خرید سریع و ارزان مهم ترین بیمه‌های خودرو فقط با چند کلیک

قیمت بیمه به عوامل مختلفی بستگی دارد

جریمه دیرکرد در عدم تمدید بیمه خودرو

استیشن، ون با ظرفیت ۷ نفر

پیکان، پراید و سپند

با توجه به قانون بیمه مرکزی، اگر فردی از تاریخ تمدید بیمه نامه خودروی آن گذشته باشد تا ۳۶۵ روز و به صورت روز شمار مشمول جریمه خواهد شد و برای تمدید مجدد بیمه نامه باید جریمه دیرکرد پرداخت کند. همچنین دقت کنید که شرایط معامله و خرید و فروش خودرو هم بدون داشتن بیمه نامه خودرو امکان پذیر نیست.

در انتخاب پوشش‌های بیمه خودرو، برخی از خطرات را نمی‌توان خریداری کرد و تحت پوشش آن‌ها بود. این خسارت‌ها و خطرات با نام استثنائات بیمه‌ای مطرح می‌شود که عبارتند از:

  • هزینه‌های ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارت مالی به خودرو راننده
  • هزینه‌های وارد شده به وسایل خودروی راننده
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم
  • هزینه‌های ناشی از حوادث در خارج از کشور

خرید سریع و ارزان مهم ترین بیمه‌های خودرو فقط با چند کلیک

خرید سریع و ارزان مهم ترین بیمه‌های خودرو فقط با چند کلیک

در بیمه خودرو خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث تا سقف تعهدات شرکت بیمه جبران می‌شود. طبق قانون بیمه، اگر خودرویی به اشخاص ثالث خسارت مالی یا جانی وارد کند باید هزینه‌های ایجاد شده را جبران کند. از این رو با خرید بیمه خودرو می‌توان خسارت‌های وارد شده ناشی از حادثه را به بیمه‌گر منتقل کرد.بیمه خودرو شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث است. یکی از انواع بیمه‌هایی که برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است. بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق ‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه می‌کند. شرکت بیمه‌گر، طبق این بیمه ماشین، درصورت بروزحادثه، خسارت وارده را براساس شرایط بیمه‌نامه پرداخت نماید.
با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه‌نامه بدنه خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه ، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند. به علاوه بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.

ممکن است که برای شما هم سوالاتی در خصوص خرید بیمه خودرو و چالش خرید بهترین بیمه نامه ایجاد شود. به طور حتم دلیل دغدغه انتخاب بیمه نامه مناسب از بی اطلاعی طرح و قیمت‌های شرکت‌های بیمه‌ای است. اگر می‌خواهید که بهترین بیمه نامه خودرو را با مزیت‌ها و سقف تعهدات شرکت بیمه بررسی کنید بهتر است که از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه نظیر بیمه دات کام( https://bimeh.com/) برای خرید بیمه خودرو یعنی بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه اقدام کنید.



منبع

۲.۷۷۶.۰۰۰ میلیون تومان

۱۳.۱۶۹.۰۰۰ میلیون تومان

دیه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر قیمت و نرخ حق بیمه خودرو تاثیر خواهد گذاشت. بدین ترتیب قوه قضاییه در ابتدای سال و با توجه به قانون، بیمه مرکزی را از میزان دیه یک انسان مسلمان مطلع کرده و میزان دیه را اعلام می‌کند.

نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۱ خودروهای بیش از ۶ سر نشین

برای اینکه بتوان قیمت بیمه نامه خودرو را مشخص کرد باید عوامل متنوعی را در نظر گرفت تا قیمت بیمه مشخص شود. این عوامل عبارتند از:

  • درصد تخفیف به سابقه راننده
  • جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث
  • کاربری خودرو: کاربری خودرو نشان دهنده میزان احتمال ریسک بروز حادثه آن حین رانندگی است. خودروهایی نظیر تاکسی‌ها یا خودروهای آموزش رانندگی به دلیل ذکر شده بیشتر در معرض حوادث رانندگی هستند و بیمه‌گزاران این خودروها، باید حق بیمه شخص ثالث بیشتری پرداخت کنند.کاربری‌هایی که باعث افزایش حق بیمه شخص ثالث می شوند:
      • آمبولانس
      • آتش‌نشانی
      • تاکسی درون شهری و برون شهری
      • بارکش
      • کاربری صنعتی
  • تعداد سیلندر
  • تاریخ انقضای بیمه نامه قبلی
  • میزان پوشش مالی بیمه‌ نامه شخص ثالث
  • تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث
  • مدت اعتبار بیمه ‌نامه (کوتاه مدت یا یکساله)
  • سال تولید و ساخت خودرو
  • دیه اعلام شده در سال جاری

تعداد سیلندر

بیمه خودرو خسارات وارد به بدنه مقصر را پوشش نمی دهد

عوامل تاثیر گزار بر قیمت بیمه خودرو

۱۶.۵۶۹.۰۰۰ میلیون تومان

۲.۳۴۴.۰۰۰ میلیون تومان

اتوبوس با ظرفیت ۲۷ نفر

چهار سیلندر

کمتر از چهار سیلندر

هر یک از این موارد می‌توانند به تنهایی قیمت و نرخ بیمه خودرو را تغییر دهند اما مهم‌ترین آن‌ها اعلام دیه است.

