سرمایه‌گذاری استلانتیس و مرسدس‌بنز برای تولید نسل جدید باتری‌ها

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری‌های نسل بعدی خودروهای الکتریکی با جدیدترین فناوری رباتیک ساخته می‌شوند.Comau که یک شرکت فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی و رباتیک است به‌تازگی سرمایه‌گذاری مشترکی با استلانتیس، توتال انرژی و مرسدس‌بنز انجام داده است. نتیجه این سرمایه‌گذاری ایجاد شرکت Automotive Cells Company است. این سرمایه‌گذاری برای طراحی و توسعه خط‌تولید ماژول باتری یکپارچه برای یک گیگافکتوری در شمال فرانسه انجام خواهد شد.
با ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای رسیدن به‌حداکثر 40 گیگاوات-ساعت، این شرکت قرار است به‌یک رهبر اروپایی درحوزه باتری‌های شارژ سریع تبدیل شود. طبق مفاد این قرارداد، Comau تخصص و تجهیزات مورد نیاز برای خودکارسازی تولید باتری‌های نسل بعدی خودروهای برقی را به Automotive Cells Company عرضه خواهد کرد. خطوط طراحی‌شده توسط Comau که دارای انعطاف ذاتی برای مدیریت هر دو ماژول 8 و 16 سلولی است، به ACC اجازه می‌دهد تا پایان سال 2024 سالانه تا 8 گیگاوات-ساعت باتری تولید کند.
این پروژه که سرمایه‌گذاری‌های مستمر Comau در بخش برقی‌سازی را برجسته می‌کند، همچنین از تخصص بیش از 45 ساله این شرکت در فناوری‌های اتوماسیون و دیجیتالی‌سازی بهره می‌برد. درواقع Comau هر دو فناوری و دانش لازم را برای خودکارسازی کل فرآیند تولید که شامل آماده‌سازی و آزمایش سلول منشوری، انباشته شدن، جوشکاری و مونتاژ تا پایان نهایی است، دراختیار ACC قرار داده است. به‌عنوان نخستین گام در پروژه چند فازی، تیم مهندسی مشترک خط آزمایشی را در کارخانه ACC در Nersac فرانسه مستقر و بهینه‌سازی خواهد کرد.
مدیرعامل Automotive Cells Company گفت: «ظهور صنعت تجهیزات اروپایی یک عامل کلیدی برای موفقیتACC است و جاه‌طلبی ACC این است که یک رهبر اروپایی در سلول‌ها و ماژول‌های باتری خودروهای برقی باشد. در اروپا ما نمی‌توانیم به‌طور انحصاری به‌منابعی وابسته باشیم که فقط آسیایی باشد. ما باید ایجاد یک اکوسیستم باتری کامل را که کل زنجیره ارزش را پوشش می‌دهد، در اختیار داشته باشیم. در این منظر، توانایی تکیه بر Comau برای ACC بسیار مهم است. در طول پروژه، تیم مهندسی Comau تعهد خود را به‌موفقیت ما، بهبود طراحی فرآیند و بهینه‌سازی یکپارچه تجهیزات اختصاصی نشان داده است.»
پیترو گورلیر، مدیرعامل Comau نیز گفت: «به‌لطف همکاری قوی و شایستگی تیم مهندسی مشترک ما، نقش Comau به‌عنوان یک شریک توسعه به ACC کمک می‌کند خود را به‌عنوان یک بازیگر پیشرو در زمینه فناوری باتری با کارایی بالا معرفی کند. ما با هم فاز اول برنامه باتری ACC را با موفقیت به‌پایان رساندیم و مشتاقانه منتظر تقویت خطوط تولید درمقیاس کامل آن‌ها در چند ماه آینده هستیم.»



منبع