طراحی یک ویلای مدرن دیده می شود، این می باشد که این ویلاها دارای حجم هایی با شکل مکعب می باشند و معمولا در آن ها، درب ها و یا پنجره های با شیشه سراسری به کار گرفته می شوند. زمانی که تعداد اتاق های خواب در ویلاهای مدرن از ۴ مورد بیشتر می شود، ضروری است که برای اختصاص این اتاق ها یک برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا حداقل ارتباط مناسبی برای اعضای ساکن آن ویلا برقرار شود و آن ها از راحتی مناسبی برخوردار باشند.

اولین نکته حائز اهمیت در طراحی و اجرای ویلا ایرانی میتواند چشم انداز آن باشد. آلاچیق، میتوان گفت از پرطرفدارترین المان های بیرونی است که در اشکال و ابعاد مختلف ساخته می شود و نه فقط برای باغ ویلا که برای همه ی ویلاها کاربردی است و از جمله امکانات آن محسوب میشود. در ادامه ایده هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی سه ویلا با ابعاد مختلف در مناطق گرمسیری را مشاهده خواهید کرد. پس در ابتدای کار، طرح ریزی یک ویلای مدرن، بهتر است که تعداد مورد نیاز اتاق خود را مشخص نمایید و به اعضای گروه طراحی اطلاع دهید. طراحی فرم بنای خارجی ویلا ها و محوطه سازی آن، می تواند نیمی از نیاز های افراد را تامین کند.

یکی از موارد مهمی که در طراحی یک ویلای مدرن و در بخش نورپردازی مورد اهمیت واقع می شود، این می باشد که این سبک دارای پیچیدگی های فراوانی در بحث نور می باشد و همین موضوع یکی از تفاوت های عمده ی آن با دیگر سبک ها از جمله سبک کلاسیک می باشد. یکی از مراحلی که می توان در بخش های بعدی به آن توجه نمود، موضوع نورپردازی در سطح ویلای مدرن می باشد. در واقع می توان گفت طراحی دکوراسیون یک ویلا وابسته به سبکی است که برای ساخت آن ویلا انتخاب شده است. اجرا و پیاده سازی استخرها در طبقه بالا آن هم به این شکل که لب به لب بالکن کیپ شده باشد کاری نیست که هر معماری، قدرت طراحی و پیاده سازی آن را داشته باشد. این سبک یکی از سبکهای بهخصوص است که بیشتر برای افراد مورد استفاده قرار می گیرد که توانایی انتخاب یک سبک به طور مجزا را ندارند یا خانواده هایی که هرکدام سلیقه متفاوتی در انتخاب سبک معماری داشته و نمی توانند یک سبک را به عنوان سبک قالب طراحی انتخاب کنند. همچنین اغلب افراد زمانی که در شمال کشور و مناطق شرجی ویلا می خرند بسیار به چشم انداز ویلا اهمیت می دهند بنابراین در هنگام ساخت باید به چشم اندازویلا نیز توجه داشته باشید.

بر اساس مطالب بیان شده در خصوص مهم ترین مرحله ها برای انجام طراحی یک ویلای مدرن، بهتر است که در این خصوص و برای این که اطلاعات مناسب تر و به روز تری را به دست آورید، با گروه های متخصص در زمینه ی طراحی یک ویلای مدرن مشورت نمایید و بر اساس مواردی که ایشان به شما پیشنهاد می دهند کار طراحی و حتی ساخت یک ویلای مدرن را در پی بگیرید. ساخت و اجرای این ایده ها مخارج بالایی دارد برای مثال امکاناتی که در داخل ویلا وجود دارند مانند استخر، سونا، جکوزی و بسیاری از این قبیل می تواند بسیار هزینه ساز تلقی شود. امروزه سبک مدرن در طراحی و اجرای ویلا به دلیل سادگی و مبهم نبودنش و طراحی بدون پیچیدگی که دارد در بین سایر سبک ها بسیار پر طرفدار است. این نمونه طراحی دارای دامنه بسیار وسیعی می باشد.این نمونه می تواند ویلاهایی لوکس و بزرگ و همچنین ویلاهایی کوچک و مینیمال را در حیطه ی خود داشته باشد.

آن ها یکی از بهترین تیم ها در زمینه طراحی انواع ویلاها و همچنین طراحی یک ویلای مدرن می باشند. در ویلاهای دوبلکس طراحی راه پله ها خیلی به چشم می آید درواقع جذابیت یک خانه دوبلکس به همان دکوراسیون راه پله اش می باشد. همان گونه که می دانید وقتی نور مستقیم به محیط داخلی ویلا ورود می کند، باعث می شود ویلا ی شما بزرگ تر به نظر برسد. اگر شما تمایلی برای تغییر و تحول ساختار فضای داخلی ویلا و یا منزل خود ندارید. یکی از این اصول استفاده از فضای بیرونی ویلا می باشد؛ با قرار دادن یک باربیکیو در فضای بیرونی ویلا و ترتیب دادن یک آلاچیق برای دور همی های خانوادگی یا دوستانه می توانیم از فضای در دسترس بهره ببریم.

در برخی مواقع می پنداریم که فضای کوچک و متراژ پایین منزل،ویلا یا محل کسب در آمد ما سبب می شود که نتوانیم در باب آن از طراحی داخلی و پیاده سازی سبک مدرن سخنی بگوییم. اما این که بخواهیم تا موارد مهم و نقطه نظرات خاصی را در خصوص طراحی یک ویلای مدرن بیان نماییم، باید عرض کنیم که بسیاری از این موردها در اختیار کاربر، کارفرما و معمار آن ویلا می باشند و باید بر طبق ایده و نظرات ایشان عمل شود. ما در این مورد گروه با تجربه ی معماری بام را به شما پیشنهاد می کنیم.

