شعار سایپا؛ بهترین کیفیت با بهترین سازنده

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: «راه رسیدن به سوددهی چیزی جز کیفیت نیست؛ کیفیت در محصولات جاری و محصولات جدید باید به صورتی باشد که محصولات جدید ایرادهای محصولات جاری را نداشته باشند.»

مدیرعامل سایپا تصریح کرد: «در راستای سیاست‌های وزارت صمت مبنی‌بر انجام واردات در قبال صادرات توسط خودروسازهای داخلی، با اعلام برنامه خرید خودروهایی با قیمت کمتر از ۱۰هزار دلار، توانستیم در فاز یک جزو اولین شرکت‌هایی باشیم که در لیست واردکننده‌های خودرو قرار می‌گیریم. در قبال ۵۰میلیون دلار صادراتی نیز که تا پایان سال خواهیم داشت، می‌توانیم ۵هزار دستگاه خودرو چانگان وارد کنیم.»

وی اظهار کرد: «در راستای توسعه محصول، باید در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به همت کارکنان، مهندسان و مدیران گروه رکورد عرضه محصولات باکیفیت را در صنعت خودرو ایران به ثبت برسانیم که محصولات جدیدی طی امسال و سال آینده توسط گروه سایپا تولید و عرضه خواهد شد.»

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۶۰هزار وانت نیسان تا پایان سال گفت: «در صورت صادرات وانت نیسان به کشور غنا در رده قیمتی ۲۰هزار دلار و با انجام بهبودهای فنی این خودرو در زمینه افزایش قدرت حمل بار و گازسوز شدن آن توسط زامیاد، این خودرو در بازار کشور غنا با استقبال روبه‌رو خواهد شد.»

مدیرعامل گروه سایپا در ادامه عنوان کرد: «در راستای تولید صادرات‌محور، در چند ماه اخیر موفق شدیم با کشور ونزوئلا قراردادی را منعقد کنیم که بر اساس آن ۲۰۰هزار دستگاه خودرو کوییک را به این کشور عرضه خواهیم کرد. این صادرات از دو جهت مهم است؛ اول این‌که این تیراژ قابل توجه است و دومین ویژگی‌اش این است که درآمد فروش این صادرات قبل از ارسال محصولات دریافت می‌شود که به‌زودی نخستین سری صادرات با تیراژ یک‌هزار خودرو کوییک به کشور ونزوئلا انجام می‌شود.»

صادرات ۵۰میلیون دلاری گروه سایپا تا پایان سال

وی با بیان این‌که هدف‌گذاری سایپا این است که کیفیت محصولات جاری ارتقا یابد، تصریح کرد: «به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست ه مشتری سه‌ماه پس از تحویل خودرو به نمایندگی مراجعه کند. اول باید این هدف محقق شود و دوم این‌که تمام عیوبی که در محصولات جاری وجود دارد، نباید در محصولات جدید مشاهده شود. تمرکز بر این دو رویکرد، حتما ما را به موفقیت خواهد رساند و سایپا را سودده خواهد کرد.»

وی با تاکید بر این‌که صادرات در سایپا باید اقتصادی و سودآور باشد، ادامه داد: «ارزش صادرات خودرو به‌مراتب از بازار داخل برای سایپا آورده اقتصادی بیشتری دارد.»

وی در پایان گفت: «در زمینه خودروهای تجاری نیز امسال تاکنون بیش از یک‌هزار کشنده در سایپادیزل تولید شده است. همچنین تجمیع خودروهای تجاری درخصوص شرکت خدمات فنی رخ داد که ۵۰درصد سهام آن به سایپادیزل و ۵۰درصد دیگر سهامش به زامیاد محول شده است و باعث افزایش سود در نمایندگی‌های خودروهای تجاری خواهد شد.»



منبع

دو رویکرد سایپا برای بهبود کیفی و سوددهی

تیموری همچنین تاکید کرد: «رشد و موفقیت ما در این است که محصولاتمان با بازار، شرایط اقتصادی، رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی کشور منطبق باشد. این‌ها شاخص‌هایی هستند که محصول را برای بازار هدف تعریف می‌کند.»

مدیرعامل گروه سایپا گفت: «مسیر صادرات خودرو به جهان این است خودرو باکیفیت تولید کنیم که توان حضور در بازار جهانی را به دست آورد و از قطعات باکیفیت که شرایط حضور خودرو در بازارهای جهانی را ایجاد می‌کنند، در محصولات استفاده شود.»

محمدعلی تیموری در نهمین همایش کیفیت گروه خودروسازی سایپا که با حضور اعضای هیات‌مدیره سایپا، معاونان گروه و مدیران‌عامل شرکت‌های زیرمجموعه این گروه خودروساز در محل شرکت سایپا برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی کیفیت، اظهار داشت: «شعار سایپا؛ بهترین کیفیت با بهترین سازنده است که باید در همه فرآیندهای گروه ازجمله تامین، کیفیت و تولید جاری شود.»

وی افزود: «ضرورت دارد در موضوع کیفیت بهترین تیم‌های کیفیت در سطح شرکت‌های گروه انتخاب، معرفی و تشویق شوند. در آن صورت، جهش کیفیت در گروه اتفاق خواهد افتاد. بر همین اساس، هر شرکتی باید برنامه‌ریزی کند تا تیم‌های کیفیت شکل بگیرد و به‌صورت ماهانه بهترین تیم انتخاب و تشویق شود و این رقابت مثبت به‌صورت مستمر در طول سال وجود داشته باشد، در آن صورت کیفیت ارتقا می‌یابد.»

مدیرعامل گروه سایپا همچنین با اشاره به ساختار کشاورزی در کشور غنا بیان کرد: «باتوجه به شرایط کشاورزی کشور غنا که در ابعاد کوچک توسط مردم انجام می‌شود و باتوجه به مزیت‌های وانت نیسان شامل شاسی، گیربکس و موتور و ساده بودن تعمیرات این خودرو، مقرر شد پس از طراحی فرمان‌راست این خودرو توسط شرکت زامیاد، تا چندماه آینده فرآیند صادرات وانت نیسان نیز به کشور غنا آغاز شود.»

۵ هزار دستگاه خودرو چانگان وارد می‌شود

تیموری با اشاره به ورود خودروهای چینی به بازار آزاد و جهش در صنعت خودرو این کشور، اظهار کرد: «مرکز مطالعات راهبردی سایپا باید روندهای جهش صنعت خودرو در کشورهای مختلف را مطالعه و تحلیل کند.» وی ادامه داد: «ما باید برای بازار جهانی برنامه‌ریزی کنیم که محصولمان با چه میزان از کیفیت قطعات به بازار عرضه شود؛ اگر بخواهیم در بازار جهانی موفق شویم، باید خودرویی عرضه کنیم که ۵ سال گارانتی داشته باشد. علاوه بر این، باید لوازم یدکی مربوطه ارسال شود تا مشتری منتظر عرضه قطعه موردنیاز توسط نمایندگی نباشد.»

وی پیش‌بینی کرد حجم صادرات گروه خودروسازی سایپا تا پایان امسال نزدیک به ۵۰میلیون دلار خواهد بود. تیموری با اعلام این خبر که از محل درآمد صادرات اولین سری محصولات به کشور ونزوئلا بخشی از تعهدات ارزی سایپا برآورده شده است، افزود: «در بازار عراق نیز، پراید۱۳۱ را با ۵هزار و ۲۰۰ دلار صادر خواهیم کرد و به‌زودی صادرات ۵هزار دستگاه خودرو به کشور عراق آغاز خواهد شد.»