دریچه بازدید چیست؟ کاربرد و طرز کار دریچه بازدید چگونه است؟

دریچه بازدید چیست؟ کاربرد و طرز کار دریچه بازدید چگونه است؟

برای این مورد لازم است تا ابتدا بررسی نمایید که آیا محفظه شما شکل درستی دارد؟ به عبارت دیگر گوشه ها و زوایای آن به درستی برش داده شده است؟ برای این مورد اغلب افراد از گونیا استفاده می نماید تا صحت برش را بررسی نمایند. توجه نمایید که این مورد بسیار مهم می باشد زیرا اگر حفره شما دارای زوایای ناهمگون باشد،برای نصب نمودن دریچه به مشکل برخورد خواهید نمود. مورد دیگری که برای اندازه زدن سایز دریچه باید در نظر داشته باشید این موضوع است که در حفره علاوه بر دریچه می بایست، فضای بادخور را نیز در نظر داشته باشید.

نکته مهم در زمان طراحی و ساخت دریچه بازدید فن کویل ساده وزنه ای این است که حتماً باید فاصله بین درب دریچه بازدید با دستگاه فن کویل چک گردد. زیرا در صورت کم بودنِ این فاصله امکان عدم بهره برداری از این دریچه بازدید در آن محل موجو است. این موضوع باید حتما در زمان سایزینگ قاب زیرکار دریچه بازدید مورد توجه قرار گیرد. با اتمام ساخت فریم و درب دریچه بازدید فن کویل ساده وزنه‌ای، برای زیبایی ساختار دریچه بازدید و محافظت بدنه دریچه بازدید در برابر خراشیدگی و آسیب هایی از این دست باید سطوح داخلی و بیرونی دریچه‌ی بازدید با استفاده از رنگ کوره‌ای پودری استاتیک پوشش داده گردد. وجود کدرنگ های مختلف و زیبا باعث تناسب حداکثریِ نمای دریچه بازدید با نمای محیط می‌شود.

در مرحله نخست باید فریم دریچه بازدید فن کویل ساخته شود.فریم دریچه بازدید فن کویل از پروفیل آلومینیوم تولید میشود.پس از برش طول و عرض پروفیل آلومینیوم اقدام به گوش زنی اضلاع میکنیم تا اضلاع به صورت قائمه در بیاید. برای این کار از کرنر های مخصوص فلزی در اضلاع مجاور استفاده می کنیم تا ساختار فریم دریچه بازدید فن کویل به شکل چهار ضلعی در بیاید. این دریچه ها را می توان در پیکربندی های مختلفی طراحی و تولید کرد که از جمله آنها می توان به چفت (کابینت) زیمنس قفل دار و آلومینیوم با رنگ کوره ای اشاره کرد.

همانطور که گفته شد گل یا پلّه‌ی این دریچه ها هم می‌تواند در حاشیه‌ی دربِ دریچه تعبیه شود و هم در قسمت های داخلیِ دربِ دریچه، که بنا به طراحیِ داخلی و به تناسبِ محلِ نصب و همچنین بنا به سلیقه‌ی طراح یا کارفرما این شیارها بر روی بدنه‌ی دریچه بازدید فنکویل طراحی و اجرا می‌شود. دربِ دریچه بازدید فنکویل گل سقفی نیز به دوصورتِ وزنه ای و لولایی تولید و عرضه می گردد.سطحِ بدنه‌ی دریچه بازدید فنکویل به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع قابلِ پوشش است. دریچه بازدید فنکویل را می‌توان هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ از داخل(به صورت مخفی) در محل مورد نظر نصب کرد. در فضاهایی که دریچه های دمشِ هوا به صورت اسلوت طراحی و اجرا شده، برای هماهنگی بیشتر جهتِ تناسبِ نمایِ دریچه بازدید فنکویل و نمای دریچه های دمشِ هوا، از دریچه بازدید فنکویل خطی با طرح اسلوت استفاده می‌گردد، که این دریچه بازدید فنکویل ،به وسیلهه‌ی ورودیهای دریچه اسلوت که بر روی ان نصب شده وظیفه‌ی مکشِ هوا را به درونِ محفظه‌ی فنکویل به عهده می گیرد. دریچه بازدید فنکویل خطی با طرح اسلوت را می‌توان به دوصورتِ وزنه ای و لولایی طراحی و تولید کرد. سطحِ بدنه دریچه بازدید فنکویل خطی با طرح اسلوت به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع پوشش داده میشود.

ویژگیهای عمومی دریچه بازدید تأسیسات

مهم ترین عامل در قیمت گذاری دریچه بازدید جنس میباشد وابعاد و رنگ به کار رفته و نوع درب دریچه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت میباشند. مدل های زیادی از دریچه زیر فن کویل در بازار وجود دارد اما معرفترین آنها شامل شیاردار، مشبک ، خطی ، طرح سقفی ، تاسیسات میباشند. این دریچه ها خصوصیات ویژه و منحصر به فردی دارند که همین ویژگی ها موجب شده است تا امروزه بسیار پرفروش و پرکاربرد باشند. اطلاع از ویژگی ها و خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل به شما در انتخاب دریچه مناسب و استفاده درست از آن کمک می کند. در این بخش به مهم ترین خصوصیات دریچه بازدید زیر فن کویل می پردازیم. جنس این دریچه ها به صورت کنافی، آلومینیومی، آهنی و استیل قابل تولید می باشد و بسته به محل نصب جنس آن معین می گردد.