می توان کتابخانه معلق را بر فراز سالن نشیمن در نظر گرفت و با تعداد مناسب پله دسترسی به آن را فراهم ساخت. امروزه زندگی شهری و آپارتمان نشینی، سر و صدا و آلودگی های ناشی از ازدیات جمعیت در شهرها باعث شده مردم بیش از پیش علاقه مند به داشتن ویلایی دنج، به دور از هیاهو باشند تا آنجا انرژی از دست رفته خود را باز بیابند. در طراحی و اجرای ویلای مورد نظر خود علاقه مند هستید، پیشنهاد ما طراحی یک ویلای مدرن می باشد. گاهی با آوردن بهانه ای چون عدم مانور به دلیل متراژ پایین برای اجرای سبک مورد علاقه مان به سادگی و چیدمان ناخوشایند فضا رضایت می دهیم. نکته مهم در طراحی و اجرای ویلا بهتر است از پنجره های بزرگ استفاده کنید. به طور مثال، نیاز دارید که محوطه اطراف استخر را ایمنسازی کنید تا مشکلاتی برای شناگران بخصوص کودکان به وجود نیاید. اما بهتر است قبل از شروع و در حین طراحی تدابیری را برای پنهان کردن متراژ منزل از چشم هر بیننده ای بکار گیریم یا به زبان دیگر با رعایت یا اجرای نکاتی کلیدی سبب بزرگتر نشان دادن فضا شویم.

این انجمن به محیط معنا میبخشد و برای مردم خوشایند است ” نشانههایی که مردم برای محیط خود انتخاب میکنند میتوانند شخصیت، آرمانها و یا نشانههای خود را نشان دهند.یک محیط همچنین میتواند برای افراد نه تنها به خاطر خصوصیات فیزیکی اش بلکه به خاطر رویدادهایی که در آن رخ میدهد، معنادار باشد.بنابراین، محیط از نظر زیباشناسی خوشایند است اگر تجربه حسی لذت بخش داشته باشد، ساختار ادراکی خوشایند داشته باشد و علائم خوشایندی را به همراه داشته باشد. آن مکان محیطی ساکت و آرام باشد یا پویا؟ ترکیب دلپذیر رنگ ها در طراحی داخلی یا نمای بیرونی یک خانه مدرن بسیار مهم است و تفاوت چشمگیری در ظاهر نهایی سازه ایجاد می کند. این سبک طراحی بسیار فریبنده و چشم نواز بوده و شکوه در آن نمایان است.

در ویلایهای مدرن تر اساسا درب ورودی با پارکیتگ و باغ ویلا همرخوانی دارد که این امر نیز مزایا خود را دارد ولی ما پیشنهاد می کنیم برای زیباتر شدن از باغ سازی ها در پشت ویلا لذت ببرید. اگر شما هم قصد خرید ویلا در شمال را داشته باشید حتماً با این سؤال رو به رو شده اید که بهترین زمان خرید ویلا در شمال چه فصلی است؟ در این بخش قصد داریم طراحی نقشه خانه ویلایی مدرن در سلمان شهر استان مازندران را برای شما دوستان عزیز که خانه طرح را دنبال می کنید به نمایش بگذاریم. در ادامه شما می توانید مهم ترین درخواست ها و خواسته های خود را به شکل یک لیست در اختیار آن گروه طراحی قرار دهید. از طرفی دیگر، همانطور که میدانید نوع سبک و طراحی ویلا تاثیر زیادی بر روحیهی ساکنان آن دارد. اگر موارد مهم هزینه ای را به خوبی مورد بررسی قرار ندهید و این موارد را به گروه های طراحی منتقل نفرمایید، چه بسا احتمال دارد که در یکی از مرحله های کاری، از برخی از خواسته های خود صرف نظر نمایید و یا در بخشی از کارها با تاخیر مواجه شوید.

تا این قسمت از این بخش، مهم ترین مرحله ها را برای طراحی یک ویلای مدرن بیان نمودیم و در حقیقت نکته ای که مد نظر ما است، بحث ترتیب و توالی این مرحله ها می باشد. مبلمان نباید فضای زیادی از اتاق پذیرایی را اشغال کند. در واقع فضای ویلا علاوه بر لوکس بودن باید شامل تمامی امکانات رفاهی نیز باشد تا علاوه بر زیبایی, طراحی ویلا موجب آرامش و آسایش افراد شود. یک ویلای ایده آل در کنار جذاب بودن باید موجب رفاه ساکنین باشد البته چیدمان لوازم نیز یک فاکتور اساسی در دکوراسیون ویلا مدرن دوبلکس محسوب می شود. بسیاری از افرادی که در شمال ویلا دارند در سفر های مختلف خود مهمانانی را دعوت می کنند که آن ها نیز با خودروی شخصی خود به ویلا سفر می کنند بنابرین باید جایگاه مشخصی برای پارکینگ مهمان وجود داشته باشد تا مهمانان شما دچار دردسر نشوند و بتوانند به راحتی خودروی خود را جابجا کنند و آن را در مکان امن و مشخصی قرار دهند. وجه عمده تمایز ویلای ساده با ویلای لوکس این است که از نظر ظاهری نیز میتوان این دو را از یکدیگر تشخیص کرد. طراحی نمای ساختمان های ویلایی چنین پیچیدگی هایی به همراه ندارد البته نمی توان گفت که طراحان می توانند برخلاف ضوابط در نظر گرفته شده عمل کنند اما این ضوابط برای طراحی ویلاها کمتر هستند.