خانه هوشمند خانه هوشمند چیست هوشمند سازی خانه ️+ ویدئو

ما با استفاده از فناوری های گوناگون ( نصب نوار های ضد سرقت به سنسور های حرکتی ) و یا دوربین های نظارتی می توانیم از دارایی های با ارزش خود محافظت کنیم خانه هوشمند . امروزه خانه ها برای به حداکثر رساندن امنیت ، مجهز به سیستم های هشدار دهنده مختلف و همچنین انواع دوربین مدار بسته هستند . روشنایی، سرمایش و گرمایش، پرده‌ها، آبیاری به گیاهان را از راه دور مدیریت کنید.

  • در حاليكه اين امر در زمان استفاده از ترموستات سنتي امكان پذير نمي باشد.
  • موارد ذکر شده نشان می دهد که در ساختمان های هوشمند، کنترل پذیری و امنیت تا چه میزان افزایش یافته و امکان صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی وجود دارد.
  • به عنوان مثال کلیدهای نصب شده در هر اتاق، می توانند چراغ های موجود در آن اتاق را روشن و یا خاموش کنند و مستقل از اینکه نور تابیده شده از بیرون به چه میزان باشد، کلیه چراغ ها حداکثر نور خود را منتشر می کنند.
  • از آنجا که اکوسیستم آمازون یکی از محبوب‌ترین‌ها در این صنعت است، بیشتر محصولات هوشمند، از جمله محصولات ساخت فیلیپس، سامسونگ، نست و Schlage با الکسا سازگار هستند.

تصور کنید وقتی به دور از خانه هستید ، درون خانه حرکتی اتفاق بیافتد ، در یا پنجره ای باز شود ، بلافاصله از طریق گوشی تلفن همراهتان با خبر میشوید و با استفاده از دوربین هوشمند می توانید به طور مستقیم تصویر همان لحظه خانه تان را در تلفن همراهتان ببینید . با استفاده از گوشی تلفن هوشمند می‌توانید خانه خود را کنترل و مدیریت کنید. در واقع سیستم اعلام حریق در هوشمندسازی ساختمان، مجموعه عملیات لازم جهت اعلام آتش سوزی به مالکین خانه را بر عهده دارد و سیستم اطفا حریق اقدامات لازم جهت جلوگیری از پیشرفت بیشتر آتش سوزی و مهار شعله های آتش را را انجام می دهد. به کمک اجرای سناریو برای این فناوری، قبل از ورود به خانه و از راه دور می توان دمای منزل را تنظیم کرد؛ همچنین با تغییر فصول دمای محیط به صورت اتوماتیک متناسب با شرایط آب هوایی منطقه تنظیم می شود.

با به کار بردن یکی از راه حل های زیر می توانید نیاز امروز صنعت برای راندمان بهتر انرژی را برطرف سازید. در هنگام وقوع آتش سوزی در یک طبقه از ساختمان، سیستم اعلان حریق عمل کرده و از توقف آسانسور در آن طبقه جلوگیری می شود. در صورت خراب شدن هر کدام از تجهیزات (مثلا سوختن یک لامپ)، به صورت خودکار اطلاعات مناسب به مرکز کنترل و اپراتور ارسال می شود.

شاید از نظر ظاهری این دو عنوان به هم شباهت داشته باشند و یا اشتباه گرفته شوند، اما در واقعیت تفاوت هایی بین آنها وجود دارد که حاکی از ریزبینی به این مساله است. اما به راستی تفاوت هوشمند سازی ساختمان و خانه هوشمند در چیست؟ خانه هوشمند به بنایی گفته می شود که اجزایی از آن با بهره گیری از تکنولوژی های خاصی هوشمند شده است. به طوری که اینترنت اشیا، سیستم دزدگیر، سیستم ضد حریق، انواع سنسور ها و … در آن پیاده سازی می شود. زندگی در یک خانه هوشمند یعنی حتی پرده ها هم در چنین بنایی، نوین شده و نیازی به روش های سنتی برای استفاده از آن نیست. پرده هوشمند به شما امکان می دهد تا در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و کنترل نور و روشنایی منزل خود را به مدرن ترین شکل به دست بگیرید. پرده های هوشمند انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز شما و نیز هزینه ای که مایل به پرداخت آن هستید، انتخاب می شوند.

