دریچه بازدید داکت اسپلیت قیمت دریچه بازدید 29 شهریور 1401 ایران مکانیک

پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جای قفل زیمنسی را به تعداد لازم جاسازی نماییم تا قفل های زیمنسی به راحتی در سوراخ ها جانمایی گردند. این قفل ها با عملکردِ خود باعث باز و بسته شدنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌شوند. پس از این کار دریچه مشبک نیز بر روی درب دریچه داکت اسپلیت جانمایی و نوبت به الصاق درب بر روی فریم دریچه داکت اسپلیت می رسد.طریقه اتصال درب دریچه داکت اسپلیت به فریم نیز بوسیله ی لولای فلزی صورت می گیرد.در واقع لولا از یک سو به قسمت طولیِ داخلِ فریمِ دریچه داکت اسپلیت متصل و از سوی دیگر به یکی از ابعاد طولیِ درب دریچه داکت اسپلیت متصل شده و باعث تکمیلِ ساختارِ کاملِ دریچه داکت اسپلیت می گردد.

عملیات اتصال این دریچه طوری انجام می‌گیرد که زایده خاصی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت حس نشود.. لبه های ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از طرفین به میزان ۱.۵ تا ۲ سانت به صورت ۹۰ درجه خم می‌خورد که عوارضی چون تاب خوردگی یا دفرمگی بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایان نشود. با اتصال دریچه هوای خطی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و خم کاریِ لبه های درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی، این قطعه نیز همچون فریم آماده عملیات رنگ می‌شود. رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و درونیِ درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت با استفاده از رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک صورت می‌گیرد. برای تناسب حداکثری با محیطداز انواع کد رنگ زیبا برای رنگ آمیزیِ سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان بهره برد. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌گردد.

این پره های Z شکل بصورت موازی در یک وجه یا دو وجه طول درب تعبیه می شود و امکان انتقال هوا به داخل و بیرون دستگاه هواساز را ایجاد می کند. از نظر متریال ساخت می توان دریچه بازدید داکت اسپلیت را از سه جنس آلومینیوم، چوب (ام دی اف) و پی وی سی تولید کرد. هریک از این مدل ها دارای تنوع هستند که به تناسب نوع و توان دستگاه طراحی و ساخته می شود. اما گاهی اوقات طراح یا آرشیتکت برای تناسب بیشتر و ایجاد هارمونی در محیط از رنگ های فانتزی پیشنهاد می‌نماید که بنا به سفارش مشتری این موضوع به صورت کارهای سفارشی پیگیری و انجام می‌گیرد. نوع رنگی که برای پوشش سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار استفاده می‌شود از نوع الکتروستاتیک است که پس از اجرا بر روی سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت در کوره رنگ کاملاً پخته می‌شود و به صورت آماده از کوره برای بسته بندی و ارسال به پروژه،خارج می‌شود. کد رنگ های متنوع و شیک که بر روی سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می‌شود می‌تواند در ایجاد محیطی فانتزی،موثر باشد.

پس از ساخت و ایجاد چهارچوبه‌ی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید به تبعیت از ابعادِ داخلیِ فریم، نسبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی وزنه‌ای اقدام شود. ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با برش ابعاد حاصل از ابعاد داخلیِ فریم است. وقتی ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت برش داده شد بر روی لبه های کناریِ ورق یک خمِ یک سانتی ایجاد مینماییم تا هم درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استحکام بیشتری بیابد و هم از تاب خوردگی یا دِفرمه شدنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جلوگیری بشود.. با توجه به مدلِ خطیِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ایجادِ اولیه‌ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر اساس جایی که قرار می‌باشد دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی آن نصب گردد، یک حفره ایجا نماییم تا این دریچه خطی به راحتی در داخل ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت جانمایی گردد.

این لولا از یک سو به طول درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و از سوی دیگر به‌ یکی از دیواره های طولیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت مرتبط گشته و با اتصالِ بدنه دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت به فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت قسمتِ عمده ای از مراحل ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آهنی ساده لولایی به انجام می‌رسد. پس از طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد سوراخ های محل تعبیه‌ی قفل های زیمنسی می‌رسد. برای مستحکم تر شدن و مقاوم شدنِ ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در هر یک از طول های درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک لبه‌ی یک ونیم سانتی ایجاد می‌گردد تا درب در اثرِ جابجایی و برداشتن و گذاشتن در محل خود، دفرمه و یا اثر پذیر نگردد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط

دریچه بازدید داکت اسپلیت قیمت دریچه بازدید 29 شهریور 1401 ایران مکانیک

پس از مشخص شدنِ ابعادِ تودرتویِ فابِ زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت، به میزان نیم سانت از هر طرف جهت بادخورِ کار در نظر می‌گیریم تا فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ساخت به راحتی در درون قابِ زیرکار امکانِ جانمایی و نصب داشته دریچه داکت اسپلیت باشد. یکی از شیک ترین و دکوراتیوترین مدل از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت مدل شیاردار گل سقفی می باشد.در این مدل بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، شیاری در اطراف محیط درب یا در داخل ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باعث هوارسانی به دستگاه داکت اسپلیت می شود.این شیار محیطی را در اصطلاح، گلِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می نامند.درصورتیکه این شیار محیطی واحد باشد دریچه بازدید داکت اسپلیت را تک گل و اگر شیار بصورت دوبل در کنار هم بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت حک شده باشد دریچه را دوگل می نامند. پس از آماده شدنِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به تدارکِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می کنیم. جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آلومینیومی عموما با ضخامت یک میل می باشد.در این مدل از دریچه بازدید داکت اسپلیت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بصورت کاملا صاف،بدون شیار و منافذ هوا طراحی و ساخته می شود. زمانی از دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی استفاده می گردد که نیاز باشد هوای برگشت از محیط زیر فن کویل تامین شود.

