سبد محصولات سایپا مدرن‌تر و متنوع‌تر می‌شود

جایگاه سری S در سبد محصولات سایپا
محصولات سری Sاعم‌از ساینا و کوییک، خودروهایی هستند که برای پاسخگویی به انتظارات بالاتر و افزایش رضایت مشتریان در سبد محصول سایپا قرار گرفتند. در ساینا.اس امکاناتی مانند فرمان دی‌کات، جلوآمپر جدید نیمه‌دیجیتال، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سنسور پارک عقب، دماسنج محیط، استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، تهویه مطبوع الکتریکی با نمایشگر MFD، سیستم صوتی MP3 و USB با چهار باند، چراغ روشنایی روز، ترمز ABS ،EBD، کامپیوتر سفری، ریموت جدید تاشو، دکمه صندوق‌پران روی داشبورد و ریموت، دکمه مسترلاک (قفل مرکزی) روز داشبورد، پنل جدید تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، راهنمای تعویض دنده (GSI)، چراغ بدرقه و… وجود دارد. در بخش فنی ساینا. اس نیز به‌رغم برخورداری از قوای محرکه مشابه با نسخه پایه، به‌جای استفاده از دریچه گاز مکانیکی، از نمونه الکتریکی استفاده شده و بالانسر شفت موتور هم ارتقا پیدا کرده است. این پیشرانه به‌صورت پایه با استاندارد آلایندگی یورو۵ مطابقت دارد. یکی دیگر از تفاوت‌های فنی ساینا.اس با نسخه پایه، ساختار برق و الکترونیک این خودروهاست که در نمونه فیس‌لیفت این خودرو از سامانه BCM و مدیریت یکپارچه استفاده شده است. این سامانه باعث می‌شود تا ساینا.اس در بخش برقی به‌روزتر بوده و کارآیی بهتری از نسخه‌های قبلی داشته باشد. امکان افزودن کلیدهای روی فرمان و نصب اصولی کروزکنترل نیز در این نسخه فراهم است. از دیگر تغییرات فنی اعمال‌شده برای ساینای فیس‌لیفت، ارتقای عایق‌بندی کابین و بخش محفظه پیشرانه این خودرو است. این اتفاق سبب شده است نفوذ صدا به کابین ساینا.اس کمتر از نسخه پایه باشد. در بخش ساختار سازه ساینا.اس هم گفته می‌شود استحکام بخش عقب و جلوی این خودرو تا حدی بیشتر شده است. نسخه اتوماتیک ساینا. اس نیز شباهت بسیاری با نسخه S ساینا دارد؛ در این خودرو علاوه‌بر موارد مذکور، شاهد فرمان برقی، کروزکنترل، سنسور نور در شیشه جلو، چراغ‌های خودکار، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک، سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی و جعبه‌دنده CVT با قابلیت تیپ‌ترونیک (دوحالته دستی و خودکار) است.



منبع

رشد کیفیت محصول و تولید محصولات جدید
خبر تولید ساینا. اس با گیربکس اتوماتیک را نخستین بار محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در روز چهارم آبان‌ماه جاری در همایش سازندگان زنجیره تامین اعلام کرد. وی اظهار کرد: «خودروهای آریا اتوماتیک، اطلس، سهند، ساینا.اس اتوماتیک و گازسوز، وانت زاگرس، وانت 251، مینی‌بوس شهری، P90، اتوبوس، خودرو اقتصادی و خودروهای تجاری محصولاتی هستند که به زودی و در یکی دو سال آینده از گروه سایپا وارد بازار خواهند شد و این پروژه ها تماما سودده خواهند بود و گردش نقدینگی مناسبی در گروه سایپا ایجاد خواهند کرد.» مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که رویکرد تولید محصول برای سال‌های آینده باید به سمت خودروهای دوگانه‌سوز و هیبرید باشد، گفت: «با توجه به الزام کاهش 5درصدی مصرف سوخت به‌صورت سالیانه برای خودروسازان، باید تولید خودروهای هیبرید و دوگانه‌سوز را به شدت دنبال کرد و بر همین اساس سایپا در دو حوزه برنامه تعریف کرده و در حال انجام است.» وی افزود: «درخصوص خودروهای دوگانه‌سوز، 15هزار وانت زامیاد از شرکت ملی پخش و پالایش فراورده‌های نفتی ایران مجوز تولید دریافت کرده‌ایم و باید به سمت تولید 100هزار خودرو دوگانه‌سوز در سال حرکت کنیم.» تیموری ادامه داد: «در حوزه تولید محصولات جدید هم برنامه مناسبی در دست اقدام داریم و خودروهای متنوعی تولید خواهند شد، شاهین اتوماتیک تا پایان سال تولید و عرضه خواهد شد. همچنین شاهین‌پلاس با موتور ام16 و گیربکس شش‌دنده اتوماتیک در دست اجراست که در سال آینده عرضه خواهد شد.»

از ویژگی‌های فنی تا تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی
ساینا.اس CVT دارای فرمان برقی (EPS) است که علاوه بر کاهش نیروی لازم برای چرخش فرمان با حذف پمپ هیدرولیک به کاهش مصرف سوخت کمک می کند. این خودرو که به غربیلک فرمان با طرح جدید D نیز مجهز شده است، با بهره‌گیری از سیستم نگهدارنده سرعت یا کروزکنترل (Cruise Control) رانندگی آسان در جاده‌های طولانی را میسر می‌کند و محدودکننده سرعت (Speed Limiter) به راننده این امکان را می‌دهد تا حداکثر سرعت را برای خودرو تعیین کند. برای بهبود ایمنی و دید در این خودرو و با قرارگیری سنسور نور در شیشه جلو، قابلیت چراغ‌های خودکار (Auto Light) به خودرو افزوده شده است تا چراغ‌های خودرو به صورت خودکار در زمان کاهش نور محیط روشن شوند. سیستم نشانگر فشار باد لاستیک (TPMS) امکان پایش فشار و باد لاستیک‌های خودرو به‌صورت زنده را برای راننده فراهم می‌کند و در صورت کاهش فشار باد هر یک از لاستیک‌ها، به راننده هشدار می دهد. این خودرو به سیستم دستیار شروع حرکت در سربالایی مجهز شده است که از حرکت ناخواسته خودرو در مسیرهای دارای شیب پیشگیری می‌کند. قوای محرکه این خودرو توان خود را از موتور کم ‌مصرف ام15 می‌گیرد و جعبه‌دنده آن از نوع متغیر پیوسته (CVT) است که قابلیت تیپ‌ترونیک (دستی) را دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرپروژه ساینا.اس CVT از تولید این خودرو در شرکت سایپا-سیتروئن در فاز آزمایشی خبر داد و گفت: «این خودرو با گیربکس اتوماتیک روانه بازار خواهد شد.» مهران مهرپویان با بیان این‌که پس از 2 سال از عرضه خودرو ساینا S، تولید خودرو ساینا.اس CVT با گیربکس اتوماتیک در فاز آزمایشی شروع شده است، اظهار کرد: «این خودرو علاوه بر گیربکس اتوماتیک با رویکرد پیاده‌سازی حداکثری استانداردهای 85گانه روی آن، از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی نیز تحول یافته است.» به گفته وی، تولید این خودرو قبل از پایان سال جاری به‌صورت انبوه در شرکت سایپاسیتروئن آغاز خواهد شد.