دانستنی های جالب و خواندنی و لو دادن اطلاعات عمومی و علمی که نمی دانید!

یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند. ۵۰% جمعیت جهان هیچگاه در طول حیات خود از تلفن استفاده نکرده اند. خانه های آمریکایی، که دومین خانه های بزرگ جهان هستند، به طور متوسط ​​حدود ۱۷۶ متر مربع وسعت دارند. بیشتر خریداران خانه از محدوده قیمت خانه ها باخبرند، در حقیقت آنها به در وبسایت های تخصصی ملکی سراغ خانه هایی می روند که قدرت و توانایی خرید آن را دارند.

۱. گران ترین خانه جهان؟ کاخ باکینگهام

گوجه فرنگی میوه ای است که در اواسط قرن شانزدهم به اروپا آمد. برای مدت زمان طولانی، گوجه فرنگی به عنوان یک میوه ی سمی شناخته می شد. باغبان اروپایی گوجه فرنگی را به عنوان یک گیاه تزئینی برای لباس ها، کلاه و دسته گل خانم ها استفاده می کردند. پرنده فلامینگو قادر است با سرعتی حدود ۵۵ کیلومتر در ساعت پرواز کند. این پرنده در یک شب حدود ۶۰۰ کیلومتر مسافت را طی می کند.

در بیش از 70 کشور جهان روابط همجنسگرایان ممنوع اعلام شده و در نه کشور دیگر نیز برای این کار مجازات مرگ را در نظر گرفته اند. اطلاعاتی که سوپرمارکت های انگلیسی درباره مشتری های خود جمع آوری می کنند، بیشتر از اطلاعاتی است که حکومت این کشور درباره شهروندانش دارد. یک سوم کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند. در روسیه سالانه بیش از 12 هزار زن در نتیجه خشونت های خانوادگی جان خود را از دست می دهند.

دانستنی های جالب و خواندنی و لو دادن اطلاعات عمومی و علمی که نمی دانید!

مجله دلتا یک مجله سبک زندگی می باشد و روزانه مطالب جدیدی در موضوعات سلامتی، آشپزی، دکوراسیون، گردشگری، مد و زیبایی، نکات حقوقی و دانستنی ها در آن منتشر می‌گردد. همچنین در بخش ویدیو سعی کرده ایم تا با انتخاب ویدیوهای جذاب اوقات مفرحی را برای مخاطبان فراهم آوریم. حال برای رسیدن به بخشی از این نیت تعدادی از اطلاعات روز دنیا را بریتان گرد آورده ایم که باهم خواهیم دید. بلندترین مردان جهان در هلند زندگی می کنند، متوسط قد آن ها ۱۸۳ سانتیمتر است، بلندترین زنان جهان در کشور لتونی هستند، متوسط قد آن ها ۱۷۰ سانتیمتر است.

44- اگر يك ماهي قرمز را در يك اتاق تاريك قرار دهيد، كم كم رنگش سفيد مي‌شود. دانستنی های علمی31- شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمی توانند. 30- چیتا قادر است درحد سرعت خود گامهایی به طول ۸ متر بر دارد. 19- از هر ۱۰ نفر یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی می کند. ممکن است به نظر برسد که پاندایی که در باغ وحش شهرتان قرار دارد، در پناهگاه دنج خود زندگی می کند. اما باید بگوییم که باغ وحش شهر شما محل زندگی واقعی پاندا نیست.

دانلود کتاب صوتی سال سیل

در حالی که پرندگان دیگر توانایی تولید انواع مختلفی از صدا ها را دارند و این به دلیل استعداد بیشتر آن ها می باشد . حتما این موضوع را شنیده اید که بعضی از افراد هرگز اثر انگشتی از خود به جا نمی گذارند و در واقع اثر انگشتی ندارند . در سال 1990 در این برج به روی توریست ها بسته شد زیرا مردم عقیده داشتند که ممکن است این برج با بازدید های بیشتر فرو بریزد . از طرفی هیچ سختی هنگام انجام این کار به آن ها وارد نمی شود . دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فرکانس صدای خر خر گربه بین 50 تا 150 می باشد و گربه می تواند در مواقع مختلف خر خر کردن خود را تغییر دهد . این کار توسط گربه ها یکی از نشانه های سلامت جسمی آن ها می باشد و آن ها در هنگام دوره بهبودی از یک بیماری نیز این صدا را از خود تولید می کنند .

در تاریخ آمریکا، درب ورودی قرمز اغلب نماد یک مکان امن برای اقامت است و در سنت فنگ شویی چینی، درب ورودی قرمز، شر را از بین می برد در عین حال شانس را جذب می کند. متأسفانه، شما نمی توانید برای احساساتی که به خانه خود دارید، قیمت گذاری کنید، بنابراین بهتر است قبل از رفتن به بازار، میانگین قیمت خانه در محله خود را ارزیابی کنید. 1.آیا میدانستید که 25 درصد فندق جهان برای شرکت نوتلا مورد استفاده قرار میگیرد. ۸۴-در هرم خئوپوس در مصر که ۲۶۰۰ سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع ۵۰ سانتی‌متر دور دنیا ساخت. ۵۴- درتمام انسانها ی کره زمین ۹۹۹ ٪ شباهت ژنتیکی وجود دارد. ۴۴- اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود.

قهوه ای شدن رنگ اسپرم به چه دلیل است؟

درون این سلول ها هسته یا هسته هایی وجود دارد که 23 جفت DNA دو رشته ای در آن قرار دارند. اطلاعات ژنتیکی هر کس درون ساختاری به نام DNA کد نویسی شده است. بینی و گوش انسان هرچند آهسته ولی تا آخر عمر به رشد خود ادامه می دهند، حتی اگر رشد تمام اعضای دیگر متوقف شده باشد. (قدرت اسیدی مواد را با عدد های بین 1 تا 7 مشخص می کنند؛ عدد 1 به اسیدی ترین ماده و عدد 7 به ماده خنثی تعلق می گیرد. سرعت خواندن از صفحه رایانه نسبت به کاغذ معمولی ۲۵ درصد کندتر است. تمامی پستانداران به استثایی انسان و میمون کور رنگ هستند.

  • افرادی که در حال حاضر زنده هستند حدود 7 درصد از کل افرادی که تاکنون زندگی کرده اند را تشکیل می دهند.
  • این کار توسط گربه ها یکی از نشانه های سلامت جسمی آن ها می باشد و آن ها در هنگام دوره بهبودی از یک بیماری نیز این صدا را از خود تولید می کنند .
  • دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فرکانس صدای خر خر گربه بین 50 تا 150 می باشد و گربه می تواند در مواقع مختلف خر خر کردن خود را تغییر دهد .
  • یک سوم کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند.
  • متوسط عمر زنان ژاپنی 84 سال است؛ در حالیکه متوسط عمر زنان بوتسوانایی (کشوری در جنوب آفریقا) بیشتر از 39 سال نیست.
  • از طرفی هیچ سختی هنگام انجام این کار به آن ها وارد نمی شود .