مبلغ دیه اعلام شده در سال ۱۴۰۱

در این پوشش بیمه‌ای، غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نرخ بیمه

دقت کنید اگر حتی با خودروی خود که فاقد بیمه است در خیابان تردد نداشته باشید، باز هم مشمول جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه خواهید شد. همچنین در صورتی که پلیس راهنمایی و رانندگی خودرویی را بدون داشتن بیمه نامه ثالث مشاهده کند، جریمه کرده و به پارکینگ منتقل می‌کند. با توجه به قانون، خودرویی که از پارکینگ آزاد می‌شود باید تمام مدارک مورد نیاز خودرو را ارائه کند تا مراحل آزادسازی خودرو انجام شود. از این رو در صورت عدم تمدید بیمه خودرو، شرایط خارج کردن ماشین وجود ندارد و مالک باید برای تمدید بیمه نامه، ابتدا جریمه دیرکرد بیمه نامه را به شرکت بیمه پرداخت کند.

بیمه خودرو در بین رشته‌های بیمه‌ای سهم بیشتری دارد و جزو بیمه نامه‌های پرطرفدار است که علت اصلی آن هم طرح اجباری بودن بیمه است. هنگامی‌ که برای خرید خودرو اقدام می‌کنید باید بدانید که تمام مدارک خودرو را باید دریافت کنید و بیمه خودرو هم یکی از مدارک مهمی ‌است که باید آن را تهیه کرد. با توجه به اینکه استفاده از ماشین و وسایل نقلیه زمینی یک امر اجتناب ناپذیر است، نمی‌توان نقش مهم بیمه را نادیده گرفت. در حقیقت بیمه برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از حادثه، پوشش‌هایی را در نظر می‌گیرد که میزان دغدغه و نگرانی‌ها بیمه‌گزار را کاهش دهد. همچنین دقت داشته باشید که در صورت عدم تهیه بیمه خودرو با جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهید شد. در این مطلب سعی داریم که درباره اهمیت بیمه نامه و پوشش‌های آن توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه خودرو چیست؟

سوالی که برخی از افراد می‌پرسند این است که چرا نرخ حق بیمه خودرو در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت است؟ شرکت‌های بیمه‌گر در تلاش هستند که با توجه به رقابت سالم در صنعت بیمه، کیفیت مطلوبی از بیمه خودرو را ارائه کنند. از این رو شرکت‌های بیمه از طریق سیاست‌های درون سازمانی خود، طرح‌های تشویقی یا تخفیف‌های مناسبی در نظر می‌گیرند تا سهم فروش بیمه نامه خود را افزایش دهند و هم استقبال افراد از خرید بیمه را بیشتر کنند. با این توضیحات ممکن است که نرخ بیمه نامه در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت باشد.

۱۷.۵۸۴.۰۰۰ میلیون تومان

شرکت‌های بیمه برای صدور بیمه نامه خودرو نرخ مشخصی دارند و بیمه مرکزی حداقل و حداکثر مبالغ تعیین شده در نرخ حق بیمه را اعلام می‌کند.

بالاتر از چهار سیلندر

نکته مهم دیگر این است که دیرکرد بیمه نامه بر روی سال‌های تخفیف بیمه نامه تاثیر ندارد و میزان تخفیف‌های بیمه بر مبلغ دیرکرد تاثیری نخواهد گذاشت.

اهمیت خرید بیمه خودرو

اتوبوس با ظرفیت ۴۰ نفر

۳.۶۵۲.۰۰۰ میلیون تومان

ون با ظرفیت ۱۰ نفر

نوع خودرو

۶.۷۲۲.۰۰۰ میلیون تومان

۶.۹۱۶.۰۰۰ میلیون تومان

منظور از این نوع پوشش، جبران هزینه‌های و خسارت‌های مالی است که در حادثه رانندگی برای خودرو یا اموال افراد زیان دیده به وجود آمده است.

استثنائات پوشش‌های بیمه خودرو

نرخ بیمه

۶.۹۹۳.۰۰۰ میلیون تومان

استیشن، ون با ظرفیت ۹ نفر

خرید سریع و ارزان مهم ترین بیمه‌های خودرو فقط با چند کلیک

با توجه به این مبالغ، افراد برای خرید بیمه خودرو باید هنگام انتخاب پوشش‌های مالی حداقل مبلغ یک چهلم مبلغ دیه یعنی ۲۰ میلیون تومان را انتخاب کنند. البته که می‌توان میزان پوشش‌های مالی را بیشتر کرد تا هنگام برو حادثه مالی خسارت‌های ناشی از حادثه بیشتر جبران شود.

نرخ بیمه خودرو در سال ۱۴۰۱

اتوبوس با ظرفیت ۴۴ نفر

نرخ بیمه خودرو سواری در سال ۱۴۰۱

مینی ‌بوس با ظرفیت ۲۱ نفر

۸.۹۳۱.۰۰۰ میلیون تومان

همچنین بیمه مرکزی نرخ بیمه نامه خودرو در سال ۱۴۰۱ را در بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرده است که در جدول‌های زیر آمده است.

مینی ‌بوس با ظرفیت ۱۶ نفر

۸.۵۹۸.۰۰۰ میلیون تومان

مبلغ دیه در سال ۱۴۰۱ با توجه به ماه‌های حرام و ماه‌های عادی متفاوت خواهد بود. در ماه‌های حرام مانند: ذی‌القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب مبلغی معادل ۸۰۰ میلیون تومان است و در ماه‌های عادی سال معادل مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث عبارتند از:

۳.۲۶۳.۰۰۰میلیون تومان