روغن‌ پایه «گروه ۳» دیگر جوابگوی صنعت نیست!

براون هنگام معرفی این محصول جدید، نتایج آزمایش موتور سکوئنس «III» را که از فرمول روغن موتوری به‌نام سین‌نوا (SynNova) با درجه گرانوری 0W-20 و سطح استاندارد ILSAC GF-6 را استفاده کرده بود، ارائه داد.

به باور او 0Wها سریع‌ترین مسیر را طی می‌کنند.

براون همچنین تاکید کرد روغن پایه سنتتیک پایدار می‌تواند ضریب اصطکاک/تلفات گشتاور را به میزان بیشتری از طریق ساختارهای بهینه‌سازی‌شده در تست‌های کشش MTM (ماشین کشش کوچک) نشان ‌دهد.

به‌گفته نووی، این محصول جدید استانداردهای عملکرد و پایداری را در صنعت روانکارها ارتقا می‌دهد.

مدیر اجرایی نووی تاکید کرد:«اصولا کاهش ویسکوزیته و رسیدن آن به میزان صفر درصد با کاهش نسبی ویسکوزیته روغن موتوری که حفاظت موتور را تضمین می‌کند، اتفاق می‌افتد.»

برای رسیدن به این مسیر نووی روغن پایه سنتتیک پایدار جدیدی به‌نام «SSBO» را معرفی کرده که یک روغن‌پایه سنتتیک 100درصد تجدیدپذیر، مشتق‌شده از گیاهان است.»

براون می‌گوید توانایی تنظیم ضریب اصطکاک در روغن پایه می‌تواند بازی را تغییر دهد. انتظار می‌رود حجم کلی مصرف روغن موتور تا سال 2030 ثابت بماند.

بهبود مصرف سوخت از طریق ویژگی‌های اصطکاکی و همچنین بهبود حفاظت از سایش معمولا در حوزه فعالیت شرکت‌های طراحی ادتیو است.

براون می‌گوید این درجه گرانروی روغن‌موتور روبه‌رشدترین در تمام دوران خواهد شد.



منبع

جف براون، رئیس و مدیرعامل شرکت «نووی» (Novvi) در رویداد هفته فیول‌پلاس‌لاب ۲۰۲۲ در مورد پیشرفت‌ فناوری در روغن‌پایه‌ صحبت کرد و افزود این اقدامات می‌تواند «گامی تاریخی در تغییر» سیستم مصرف سوخت ایجاد کند.

براون پیشنهاد کرد فرمول‌سازها تلاش خود را بر تولید روغن‌های موتور «0W-XX» متمرکز کنند زیرا به گفته اوسهم بازار از 14درصد امروز به تقریبا 40درصد تا سال 2030 خواهد رسید.

براون گفت: «روغن پایه استاندارد گروه سه عملکرد موردنیاز برای نسل بعدی روغن‌موتورهای کم مصرف را ندارد.

نووی که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیاست، به عنوان پیشرو در توسعه جایگزین‌های با کارآیی بالا و کاهش سطح کربن برای محصولات نفتی است.