مرحله ی بعد ، نوبت ساخت درب دریچه بازدید فرا می رسد که باید یک تا دو میل کوچکتر از فریم ساخته شود تا به راحتی در داخل کادر فریم ، باز و بسته گردد . در بسیاری از موارد زیبایی، رنگ، هارمونی با سبک دکوراسیون داخلی ساختمان و متریال استفاده شده در ساخت دریچه بازدید حائز اهمیت خواهد بود. همچنین تجهیزات هواساز، خنک‌کننده و افزایش دما نیازمند تامین هوا بازگشت به میزان مشخص طبق مدل دستگاه اصلی بوده و این نیاز باید از دریچه هوا دسترسی تامین شود. جهت مشاوره خرید، کسب اطلاعات لازم در خصوص قیمت و تهیه دریچه بازدید در انواع مختلف می‌توانید با شماره ….

فنکویل را می توان هم بصورت پیچ از رو و هم بصورت پیچ از داخل(بصورتِ مخفی) در محل مورد نظر نصب نمود. فنکویل شیاردار را هم می توان بصورتِ پیچ از رو، و هم بصورت پیچ از داخل(بصورت مخفی) در محل مورد نظر نصب نمود. فن کویل را می توان هم بصورت پیچ از رو، و هم بصورتِ پیچ از داخل(بصورت مخفی) در محل موردنظر نصب نمود. دریچه بازدید پلی اتیلن برای قطغ کردن مسیر آب در انتهای لوله بکار میرود .

در محل قرار‌گیری و اتصال دریچه به مسیر لوله یک سری اورینگ استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که اورینگ‌ ها کیفیت مناسبی نداشته باشند و یا به درستی فرآیند آب‌بندی آن‌ها انجام نشده باشد، هنگام عبور آب و سایر سیالات از درون لوله به بیرون نشت می‌کند. نکته دوم اینکه از درون فاضلاب و سایر خط لوله‌ها سیالات با فشار معمولی از درون لوله‌ها عبور می‌کنند. لازم به ذکر است جهت تست نشت لوله‌ها می‌توان آب با فشار خیلی زیاد از درون آن‌ها عبور داد و در صورت بروز هرگونه نشتی، آن را برطرف ساخت. اکنون که با مفهوم دریچه بازدید آشنا شدید، خوب است بدانید که از این دریچه علاوه بر لوله کشی و اتصالات ساختمانی در صنایع نفت، گاز، دریچه بازدید مخابرات و … نیز استفاده می‌شود.

در زمان خرید دریچه باید توجه کنید که درب‌های آنان به‌خوبی باز و بسته شده و ابعاد آن مطابق با حفره مدنظر شما باشد. هراندازه دریچه بازدید باکیفیت‌تر باشد، ایمنی ساختمان نیز بیشتر خواهد بود. این دریچه در محل‌های لازم، باعث می‌شود علاوه بر پوشش‌دهی مناسب شیرآلات و سیستم‌های تأسیساتی، دسترسی به این تأسیسات نیز آسان باشد. پس در هر سیستم آب و فاضلاب باید به تعداد کافی دریچه بازدید در سه­راهی­ها یا زانوها و یا سیفون­های فاضلاب که در مسیر دیوارها عبور کرده، تعبیه شود.

انواع دریچه های بازدید

برای تناسبِ بینِ دریچه بازدید فنکویل خطی ۳۰ درجه و دریچه دمشِ هوای دهانه فنکویل بهتر این است برای دریچه‌ی دمش نیز، از دریچه خطی ۳۰درجه استفاده کرد.سطح بدنه دریچه دسترسی فنکویل خطی ۳۰ درجه نیز به وسیله رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع قابل پوشش است. دریچه بازدید فنکویل خطی ۳۰ درجه را نیز می‌توان هم به صورت پیچ از رو، و هم به صورت پیچ از داخل(به صورت مخفی) در محل مورد نظر نصب کرد. ساخت دریچه بازدید چوبی ابتدا با برشِ چهارچوبه‌ی فریمِ دریچه بازدید توسط دستگاه سی ان سی بر اساس برنامه ای که به دستگاه داده شده، شروع می گردد.همزمان با برشِ فریم دریچه بازدید، بر لبه های بیرونی و داخلیِ فریم در اصطلاح ابزارکاری نیز انجام می‌گیرد. در مرحله بعد قسمتِ فرورونده‌ی پشت فریم در حفره ای که قرار است دریچه بازدید در آن جانمایی گردد،طراحی و به قسمت پشتیِ فریمِ دریچه بازدید تعبیه می گردد. بر اساس ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه بازدید ،درب دریچه بازدید نیز بریده شده و یراق و لولاهای مربوطه هم روی درب و هم روی دیواره‌ی دریچه بازدید تعبیه و جانمایی می‌شود.

  • در این راستا براساس استاندارد‌های متناسب با الگوی کلی دریچه بازدید قطعات و اتصالات استاندارد طراحی و تولید شده است.
  • بدین صورت که این قبیل دریچه‌ها در جا‌های مختلفی از سیستم فاضلاب نصب می‌شوند.
  • این مرحله را قبل از عملیات رنگ آمیزی انجام می هیم تا هیچ گونه خراش و آسیب دیدگی ایجاد نشود .
  • دریچه دسترسی فنکویل مشبک نیز جهت دستگاههایی کاربرد دارد که مکشِ آنها از زیرِ فنکویل تأمین می‌گردد و مکانیسم آن نیز منافذ مشبکِ دریچه مشبکی است که در بدنه درب دریچه دسترسی فنکویل نصب می‌گردد قابلِ توجیه است.