خودرو پژو 405 SLX موتور 1600 مدل 95 دارم و بیش از 10 روز است چراغ‌چک در پشت آمپر به‌صورت چشمک‌زن خاموش و روشن می‌شود. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که موتور خودرو شما از خانواده TU یا همان TU5 بوده، برطرف کردن چنین مشکلی بررسی‌های بیشتری نیاز دارد که باید برای رفع چنین مشکلی از مکانیک کمک گرفته شود یا به‌نمایندگی مراجعه کنید. اما درحالت کلی روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت چشمک‌زن در پشت آمپر، تنها به دو علت مربوط می‌شود.
اگر انژکتورهای موتور خودرو شما معیوب شده یا به‌اصطلاح باتوجه به‌کارکرد خودرویتان گرفته باشد، پاشش سوخت به‌صورت دقیق و اصولی انجام نمی‌شود و با توجه به‌آن‌که از قدرت موتور کاسته می‌شود، چراغ‌چک به‌صورت چشمک‌زن در پشت آمپر خاموش و روشن می‌شود. با این وجود باید ابتدا شخص متخصص از موتور خودرو شما تست انژکتور بگیرد و پس از آن انژکتورها یا شسته شده و یا تعویض شوند تا مشکل برطرف شود. اما اگر با شست‌وشو یا تعویض انژکتور، مشکل برطرف نشود، باید مورد دوم را بررسی کرد.
موتور TU5 به‌نسبت سایر پیشرانه‌های دیگر خانواده پژو مانند XU به‌روزتر است و از ساختار کویل کتابی یکپارچه بهره می‌گیرد. در این صورت باید کویل کتابی که در بخش فوقانی موتور وجود دارد، بررسی شود. با این وجود در گام اول باید شمع‌های موتور تعویض شوند و اگر با تعویض شمع‌ها، مشکل برطرف نشود، باید کویل و وایرهای آن را بررسی و درصورت نیاز آن‌ها را تعویض کرد. اما صدای تولیدی از بخش بالای موتور، تنها به‌علت عدم‌استفاده از روغن‌موتور مناسب است.



منبع