راهنمای جامع خرید لپ تاپ مخصوص بازی

هم امکانات بسیار خوبی دارد و هم قیمت آن معقول به نظر میرسد. برای مثال یکی به دنبال صفحه نمایش بزرگ است و یکی به دنبال پردازنده گرافیکی قوی تر. پردازنده مرکزی کممصرف اما قوی Ryzen 7 مدل 4800H، پردازشگر گرافیکی NVIDIA GeForce GTX GeForce RTX 3050TI و 16 گیگابایت رم مجموعه سختافزار این لپ تاپ را تشکیل میدهند که برای کاربری روزانه، مالتیمدیا و حتی گیمینگ مطلوب هستند. سخت افزارهای استفاده شده در این مدل از قبیل : پردازنده اینتل i7 4720HQ , بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 950 4GB و رم 8 گیگابایت قدرت قابل قبولی در پردازش انواع بازی ها با توجه به سرعت و گرافیک آنها انجام می دهد . یعنی اینکه پردازنده عالی و حداقل رم ۳۲ گیگ وجود پردازنده گرافیکی بالا و طراحی زیبا داشته باشد در ادامه چند تا از بهترین لپ تاپ ها تا ۵۰ میلیون برای شما معرفی میکنیم. مشکی بودن رنگ فلز نیز باعث می شود که اثر انگشت بر روی دستگاه باقی مانده و این نکته نیز از معدود ایرادات طراحی این دستگاه می باشد.

همچنین بریدگی در پایین قاب پشتی قرار دارد که متقارن نیست و زیباتر شدن قاب دستگاه کمک شایانی کرده است قسمت زیرین لپ تاپ نیز از جنس پلاستیک بسیار با کیفیت ساخته شده و چون خروجی های فن های دستگاه در بغل و پشت قاب آن طراحی شده زمانی که لپ تاپ را بر روی پای خود می گذارید گرمای دستگاه در بالای این قاب حس می شود. وزن دستگاه ۲.۳کیلوگرم می باشد که برای یک لپ تاپ گیمینگ بالا رده چندان زیاد نیست و نسبت به نسل قبلی کاهش ۱۰۰ گرمی داشته است. یکی از نیازهای هر گیمر داشتن گرافیک بالا برای اجرای انواع بازی های گرافیکی است که ایسوس مدل TUF FX505DT با پردازنده گرافیکی NVIDIA با ظرفیت ۴ گیگابات تا حد زیادی نیاز گیمرها برطرف کرده است. این CPU مقرونبهصرفه از پس نیازهای روزمره شما برآمده و تا اندازهای قادر است کاربرد گیمینگ نیز داشته باشد. ما به شما پیشنهاد می کنیم لپ تاپ استوک Asus TUF FX504GD که جزء لب تاپ های اقتصادی بشمار می آید را بخرید لپ تاپ استوک Asus TUF FX504GD با ۸ گیگابات رم و پردازنده پردازنده i5 می تواند بیشتر نیازهای گرافیکی را رفع کند. حافظه هم مانند رم قابل ارتقا است و لزومی ندارد هنگام خرید خیلی روی آن تمرکز کنید، چرا که بعدا هم میتوانید یک حافظه سریعتر و با ظرفیت بالاتر خریداری و نصب کنید.

اگر شما گمیر هستید و دوست دارید استریمر خوب شوید شرط مهم چگونه استریمر شویم این اسا که شما باید بهترین سیستم گیمینگ را در اختیار داشته باشید تا بتواند اکثر بازیها رو بازی کنید. ضمنا اگر برای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه یا مشخصاتی خاص، نیاز به کمک دارید اون رو در بخش نظرات بنویسید تا در اسرع وقت بهترین راهنمایی رو در اختیار شما بذاریم و چند گزینه ی خوب رو به شما پیشنهاد بدیم. شرکت ها و کمپانی های بزرگ فعال در صنعت دیجبتال با طراحی و تولید لپ تاپ گیمینگ Gaming laptop حرفه ای با قابلیت های فوق العاده اقدام به معرفی و تولید بهترین لپ تاپ گیمینگ 2018 کردند. اگر دوست دارید کارهای گرافیکی مثل ساخت موشن گرافیک های جذاب، ویدئو های با کیفیت یا هر طراحی که دوست دارید انجام بدید. با سخت افزار قدرتمندی مثل Core i7 11800H و کارت گرافیک NVIDIA GEFORCE 3050TI شما میتوانید به راحتی و با بهترین شکل ممکن ویدئو های خودتان را ویرایش کنید.

