رویای موتور ۱۰۰۰ در ایران‌خودرو به واقعیت پیوست

خطوط تولید در کانون توجه مدیرعامل ایران‌خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در روزهای اخیر همچنین ضمن بازدید از خطوط تولید از شرایط و افزایش تولید ابراز رضایت کرد و گفت: «با برنامه‌های صورت‌گرفته، طی نیمه دوم سال شاهد تحولات و جهش‌های عمده‌ای در حوزه تولید و کیفیت محصولات خواهیم بود.»
وی که طی هفته‌های اخیر به‌طور مرتب از روند تامین قطعات، تولید و حتی بخش‌های خدمات این شرکت، شخصا بازدید و آن را پایش کرده است، در حاشیه بازدید از خط تولید مونتاژ چهار با ارزیابی مثبت از شرایط تولید در این شرکت گفت: «با توجه به‌اهداف و برنامه‌های ایران‌خودرو در سال جاری، روند تولید در سایت مرکزی و سایت‌های استانی درشرایط مطلوبی قرار دارد.» خطیبی با تاکید بر این‌که ارتقای کیفیت توقف‌ناپذیر است، افزود: «موضوع ارتقای کیفیت در تولید بی‌پایان است که باید در این مسیر گام‌های اساسی و صحیحی را برداریم و قدم به قدم رو به‌جلو حرکت کنیم.»
وی با بیان این‌که در سال گذشته ۴۵۱ هزار دستگاه تولید داشتیم، به‌افزایش تولید سال جاری اشاره کرد و گفت: «با همکاری زنجیره‌تامین، ساپکو و قطعه‌سازان روزانه 2 هزار و ۸۰۰ دستگاه تولید و درمجموع ۷۵۰ هزار دستگاه بدون کسری قطعه روانه بازار خواهد شد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با تاکید بر این‌که توقف تولید سمند و ۴۰۵ تاثیری بر کاهش تیراژ تولید نخواهد داشت، افزود: «تنوع محصول در ایران‌خودرو به‌گونه‌ای است که حتی با توقف تولید چند محصول، خللی در روند تولید ایجاد نخواهد شد و محصولاتی مانند تارا، دنا، پژو ۲۰۷، پارس و دیگر محصولات جایگزین آنان خواهد شد.» گفتنی است مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و هیات همراه از خطوط مونتاژ چهار بازدید کردند و از نزدیک درجریان روند تولید قرار گرفتند. در این بازدید قائم‌مقام توسعه و تولید، معاون سیستم جامع تولید و مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل، مدیرعامل را همراهی کردند.



منبع

شکستن سقف تولید موتور ملی؛ زمینه‌ساز راه‌اندازی «ایران‌خودرو پاورترین»
خطیبی قوای محرکه و موتور را یکی از مزیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برشمرد و گفت: «به‌شدت و با سرعت به‌دنبال افزایش میزان تولید هستیم و در این مسیر از تمام ظرفیت‌های داخلی از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان بهره خواهیم گرفت.» وی با بیان این‌که استراتژی اصلی گروه صنعتی ایران‌خودرو فعال‌سازی تمام ظرفیت‌های بالقوه و موجود در راستای افزایش داخلی‌سازی و درآمدزایی در سطح گروه است، تاکید کرد: «شکستن سقف تولید موتور ملی زمینه‌ساز راه‌اندازی ایران‌خودرو پاورترین است که به‌واسطه آن قطب تولید موتور درمنطقه خواهیم شد.» خطیبی تصریح کرد: «آمادگی داریم علاوه‌بر تغذیه خطوط تولید ایران‌خودرو به‌دیگر خودروسازها نیز موتور تحویل دهیم و در همین راستا مذاکرات مختلفی برای تحقق این هدف درحال انجام است.»
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید کمی همراه با کیفیت موتور را زمینه‌ساز صادرات قوای محرکه دانست و گفت: «درصددیم با شناسایی نقاط بهبود و ارائه محصول با کیفیت بازارهای صادراتی آن را نیز توسعه دهیم‌.»

به گزارش «اخبار خودرو»،درشرایطی که افزایش تولید موتور ملی همواره به‌عنوان یک برنامه بلندپروازانه در گروه صنعتی ایران‌خودرو مطرح بوده و در سال گذشته تولید روزانه ۵۰۰ دستگاه در این شرکت به‌عنوان یک دستاورد ارزشمند مطرح شده بود، اما اکنون این خودروساز در هفتم مهر امسال موفق به‌افزایش ظرفیت روزانه تولید موتور ملی به‌تعداد بیش از یک‌هزار دستگاه شده است. این برای نخستین‌بار از زمان طراحی موتور ملی EF7 تاکنون است که شبکه تامین ایران‌خودرو با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از ابتدای امسال و هدایت این شرکت، موفق به‌افزایش ظرفیت تامین و ایجاد زمینه افزایش تولید موتور ملی شده و یک رکورد تاریخی را در صنعت‌خودرو ایران به‌ثبت رسانده است. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو دراین‌باره گفت: «امروز با تلاش همکارانم و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، شاهد تولید هزارمین دستگاه موتور ملی EF7 در یک روز هستیم و این امر می‌تواند یکی از گام‌های مهم در تحقق هدف پروژه ایران‌خودرو پاورترین قلمداد شود.» مهدی خطیبی افزود: «این موفقیت درحالی اتفاق افتاد که کشور درشرایط تحریمی قرار دارد و نه‌تنها کمکی از سوی سایر کشورها به‌ویژه اروپایی‌ها صورت نمی‌گیرد، بلکه برای ما مانع‌تراشی می‌کنند.» وی با بیان این‌که ایران‌خودرو امروز درشرایط بسیار مطلوبی از نظر سطح دانش و فناوری قرار دارد، گفت: «موفقیت در افزایش تیراژ تولید مصداقی از سیاست‌های نظام در گره نخوردن امور صنعتی و اقتصادی کشور به‌برجام است.»