  • فروش انواع سیستم های تهویه مطبوع ویسمن( چیلر مینی چیلر داکت اسپلیت هایسنس VRFو GHP) برای …
  • در ادامه این مطلب ضمن معرفی شرکت ساخت دریچه بازدید چوبی با طراحی متفاوت به بیان موارد استفاده و قابلیت آن اشاره کرد.
  • کارکرد ساده‌ای دارد ، هزینه خرید آن نسبت به چیلر و مینی چیلر کمتر است ، طول عمر مناسبی دارد ، برای هر واحد مسکونی به صورت مستقل قابل نصب می باشد و هزینه های برق آن به صورت مستقل محاسبه می گردد که از چیلر که به عنوان یک سیستم مرکزی می باشد و به صورت اشتراکی از آن استفاده می شود از این منظر بسیار مناسبتر است.
  • در کلیه مکانهایی که باید دریچه ای جهت بازدید و دسترسی به تاسیسات و شیرآلات موجود باشد .محل نصب روی دیوار ، …
در زمان برشِ ابعاد فریم باید از هربُعد از اضلاع به میزان نیم سانت جهت بادخور کم نماییم تا دریچه بازدید داکت اسپلیت پس از ساخته شدن به راحتی در جای خود جانمایی شود. پس از ساخت و تدارک فریم دریچه داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی می رسد.به همین منظور و جهت ساخت درب دریچه داکت اسپلیت ابعاد داخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت را ملاک کار قرار می دهیم.جنس درب دریچه داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز از ورق آلومینیومی بوده و عموماً برای ابعاد متوسط و پایین از ورق یک میال برای ساخت درب این دریچه داکت اسپلیت بهره گرفته می شود. جنس درب دریچه داکت اسپلیت از ورق آلومینیومی عموما با ضخامت یک میل می باشد.در این مدل از دریچه داکت اسپلیت درب دریچه داکت اسپلیت بصورت کاملا صاف،بدون شیار و منافذ هوا طراحی و ساخته می شود.برای ابعاد متوسط به پایین از ورق یک میل برای ساخت درب دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود.اما در ابعاد بزرگ الزاما باید از ورق های ضخیم تر برای درب دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود. جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آلومینیوم با حداقل ضخامت یک میلیمتر می‌باشد. برعکس حالت وزنه‌ای که با بلند و جداکردنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت امکان بازدید، تعمیر و چکاپِ دستگاه داکت اسپلیت حاصل می‌گردد در اینجا درب به‌ یکی از اضلاع فریم با یک لولا متصل گشته و به صورت لولایی عمل می‌نماید. پس برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به سه رکنِ فریم،دربِ مشبک و لولا نیاز است.مراحل تولید این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با سایزینگِ ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت شروع می‌گردد.پس از سایزینگِ ابعاد و محاسبه و لحاظِ بادخور بر روی ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به برش این اضلاع اقدام می نماییم.

اما در ابعاد بزرگ الزاماً باید از ورق های ضخیم تر برای درب دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده گردد. پس از تعبیه ی شبکه لانه زنبوری بر روی درب دریچه داکت اسپلیت ،بر روی کناره های ورقِ درب دریچه داکت اسپلیت یک لبه یک سانتی ایجاد می شود تا باعث استحکام و فُرم گیریِ کاملِ درب دریچه داکت اسپلیت گردد. با تکمیل مراحل ساخت دریچه داکت اسپلیت مشبک وزنه ای نوبت به مرحله ی رنگ کاری می رسد. در واقع با احتساب دومیل بادخور از طرفین و نیز احتساب ضخامت لولا در یکی از اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، نسبت به برش ورق درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدام می‌شود. در ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت باید دورتا دورِ محیط درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان ۱.۵ سانت به داخل لبه خورد تا از تاب خوردگی یا دفرمه شدنِ ساختار درب دریچه ‌یازدید فن کویل جلوگیری گردد. نکته مهم در ساخت درب این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت این است که روی این درب، شیار یا منفذی برای عبور هوا به سمت دستگاه فن کویل لازم نمی‌باشد و در این دستگاهها هوای برگشت دستگاه توسط کانال مجزای برگشت هوا تامین می‌شود.

دریچه داکت اسپلیت چیست؟

زیبایی و دکوراتیو بودنِ دریچه طرح اسلوت بر روی دریچه بازدید داکت اسپلیت اسلوت از جمله مزایای اصلیِ این نوع دریچه بازدید می‌باشد. فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت به دو صورتِ ۳ و ۵ سانتی قابلِ ساخت است. با توجه به نیاز به کاربردِ محصولاتی از جنس پلیمری در محیط های مختلف برای جلوگیری از امکان اکسیدشدنِ فلزات و یا طبله کردنِ چوب در برابر رطوبتِ موجود در محیط، کاربردِ مَتریالی همچون پی وی سی از اهمیت شایانی برخوردار می‌باشد. در واقع دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی در محیط های مرطوب و شرجی مورد استقبالِ کارفرمایان و مهندسین قرار گرفته. مدل های مختلفی نیز برای ساختِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت بنا به نیاز دستگاه توصیه می‌شود که در ابعاد مختلف قابل تولید و عرضه است. دریچه بازدید داکت اسپلیت پی وی سی بنا به ماهیتی که به لحاظ جنس دارد نیازی به پوشش رنگ نداشته و ساختارِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت به خودی خود قابل کاربرد است.