هنگام خرید لپ تاپهای استوک، از فروشنده درخواست گارانتی کنید تا در صورت مواجه شدن با ایرادات ناخواسته، پشتیبانی لازم را دریافت کنید. به علاوه، اغلب کارتهای گرافیک بهطور پیشفرض با حافظه نسبتا بالا ارائه میشوند. حافظه هاردیسک 1 ترابایی 5400RPM قابلیت تعداد زیادی بازی را با حجم بالا را بدون هیچ دغدغه ای در اختیار شما می گذارد. نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالای ۱۲۰ هرتز و حافظههای SSD و Ram با گنجایش بالا. برای صفحه نمایش ۴K یا ۵K، تمامی کارت های گرافیک در حال حاضر حداقل از استانداردهای DisplayPort 1.4 و HDMI 2.0 پشتیبانی می کند که پهنای باند مورد نیاز برای نرخ تازه سازی ۶۰hZ را ارائه می دهند. علاوه بر این نرخ رفرش این صفحه نمایش نیز 144Hz است. AMD – Intel بر اساس تحقیقات انجام شده پردازنده AMD قدرت کمتری نسبت به پردازنده اینتل دارد. این لپ تاپ از یک پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i7 استفاده میکند که دارای 8 هسته پردازشی واقعی است.

قرار گرفتن لوگو ROG ایسوس در سمت راست به قاب پشتی دستگاه زیبایی دو چندان داده است. یکی ز مزیت های خوب لپ تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad L340 – A وجود هر دو پردازنده ای ام دی و اینتل است که هر مدل که مند نظر شما باشد می توانید لب تاپ گیمینگ خود را با ام مدل سی پی یو تهیه کنید، همچنین صفحه نمایش آن دارای قابلیت تعویض است پس جای نگرانی برای تهیه قطعه آن نداشته باشید. هرچند این تفاوت واضح نیست برای مثال شاید دیده باشید که دو لپ تاپ با این دو برند تولید شدهاند که هر دو از کانفیگ مشابهی برخوردارند اما قیمت متفاوتی دارند این مسئله هیچ ربطی به کیفیت لپ تاپ فوق ندارد بلکه برند ایسوس به دلیل محبوبیتی که در ایران دارد قیمت بالاتری هم دارد اما لپ تاپ های گیمینگ لنوو از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردارند و این مسئله موجب شده تا مصرف کننگان خاص خودش را جذب کند.

از دیگر ویژگیهای این لپ تاپ VivoBook R565E-G ایسوس هم میتوان به پورت USB-C، حسگر اثر انگشت و وبکم اشاره کرد. از ویژگیهای جالب این مدل نوار RGB است که مانند مدلهای قبلی درست زیر کیبورد قرار دارد و به همراه نورپردازی RGB خود کیبورد، میتواند زیبایی لپتاپ را دوچندان کند. حافظه کش پردازنده به ۱۲ مگابایت رسیده است و میتواند نگهداری اطلاعات مهم برای دسترسی سریعتر را بهتر انجام دهد. لپ تاپهایی که در بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون قرار میگیرند، لپ تاپهای متوسط روبهبالا هستند و برای افرادی که قصد انجام کارهای نیمه سنگین با لپ تاپ را دارند مانند طراحها و تدوینگران ویدیویی، مناسب است. شرکت لنوو مدلها و سریها متعددی را به بازار عرضه میکند، هر سری از لنووها از بازه قیمتی و ویژگیها خاصی برخوردارند و برای کاربران خاص طراحی و تولید میشوند. به لطف استفاده از فلز در قاب پشتی و طراحی بهینه در بخش بدنه ضخامت دستگاه ۲۵.۸mm می باشد که در کنار وزن مناسب، برای حمل و نقل و جا به جایی های روزمره گزینه متوسطی به شمار می رود و باتوجه به سخت افزار قوی و گیمینگ بودن دستگاه کاملا توجیه پذیر است.قاب پشتی لپ تاپ از جنس فلز برس خورده باکیفیت بالا می باشد که علاوه بر استحکام بسیار مناسب ، به سبک شدن وزن لپ تاپ نیز کمک شایانی کرده است.

به دلیل استفاده از جنس فلز در قاب پشتی زمانی که دستگاه به شارژر متصل می باشد اندکی حس الکتریسیته ساکن در این بخش احساس می شود که قابل اغماض است. این لپ تاپ در حقیقت تکامل یافته و نسل بعدی شاسی G531 ایسوس محسوب می شود که در سال ۲۰۲۰ رونمایی گردیده و با سخت افزار حرفه ای و طراحی بروز رقیبی جدی برای دیگر لپ تاپ های گیمینگ بازار محسوب می گردد.ایسوس در طراحی این دستگاه از جنس بدنه مشابه نسل قبلی بهره برده و با استفاده از صفحه کلید مکانیکی با نور پس زمینه Aura (هفت رنگ) حس لپ تاپ های گیمینگ بالا رده این کمپانی را به مشتریان منتقل می کند.

