درگیری سازمان محیط‌ زیست و وزارت صمت بر سر پول اسقاط خودرو

علی سلاجقه افزود: «رئیس‌جمهور معاونت حقوقی وزارت صمت و سازمان حفاظت محیط‌زیست را مکلف کرد که با همفکری لایحه مدنظر دولت را اصلاح کنند. این اتفاق افتاد و قرار شد برای ساماندهی اسقاط خودرو یک تا یک‌ونیم‌درصد قیمت تمام‌شده خودرو نو به صندوق محیط‌زیست کشور واریز شود. این موضوع پس از مطرح شدن در دستور کار کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و مجلس سپس در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفت و وارد وزارت صمت شد.»

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، درباره تجدیدنظر در لایحه اسقاط خودرو در مجلس گفت: «در قانون هوای پاک وضعیت مناسبی نسبت به این موضوع داشتیم. مجلس شورای اسلامی در خردادماه بحث ساماندهی صنعت خودرو را مطرح کرد که در آن مشکلات و بحث‌هایی برای صنعت و تولید صنعت خودرو اتفاق افتاد. در اینجا چون بحث تولید بود، دولت اصلاحیه‌ای زد و برای قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس شورای اسلامی لایحه فرستاد.»

سلاجقه در پایان گفت: متاسفانه وزارت صمت قصد قرار دادن اعتبار را در مجموعه صندوق صنایع داشت که ما این را نمی‌پذیریم و فکر می‌کنم همان روال قبلی اسقاط خودر و رعایت قانون هوای پاک بسیار مناسب‌تر باشد. امکان دارد دولت در موضوع تولید خودرو دچار مشکل شود و ما حتما باید مشارکت داشته باشیم.



منبع