رکوردزنی سایپا در خروج خودرو از ادارات تحویل گروه

تحویل حضوری 6هزار و 500 دستگاه به مشتریان
اشجعی اظهار کرد: «مشتریان گروه خودروسازی سایپا می‌توانند در صورت تمایل با هماهنگی نمایندگی محل ثبت نام خود، ضمن اطلاع از محل خودرو و همچنین تخصیص و تحویل پلاک از سوی پلیس راهور ناجا با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر نسبت به مراجعه و تحویل حضوری خودروها اقدام کنند.» وی تصریح کرد: «در طرح یادشده، هزینه حمل خودرو متناسب با محل شهر ثبت نام مشتری و مطابق ضوابط شرکت سایپا، پس از تحویل خودرو محاسبه و به حساب ثبت نام کننده خودرو مسترد می‌شود.» بنابراین گزارش، در شهریورماه سال جاری علاوه بر ثبت رکورد خروج خودرو، بیشترین تعداد خودرو تحویل حضوری از ابتدای شروع این طرح به میزان 6هزار و 500 دستگاه نیز به مشتریان از طریق مراکز تحویل حضوری در گروه انجام شده است.

افزایش عرضه و تحویل در پرتو رشد تولید
گروه خودروسازی سایپا با حضور تیم مدیریتی جدید از ابتدا افزایش تولید محصولات را در دستور کار خود قرار داد و با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق توانست در مدت 8ماه، تولید محصولات را کاملا هدفمند افزایش دهد، به‌نحوی‌که در انتهای مردادماه سال جاری تولید این گروه خودروساز به 171هزار دستگاه رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سال 1400 با تولید 168هزار خودرو رشد بسیار مناسبی داشته است و این افزایش تولید در حالی رقم خورد که محصولات قدیمی و پرتیراژ این گروه چون تبیا، تیبا2 و ساینا بدون برنامه‌ریزی قبلی از سبد محصولات خارج شد. علاوه‌بر این تیم مدیریتی، از ابتدای هدایت گروه سایپا رویکرد تولید اقتصادی را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود قرار داد و بر همین اساس افزایش 40درصدی تولید محصولات اقتصادی نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته از دیگر دستاوردهای گروه سایپا در این مدت است.
در همین مدت تولید روزانه خودرو از هزار و 57 دستگاه در بهمن‌ماه 1400 به هزار و 832 دستگاه در مردادماه 1401 رسید و رشد 73 درصدی را به همراه داشت. از دیگر برنامه‌های مورد نظر گروه سایپا در سال جاری تولید خودرو کامل بود.
در گذشته خودروها به‌صورت ناقص تولید و در پارکینگ‌ها نگهداری می شد که این نوع تولید علاوه‌بر کاهش کیفیت، هزینه‌های هنگفتی را به سایپا تحمیل می کرد و از همین رو تولید خودرو به‌صورت کامل در دستور کار قرار گرفت و افزایش 90درصدی نرخ عبور مستقیم درگروه سایپا از 10درصد در دی‌ماه 1400 به صددرصد در مردادماه 1401 رسید به نحوی که از ابتدای مردادماه سال جاری تمام محصولات تولید شده به صورت کامل بوده و این روند با افزایش 131درصدی تولید خودرو به‌صورت کامل نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته در این ایام به دست آمده است. علاوه‌بر این تکمیل خودروهای ناقص موجود در پارکینگ‌ها نیز همزمان با تولید کامل محصولات انجام شد و 80 هزار خودرو ناقص موجود در پارکینگ‌ها در بهمن ماه سال گذشته با گذشت 6 ماه و در انتهای تیرماه به صفر رسید.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیر توزیع محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت: «گروه خودروسازی سایپا با هدف تسریع و تسهیل در ارسال و تحویل خودروهای تخصیص‌یافته دارای پلاک انتظامی به مشتریان بر اساس برنامه‌ریزی مناسب، موفق به شکستن رکورد خروج خودرو از ادارات تحویل پس از دو سال به تعداد 44هزار دستگاه طی شهریورماه سال 1401 شد.» رضا اشجعی ضمن اعلام این خبر گفت: «باتوجه به افزایش تولید در ماه‌های گذشته و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، ارسال به‌موقع و همچنین افزایش ظرفیت خروج و تحویل خودروها به مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.» وی با بیان این‌که علاوه بر ارسال خودروها به نمایندگی‌های سراسر کشور، طرح افزایش ظرفیت تحویل خودرو به‌صورت حضوری نیز در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس مراکز تحویل حضوری مشتریان در تمامی سایت‌های تولیدی (سایپا، سایپا-سیتروئن، زامیاد و پارس‌خودرو) در ایام هفته آماده پذیرش و ارایه خدمات به مشتریان حضوری هستند.»

توسعه‌ محصول به‌موازات افزایش تولید
سایپا درحوزه تولید محصولات جدید و پیشرفته، تولید محصول شاهین اتوماتیک و آریا را در نیمه دوم 1401 دنبال می‌کند. همچنین برنامه‌ریزی برای تولید خودرو اقتصادی و جایگزین خودرو پراید در دستور کار قرار دارد و به‌منظور کمک به‌حمل‌ونقل عمومی نیز ون جدید در نیمه دوم سال 1401 و وانت جدید زاگرس درسال جاری تولید خواهد شد. درحوزه خودروهای تجاری سنگین نیز گروه خودروسازی سایپا عرضه دو محصول جدید فوتون و دانگ‌فنگ را برای سال جاری در دستور کار دارد. همچنین راهبری پروژه‌های محصولات جدید اطلس، سهند و خودرو اقتصادی M44 که برگرفته از خودرو سیتروئن C3 است، در دست اقدام قرار دارد که در سال 1402 عرضه خواهند شد. وانت جدید 251 و خودرو P90 در سال 1403 و خودرو SP0 نیز در سال 1404 به‌بازار عرضه می‌شوند. سایپا درحوزه توسعه قوای محرکه هم برنامه بسیار مدونی را در دستور کار خود قرار داده و تولید سه موتور M15GSI ،ME16 و M24+ را برای پایان سال 1401 در نظر گرفته که تاکنون بیشتر مراحل تولید این سه موتور چون تست‌ها و آزمون‌های نهایی انجام شده است و مراحل پایانی را می‌گذرانند. علاوه‌بر این سایپا در این مدت به‌منظور تولید و عرضه محصولات جدید و به‌روز، مذاکراتی را با شرکای خارجی خود شروع کرده که خوشبختانه توانسته است در این مورد هم توافقاتی را حاصل کند و در آینده‌ای نزدیک و با ایجاد شرایط مناسب، قطعا محصولات جدیدی در گروه سایپا تولید خواهد شد.



منبع