شهرداری‌ تبریز برای خرید اتوبوس های داخلی دست به جیب شد

یعقوب هوشیار افزود: «باتوجه به ظرفیت تولید گروه بهمن در بخش‌های مختلف خودروهای سواری و تجاری و به ویژه در حوزه تولید اتوبوس شهری؛ ماه گذشته تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است و امیدواریم این خط تولید و عرضه محصولات به‌صورت کامل انجام گیرد.»

این گروه خودروسازی همچنین توانسته با گسترش فعالیت خود در حوزه تولید محصول اتوبوس‌های مدرن شهری ۱۲ و ۱۸متری که از تکنولوژی روز جهان برخوردار است، اقدامات ارزنده‌ای را در حوزه حمل‌ونقل درون شهری به نام خود ثبت کند. به‌طوری‌که این اتوبوس‌ها براساس استاندارهای بین‌المللی دارای آپشن‌هایی هستند که رفاه حال مسافران، سالمندان و معلولان به‌طور کامل در آن لحاظ شده است.

حضور گروه بهمن در نمایشگاه تبریز با خودروهای تجاری

وی تصریح کرد: «در خودروهای تجاری و حمل بار، گروه سایپا در سطح استان حرف برای گفتن دارد که با توسعه محصولات در حوزه تجاری و سواری مطمئنا به زودی شاهد حضور پرقدرت گروه سایپا در زمینه خودروهای کاروتجاری جدید خواهیم بود.»



منبع

بختیار خلیقی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کردستان گفت: «باتوجه به جایگاه استان کردستان در کریدورهای راهی ایران، این استان صاحب یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌های تجاری کشور است.»

خلیقی درخصوص وضعیت این خودروسازی گفت: «گروه سایپا در این نمایشگاه به‌عنوان یک واحد تولیدی مهم و برتر کشور با آخرین محصولات و دستاوردهای خود حاضر شده که قابل تقدیر و موید این است که گروه سایپا در چند سال اخیر در حوزه محصولات و قطعات رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است.»

سرپرست سازمان صمت کردستان اظهار کرد: «از محصولات تجاری گروه بهمن می‌توان در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان و خدمات شهری بهره برد.»

خلیقی بیان کرد: «باتوجه به شرایط اقلیمی این استان، شاهد افزایش تقاضا در کردستان برای محصولات جدید سواری و تجاری گروه سایپا هستیم.»

امضای قرارداد خرید ۱۰۰دستگاه اتوبوس شهری تبریز

بر پایه این گزارش، ظرفیت تولید در حوزه اتوبوس سالانه ۱۵۰۰دستگاه است. در همین راستا، شهردار تبریز اعلام کرده؛ قراردادهای بعدی را در طرح‌های آینده با این شرکت در دستور کار قرار داده‌ایم.

گفتنی است؛ گروه بهمن با حضور دو شرکت اسنا و سیبا سهم قابل توجهی از اشتغال را در استان آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص داده و ازسوی‌دیگر؛ در حوزه خودروهای تجاری و اتوبوس‌های مدرن شهری گام‌های بلندی برداشته است.

در این مراسم قراردادی به‌منظور خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری بین جلیل هاشمی، مدیرعامل اسنا و حبیب اسماعیلی، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تبریز منعقد شد و به امضای طرفین رسید.

محصولات این گروه در سنندج نیز با استقبال مردم و مسئولان همراه شد. در این نمایشگاه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از غرفه گروه بهمن و محصولات سواری و تجاری این خودروسازی بازدید کرد.

بهره‌وری از محصولات تجاری بهمن در نوسازی و خدمات شهری

در این راستا، آیین امضای قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری در هتل لاله پارک تبریز با حضور نمایندگان آذربایجان‌شرقی در مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقام شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز، مدیران و معاونان و شرکت اتوبوسرانی تبریز و دیگر مقامات این استان برگزار شد.

سایپا نیز یکی دیگر از خودروسازانی بود که در نمایشگاه سنندج با محصولات تجاری خود حاضر شد. مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در حاشیه این نمایشگاه از غرفه سایپا نیز بازدید کرد.

تجاری‌سازان گروه بهمن به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بخش خصوصی در هر دو نمایشگاه تبریز و سنندج به‌رغم‌ هم‌زمانی این دو، شرکت کرده‌اند. بهمن محصولات جدید خود در حوزه خودروهای سنگین را به این نمایشگاه آورد که شامل کامیون ۲۶تن، FAW ۴۶۰، فورس ۸.۵تن، ایمپاور این خودروسازی شدند.

در همین راستا شهردار تبریز که در نمایشگاه این شهر از غرفه گروه بهمن بازدید کرده بود، اعلام کرد تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور همکاری با شرکت اسنا امضا می‌شود.

همچنین این خودروساز هم‌زمان در نمایشگاه تبریز نیز حضور داشته و محصولاتی را در این بخش ارائه کرده است.

خودروسازانی مانند سایپا و بهمن در این دوره از نمایشگاه‌ حضور به‌هم رساندند و محصولات خود را به نمایش گذاشته‌ و موفق شده‌اند دستاوردهایی را کسب کنند. این در حالی است که این نمایشگاه‌ها به طور قطع ظرفیت بالایی برای حضور تجاری‌سازان کشور داشته‌اند و انتظار می‌رفت نه آنکه تمام تجاری‌سازان بلکه حداقل مشابه آنچه در نمایشگاه تهران اتفاق افتاد، در تبریز و سنندج هم شاهد بودیم.

افزایش تقاضا برای خودروهای تجاری سایپا در کردستان

دو نمایشگاه خودرو در تبریز و سنندج در شرایطی به صورت هم‌زمان برگزار شد که جای خالی بسیاری از خودروسازان سبک و سنگین کشور در این نمایشگاه دیده می‌شود. همان‌طور که پیش از این در نمایشگاه تهران بعد از دو سال (به‌دلیل شیوع کرونا) بسیاری از خودروسازان حضور نداشتند و نتوانستند محصولی برای ارائه به این دوره از نمایشگاه برسانند. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که معدود تجاری‌سازانی هم با حضور در نمایشگاه تبریز و سنندج، از همت خود برای توسعه محصولات و تامین تقاضای بازار خبر داده‌اند.

اسنا به عنوان یکی دیگر از تجاری‌سازان گروه بهمن با حضور در نمایشگاه تبریز، موفق شده است محصولات مسافری این گروه خودروسازی را به نمایش بگذارد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه اتوبوسرانی شهر تبریز با شرکت اسنا بیان کرد: «از آن‌جاکه گروه بهمن بیشترین سهم بازار و تنوع محصول در خودروهای تجاری را دارد، امیدواریم همکاری‌های خوبی میان شهرداری تبریز و گروه بهمن صورت گیرد.»

در حوزه خودروهای خدمات شهری و حمل‌ونقل شهری نیز گروه بهمن محصولاتی را در این نمایشگاه عرضه کرد و خودرو آتش‌نشانی، مینی‌بوس پگاسوز، اتوبوس CITY۱۲ را در معرض دید قرار داد.

وی برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با کمک تولیدکنندگانی همچون گروه بهمن را عاملی برای نفوذ در بازارهای منطقه از جمله عراق و سوریه دانست.