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ، بیشتر گیمرهای حرفهای بهدنبال یک لب تاپ گیمینگ حرفهای هستند. در زمان خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو باید نکات مهمی را در نظر بگیریم که در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو با بررسی و مشخص کردن برخی از نکات میپردازیم. با این حال اکثر بازیها بیشتر به یک گرافیک قدرتمند نیاز دارند و به همین خاطر اگر کارت گرافیک خوبی داشته باشید، یک پردازنده Core i5 نیز برایتان کافی است. در حال حاضر، با قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان میتوانید مدلی از سری پاویلیون گیمینگ 16 را با کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti تهیه نمایید. استفاده از پردازنده (CPU) قدرتمند در این مدل لپ تاپ ها سرعت بوت شدن سیستم را میانگین به 30 ثانیه رسانده است که در مقایسه با سایر هم نسل های خود تایم قابل قبولی می باشد. به گونهای که نسل جدید لپ تاپهای گیمینگ خود را GPU (کارت گرافیک) و CPU (پردازنده مرکزی) قدرتمندری تجهیز کرده است. محصولات لنوو به صورت دائم بروزرسانی میشوند و محصولات خود را به قابلیتهای جدیدی تجهیز میکند. چون در این حالت نیرویی که برای فشار دادن به آن وارد میکنیم معمولاً بین ۶۵ تا ۷۰ گرم بوده و بهینهترین حالت ممکن است.

گوشتان را بر روی لپتاپ قرار دهید اگر هنگام بوت شدن بوقهایی را شنیدید، این بوقها میتواند علایم خرابی باشند یا اگر بعد از بوت شدن صداهای بلندی مثل سوت کشیدن شنیدید باید قید آن لپتاپ را بزنید. این محصول جذاب شرکت دل از جمله لپتاپهای مخصوص بازی به حساب میآید که ظاهر زیبایی دارد و از این نظر میتواند برای خیلیها مناسب باشند. از جمله مهمترین مواردی که میتواند وجه تمایز لپ تاپهای گیمینگ باشد پردازنده یا قدرت تراشه آن است، سیستمهای گیمینگ باید دارای پردازندههای قوی باشند، شما در این صورت میتوانید از بین برندهای اینتل و ای ام دی یکی را انتخاب کنید و از سوی دیگر تعداد هسته، فرکانس پردازنده، میزان حافظخ پنهان و سری تراشه را در نظر گرفته و در نهایت با توجه به نیاز و کاربری خود انتخاب کنید. برای اجرای بازیهای سنگین به لپ تاپی با GPU قوی احتیاج دارید. شما میتوانید با بررسی مدلهای مختلفی که در اینجا معرفی کردیم، بهترین مدلها را انتخاب کرده و از میان آنّها، طبق نیازتان گزینه نهایی را خریداری کنید. پیش از اقدام برای خرید، توصیه می کنیم مطلب ده نکته مهم برای خرید لپ تاپ را مطالعه کنید.

شایان ذکر است که شاید برخی از لپ تاپ ها در این لیست وجود نداشته باشند که دلیل بر بد بودن انها نیست و به دلیل تنوع زیاد لپ تاپ ها ممکن است در لیست قرار نگیرند. سیستم عامل مک منحصرا مربوط به محصولات شرکت اپل است و با وجود ویژگی های خوبی که دارد، برای گیمر ها گزینه خوبی نیست. البته با توجه به بازار امروز، لپ تاپهای گیمینگ اکثرا دارای قیمتهای بسیار بالایی هستند، اما برخی از برندها لپ تاپهایی با قیمت کمی مناسبتر را هم وارد بازار کردهاند که برخی از آنها در ادامه توسط ماهان شبکه ایرانیان معرفی خواهند شد. تا به امروز، آخرین نسل رمهای مورد استفاده به DDR4 ختم میشود. برند دل در عرصه ساخت لپتاپ، یک برند قابل اعتماد و سرآمد محسوب میشود. مدل G512LV از سری لپ تاپ های REPUBLIC OF GAMERS شرکت ایسوس می باشد و در دسته بندی گیمینگ جزء لپ تاپ های بالا رده این شرکت محسوب می گردد. از جمله لپ تاپهای با سخت افزار قوی و وزن ایده آل است که برای امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصا بازی مناسب است. راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ لنوو: لپ تاپ Legion 5 Pro 16ACH6H یکی از لپ تاپهای GAMING بالا رده شرکت لنوو محسوب میشود، امروزه به یکی از قوی ترین لپ تاپ سری Legion لنوو شناخته میشود که در سال 2021 به بازار معرفی شد.