خانه هوشمند خانه هوشمند چیست هوشمند سازی خانه ️+ ویدئو این تکنولوژی می‌تواند شما را به روش‌های جدید و مهیجی سرگرم و مطلع کند. بلندگوهای متصل همراه با دستگاه‌های دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی، می‌تونند موسیقی پخش کنند، اخبار و امتیازات ورزشی را اعلام کنند و حتی می‌توانند به شما در کنترل سایر دستگاه‌های متصل هم کمک کنند. دستگاه‌های متصل به تکنولوژی خانه هوشمند و ساختمان هوشمند بعلاوه می‌توانند فیلم خوب برای تماشا، چه در خانه و چه در سالن سینمای واقعی پیدا کرده و به شما پیشنهاد کنند. درواقع اگر در یک خانه معمولی سیستم روشنایی، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، قفل‌ها، تهویه مطبوع، لوازم صوتی و تصویری و برخی ابزارهای داخل خانه را به گونه‌ای به هم متصل کنیم که بتوان به سادگی آن ها را کنترل کرد، چنین خانه ای را یکخانه هوشمندمی نامیم.

در آن پیاده سازی می شود.

به عنوان مثال، سیستم‌های خانه هوشمند می‌توانند آشکارسازهای حرکتی، دوربین‌های نظارتی، قفل‌های خودکار درب، و سایر اقدامات امنیتی موجود را در سرتاسر خانه‌تان با هم ادغام کند تا بتوانید قبل از رفتن به مسافرت، آن‌ها را از یک دستگاه تلفن همراه فعال کنید. همچنین می‌توانید بسته به زمانی از روز که یک هشدار خاموش می‌شود، هشدارهای امنیتی را در دستگاه‌های مختلف خود دریافت کنید و فعالیت‌ها را به طور کامل نظارت کنید، چه در خانه باشید یا هر کجای دنیا. هوشمند سازی ساختمان مخفف عبارت BMS به معنای مدیریت هوشمند ساختمان یا به تعبیر دیگر سیستم اتوماسیون ساختمان است. با گروه راشامهر همراه باشید تا با لیست امکانات خانه هوشمند بیشتر آشنا شوید و از مزایای بسیار آن آگاه شوید.

درخت مورد علاقه‌ی بیل گیتس هم به کامپیوتر متصل است و به محض اینکه مقدار رطوبت آن پایین بیاید، به‌طور خودکار آبیاری می‌شود. IFTTT بسیار شبیه داشتن هاب خانگی در فضای ابری است و از بسیاری از محصولات و سرویس‌ها پشتیبانی می‌کند. این اپلیکیشن زمانی رایگان بود؛ اما اکنون اکانت رایگان تنها اجازه‌ی ایجاد کردن سه دستور (موسوم به اپلت) را به هر کاربر می‌دهد. البته می‌توان بدون محدودیت از هزاران اپلتی که توسط کاربران دیگر ایجاد شده و در این اپلیکیشن موجود است، استفاده کرد. طبق گزارش ZDNet، ضریب دقت دستیار صوتی گوگل، ۹۲٫۹ درصد است، درحالی‌که برای الکسا ۷۹٫۸ درصد است. ⇐ با استفاده از بلندگو های هوشمند سقفی و سناریوهای از قبل برنامه ریزی شده می توان اقدام به پخش موزیک های مختلف نمایید.

کنترل اجزای خانه هوشمند

برای استفاده از تجهیزات هر تولید کننده باید نرم افزار کاربردی ویژه همان تولید کننده را نصب کنید. پس از نصب نرم افزار کاربردی لازم است کنترل کننده مرکزی یا نودهای مستقل را به اینترنت متصل کنید. این سیستم ها دارای بخش های مختلفی هستند که از آن جمله می توان به دوربین هوشمند، سنسور هوشمند و … اشاره کرد. بخش های مختلف سیستم امنیتی هوشمند، وظیفه رصد کردن محیط و ارسال اطلاعات برای دستگاه مرکزی را دارند. سنسورها و دوربین ها وظیفه ثبت ورود غیرمجاز به محیط و ارسال این موضوع برای دستگاه مرکزی را بر عهده دارند.

دلایلی که خانه هوشمند زندگی شما را بهتر می‌کند

خانه هوشمند گلدور تولید کننده تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و ابزارک های هوشمند. با قابلیت سفارشی سازی کلیه محصولات و تولید سفارشی محصولات مورد نیاز شما. بدون شک کنترل تجهیزات با موبایل یکی از جذاب ترین بخش های سیستم هوشمند است. کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن فرمان های کنترلی مورد نظر خود را صادر کند. همچنین تعریف و اجرای سناریو از دیگر قابلیت های نرم افزار کاربردی تلفن همراه خانه هوشمند است. رله هوشمند یا ماژول عملگر هوشمند به عنوان یک نود قطع و وصل کننده جریان الکتریکی، عملکردی مشابه فیوز دارد.